Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Hemşirelik Ve Sağlık Hizmetleri

Ders Bilgileri

KANITA DAYALI HEMŞİRELİK
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
HEM320 Bahar 2 0 2 2

Ön Koşulu Olan Ders( ler ) YOK
Dili Türkçe
Türü Seçmeli
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Prof. Dr. Fügen Özcanarslan
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar yok
Staj Durumu Yok
Amacı Hemşire öğrencisinin bilgiye temelli analiz, sentez ve değerlendirme basamaklarını kullanarak, tek yönlü düşünmeyi değil, çok yönlü bilişsel süreçte karşılaşılan soruna yönelik karar verirken; araştırmayı, problem çözmeyi ve sonuç çıkarmayı amaçlayan mesleki deneyimlerini ve araştırma sonuçlarını mantıksal değerlendirmeden geçirerek hasta bakım uygulamalarına yansımasını sağlar.
İçeriği Öğrencinin mesleki süreçteki sorumluluklarını ve faaliyetlerine eleştirel bakmasını sağlayabilmektedir.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Hemşirelikte eleştirel düşünmeyi tanımlar.
2 Eleştirel düşünürün özelliklerini içselleştirir.
3 Hemşirelikte eleştirel düşünme sürecini basamaklarına uygun olarak yapabilir.
4 Karşılaşılan sorunda etik yaklaşabilir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Hemşirelikte Eleştirel Düşünme
2 . Hemşirelikte Problem Çözme
3 Hemşirelikte Karar Verme
4 Hemşirelikte Öncelikleri Belirleme
5 Hemşirelik Sürecindeki Bilişsel Beceriler: Hemşirelik Süreci
6 Hemşirelikte İşbirliği
7 Hemşirelikte İletişim
8 Ara Sınav
9 Hemşirelikte Hasta Eğitimi
10 Hemşirelikte Bilişsel Beceri
11 Hemşirelikte Çeşitli Uygulamaları Belirlemede Klinik Anlayış
12 Hemşirelikte Etik karar verme
13 Hemşirelikte Klinik Düzeyde Yargıçlık Yaklaşım
14 Dersin Değerlendirilmesi
15 Sınava Hazırlık
16 Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Kılıç N, Taşçı S. Hemşirelik Eğitimi ve Eleştirel Düşünme, Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2009:5(2): 187-19.
2 Craven RF, Hirnle CJ (Eds) Fundamentals of Nursing. Human Health and Function. Fourh Ed., Philadelphia, Lippincott Comp., 2003:.216-228

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 %40 Ara Sınav Ara Sınav
2 %60 Son Sınav Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Hemşirelikte eleştirel düşünmeyi tanımlar. 3 1͵2
2 Eleştirel düşünürün özelliklerini içselleştirir. 3 1͵2
3 Hemşirelikte eleştirel düşünme sürecini basamaklarına uygun olarak yapabilir. 10 1͵2
4 Karşılaşılan sorunda etik yaklaşabilir. 10 1͵2
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
1 Ders Süresi 14 2 28
2 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
3 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
4 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
5 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
6 Atölye 0 0 0
7 Ara Sınav için Hazırlık 1 2 2
8 Ara Sınav 0 0 0
9 Kısa Sınav 0 0 0
10 Ödev 0 0 0
11 Ara Proje 0 0 0
12 Ara Uygulama 0 0 0
13 Son Proje 0 0 0
14 Son Uygulama 0 0 0
15 Son Sınav için Hazırlık 1 2 2
16 Son Sınav 0 0 0
  60