Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Hemşirelik Ve Sağlık Hizmetleri
Ders Bilgileri
HEMŞİRELİKTE ÖĞRETİM | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi |
Saat / Hafta | |||||
HEM327 | Güz | 2 | 0 | 2 | 4 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | |
---|---|
Dili | Türkçe |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Dr. Öğr. Ü BEHİRE SANÇAR |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Sağlık hizmetlerinde hemşirenin eğitici rolünün önemini vurgulamak, ihtiyaç karşısında birey ve topluma yönelik etkili bir sağlık eğitiminin planlanması ve yürütülmesinin sağlamak |
İçeriği | Eğitim ve öğretimle ilgili temel kavramlar ve hemşirenin eğitimci rolü, Sağlık eğitiminin tarihçesi, Öğrenme alanları ve kuramlarını, Eğitim ve öğretimde çoklu zeka kuramı, Eğitimde pedagolojik ve andragojik yaklaşım, Yetişkin eğitimi, Eğitimde program geliştirme, Eğitimde iletişim tekniklerini kullanma, Öğrenmeyi etkileyen temel faktörler, Öğrenme için uygun ortam oluşturma, Eğitimde kullanılan araç gereçler ve önemi, Sağlık eğitimi, Hizmet içi eğitim, Etkili sunum tekniklerini kullanma, Eğitim ve öğretimde etik, Eğitimde ölçme ve değerlendirme |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Eğitim ve öğretimle ilgili temel kavramlar ve hemşirenin eğitimci rolünün farkında olur |
2 | Öğrenme alanları ve kuramlarını açıklayabilir |
3 | Eğitim ve öğretimde çoklu zeka kuramını anlayabilmeli, pedagolojik ve andragojik yaklaşımı ve yetişkin eğitimini planlayabilir |
4 | Eğitimde program geliştirmeyi, iletişim tekniklerini kullanabilir |
5 |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Eğitim ve öğretimle ilgili temel kavramlar ve hemşirenin eğitimci rolü | |
2 | Sağlık eğitiminin tarihçesi | |
3 | Öğrenme alanları ve kuramları | |
4 | Eğitim ve öğretimde çoklu zeka kuramı, Eğitimde pedagolojik ve andragojik yaklaşım | |
5 | Yetişkin eğitimi | |
6 | Eğitimde program geliştirme | |
7 | Eğitimde iletişim tekniklerini kullanma, Öğrenmeyi etkileyen temel faktörler | |
8 | ARA SINAV | |
9 | Öğrenme için uygun ortam oluşturma | |
10 | Eğitimde kullanılan araç gereçler ve önemi | |
11 | Sağlık eğitimi | |
12 | Hizmet içi eğitim | |
13 | Etkili sunum tekniklerini kullanma | |
14 | Eğitim ve öğretimde etik | |
15 | Eğitimde ölçme ve değerlendirme | |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Sözen, C., Hemşirelikte Öğretim, Palme Yayıncılık, Ankara, 2003 | ||
2 | Şişman M. Eğitime Giriş. (18. Baskı) PEGEM Akademi. Ankara, 2018. ISBN: 9786052414095. | ||
3 | Demirel Ö. Öğretme sanatı, Öğretim İlke ve Yöntemleri. (23. Baskı) PEGEM Akademi. Ankara, 2017. ISBN: 9789756802069. | ||
4 | Erden M. Eğitim Bilimlerine Giriş. Arkadaş Yayıncılık. 2007. ISBN: 9789755095288. |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | %40 | Ara Sınav | Ara Sınav |
2 | %60 | Son Sınav | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Eğitim ve öğretimle ilgili temel kavramlar ve hemşirenin eğitimci rolünün farkında olur | 1͵4͵7 | 1͵2 |
2 | Öğrenme alanları ve kuramlarını açıklayabilir | 1͵4͵7 | 1͵2 |
3 | Eğitim ve öğretimde çoklu zeka kuramını anlayabilmeli, pedagolojik ve andragojik yaklaşımı ve yetişkin eğitimini planlayabilir | 1͵4͵7 | 1͵2 |
4 | Eğitimde program geliştirmeyi, iletişim tekniklerini kullanabilir | 1͵4͵7 | 1͵2 |
5 |
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
1 | Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
2 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
3 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
4 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 3 | 5 | 15 |
5 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
6 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav için Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
8 | Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
9 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
10 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
12 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav için Hazırlık | 3 | 6 | 18 |
16 | Son Sınav | 1 | 2 | 2 |
119 |