Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Hemşirelik Ve Sağlık Hizmetleri
Ders Bilgileri
KANITA DAYALI HEMŞİRELİK |
Kodu |
Dönemi |
Teori |
Uygulama |
Ulusal Kredisi |
AKTS Kredisi |
Saat / Hafta |
HEM320 |
Bahar |
2 |
0 |
2 |
2 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) |
YOK |
Dili |
Türkçe |
Türü |
Seçmeli |
Seviyesi |
Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) |
Prof. Dr. Fügen Özcanarslan |
Öğretim Sistemi |
Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar |
yok |
Staj Durumu |
Yok |
Amacı |
Hemşire öğrencisinin bilgiye temelli analiz, sentez ve değerlendirme basamaklarını kullanarak, tek yönlü düşünmeyi değil, çok yönlü bilişsel süreçte karşılaşılan soruna yönelik karar verirken; araştırmayı, problem çözmeyi ve sonuç çıkarmayı amaçlayan mesleki deneyimlerini ve araştırma sonuçlarını mantıksal değerlendirmeden geçirerek hasta bakım uygulamalarına yansımasını sağlar. |
İçeriği |
Öğrencinin mesleki süreçteki sorumluluklarını ve faaliyetlerine eleştirel bakmasını sağlayabilmektedir. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# |
Öğrenim Çıktıları |
1 |
Hemşirelikte eleştirel düşünmeyi tanımlar. |
2 |
Eleştirel düşünürün özelliklerini içselleştirir. |
3 |
Hemşirelikte eleştirel düşünme sürecini basamaklarına uygun olarak yapabilir. |
4 |
Karşılaşılan sorunda etik yaklaşabilir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# |
Konular |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Hemşirelikte Eleştirel Düşünme
|
|
2 |
. Hemşirelikte Problem Çözme |
|
3 |
Hemşirelikte Karar Verme
|
|
4 |
Hemşirelikte Öncelikleri Belirleme |
|
5 |
Hemşirelik Sürecindeki Bilişsel Beceriler: Hemşirelik Süreci |
|
6 |
Hemşirelikte İşbirliği |
|
7 |
Hemşirelikte İletişim |
|
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Hemşirelikte Hasta Eğitimi
|
|
10 |
Hemşirelikte Bilişsel Beceri |
|
11 |
Hemşirelikte Çeşitli Uygulamaları Belirlemede Klinik Anlayış
|
|
12 |
Hemşirelikte Etik karar verme
|
|
13 |
Hemşirelikte Klinik Düzeyde Yargıçlık Yaklaşım |
|
14 |
Dersin Değerlendirilmesi |
|
15 |
Sınava Hazırlık |
|
16 |
Son Sınav |
|
Resources
# |
Malzeme / Kaynak Adı |
Kaynak Hakkında Bilgi |
Referans / Önerilen Kaynak |
1 |
Kılıç N, Taşçı S. Hemşirelik Eğitimi ve Eleştirel Düşünme, Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2009:5(2): 187-19. |
|
|
2 |
Craven RF, Hirnle CJ (Eds) Fundamentals of Nursing. Human Health and Function. Fourh Ed., Philadelphia, Lippincott Comp., 2003:.216-228 |
|
|
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# |
Ağırlık |
Çalışma Türü |
Çalışma Adı |
1 |
%40 |
Ara Sınav |
Ara Sınav |
2 |
%60 |
Son Sınav |
Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# |
Öğrenim Çıktıları |
Program Çıktıları |
Ölçme ve Değerlendirme |
1 |
Hemşirelikte eleştirel düşünmeyi tanımlar. |
3 |
1͵2 |
2 |
Eleştirel düşünürün özelliklerini içselleştirir. |
3 |
1͵2 |
3 |
Hemşirelikte eleştirel düşünme sürecini basamaklarına uygun olarak yapabilir. |
10 |
1͵2 |
4 |
Karşılaşılan sorunda etik yaklaşabilir. |
10 |
1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# |
Etkinlik |
Adet |
Süre (Saat) |
İş Yükü |
1 |
Ders Süresi |
14 |
2 |
28 |
2 |
Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
3 |
Sunum ve Seminer Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
4 |
İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması |
0 |
0 |
0 |
5 |
Belge/Bilgi listeleri oluşturma |
0 |
0 |
0 |
6 |
Atölye |
0 |
0 |
0 |
7 |
Ara Sınav için Hazırlık |
1 |
2 |
2 |
8 |
Ara Sınav |
0 |
0 |
0 |
9 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
10 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
11 |
Ara Proje |
0 |
0 |
0 |
12 |
Ara Uygulama |
0 |
0 |
0 |
13 |
Son Proje |
0 |
0 |
0 |
14 |
Son Uygulama |
0 |
0 |
0 |
15 |
Son Sınav için Hazırlık |
1 |
2 |
2 |
16 |
Son Sınav |
0 |
0 |
0 |
|
60 |