Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Hemşirelik Ve Sağlık Hizmetleri

Ders Bilgileri

HEMŞİRELİKTE ÖĞRETİM
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
HEM327 Güz 2 0 2 4

Ön Koşulu Olan Ders( ler )
Dili Türkçe
Türü Zorunlu
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Dr. Öğr. Ü BEHİRE SANÇAR
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar yok
Staj Durumu Yok
Amacı Sağlık hizmetlerinde hemşirenin eğitici rolünün önemini vurgulamak, ihtiyaç karşısında birey ve topluma yönelik etkili bir sağlık eğitiminin planlanması ve yürütülmesinin sağlamak
İçeriği Eğitim ve öğretimle ilgili temel kavramlar ve hemşirenin eğitimci rolü, Sağlık eğitiminin tarihçesi, Öğrenme alanları ve kuramlarını, Eğitim ve öğretimde çoklu zeka kuramı, Eğitimde pedagolojik ve andragojik yaklaşım, Yetişkin eğitimi, Eğitimde program geliştirme, Eğitimde iletişim tekniklerini kullanma, Öğrenmeyi etkileyen temel faktörler, Öğrenme için uygun ortam oluşturma, Eğitimde kullanılan araç gereçler ve önemi, Sağlık eğitimi, Hizmet içi eğitim, Etkili sunum tekniklerini kullanma, Eğitim ve öğretimde etik, Eğitimde ölçme ve değerlendirme

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Eğitim ve öğretimle ilgili temel kavramlar ve hemşirenin eğitimci rolünün farkında olur
2 Öğrenme alanları ve kuramlarını açıklayabilir
3 Eğitim ve öğretimde çoklu zeka kuramını anlayabilmeli, pedagolojik ve andragojik yaklaşımı ve yetişkin eğitimini planlayabilir
4 Eğitimde program geliştirmeyi, iletişim tekniklerini kullanabilir
5

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Eğitim ve öğretimle ilgili temel kavramlar ve hemşirenin eğitimci rolü
2 Sağlık eğitiminin tarihçesi
3 Öğrenme alanları ve kuramları
4 Eğitim ve öğretimde çoklu zeka kuramı, Eğitimde pedagolojik ve andragojik yaklaşım
5 Yetişkin eğitimi
6 Eğitimde program geliştirme
7 Eğitimde iletişim tekniklerini kullanma, Öğrenmeyi etkileyen temel faktörler
8 ARA SINAV
9 Öğrenme için uygun ortam oluşturma
10 Eğitimde kullanılan araç gereçler ve önemi
11 Sağlık eğitimi
12 Hizmet içi eğitim
13 Etkili sunum tekniklerini kullanma
14 Eğitim ve öğretimde etik
15 Eğitimde ölçme ve değerlendirme
16 Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Sözen, C., Hemşirelikte Öğretim, Palme Yayıncılık, Ankara, 2003
2 Şişman M. Eğitime Giriş. (18. Baskı) PEGEM Akademi. Ankara, 2018. ISBN: 9786052414095.
3 Demirel Ö. Öğretme sanatı, Öğretim İlke ve Yöntemleri. (23. Baskı) PEGEM Akademi. Ankara, 2017. ISBN: 9789756802069.
4 Erden M. Eğitim Bilimlerine Giriş. Arkadaş Yayıncılık. 2007. ISBN: 9789755095288.

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 %40 Ara Sınav Ara Sınav
2 %60 Son Sınav Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Eğitim ve öğretimle ilgili temel kavramlar ve hemşirenin eğitimci rolünün farkında olur 1͵4͵7 1͵2
2 Öğrenme alanları ve kuramlarını açıklayabilir 1͵4͵7 1͵2
3 Eğitim ve öğretimde çoklu zeka kuramını anlayabilmeli, pedagolojik ve andragojik yaklaşımı ve yetişkin eğitimini planlayabilir 1͵4͵7 1͵2
4 Eğitimde program geliştirmeyi, iletişim tekniklerini kullanabilir 1͵4͵7 1͵2
5
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
1 Ders Süresi 14 2 28
2 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
3 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
4 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 3 5 15
5 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
6 Atölye 0 0 0
7 Ara Sınav için Hazırlık 2 6 12
8 Ara Sınav 1 2 2
9 Kısa Sınav 0 0 0
10 Ödev 0 0 0
11 Ara Proje 0 0 0
12 Ara Uygulama 0 0 0
13 Son Proje 0 0 0
14 Son Uygulama 0 0 0
15 Son Sınav için Hazırlık 3 6 18
16 Son Sınav 1 2 2
  119