Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Hemşirelik Ve Sağlık Hizmetleri

Ders Bilgileri

TOPLUMSAL DUYARLILIK
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
HEM120 Bahar 2 0 2 1

Ön Koşulu Olan Ders( ler ) Yok
Dili Türkçe
Türü Seçmeli
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Prof. Dr. Fügen Özcanarslan
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar
Staj Durumu Yok
Amacı Bu dersin amacı öğrencinin toplumsal duyarlılık bilincinin geliştirilmesidir.
İçeriği Toplum, toplumsal duyarlılık , örnek çalışmalar, öğrenci projeleri, projelerin tartışılması ve uygulamalar, değerlendirme

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Beden dilinin ne olduğu ve etkili iletişimi sağlamak için nelere dikkat edilmesi gerektiğini öğrenir.
2 Beden dili hareketlerinin ne anlama geldiğini ve farklı kültürlerde beden dilinin nasıl kullanıldığını öğrenir.
3 Beden dili hareketlerini yorumlar
4 İletişimde beden dilinin önemini kavrar.
5 İşaret dili ile ilgili temel kavramları tartışabilir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 toplum ve toplumun yapısı Sunum ,tartışma
2 toplumsal duyarlılığın gerekliliği ve önemi Sunum ,tartışma
3 örnek çalışmalar Sunum ,tartışma
4 öğrencilerin planları Sunum ,tartışma
5 serbest çalışma Sunum ,tartışma
6 serbest çalışma Sunum ,tartışma
7 Ara sınavı
8 serbest çalışma Sunum ,tartışma
9 serbest çalışma Sunum ,tartışma
10 serbest çalışma Sunum ,tartışma
11 serbest çalışma Sunum ,tartışma
12 serbest çalışma Sunum ,tartışma
13 Sunumlar ve tartışma Sunum ,tartışma
14 sunumlar ve tartışma Drama
15 sunumlar ve tartışma Tartışma
16 Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Zuhal Baltaş,Acar, Bedenin Dili,Remzi Kitabevi2004
2 Doğan Cüceloğlu, ,İnsan ve Davranışı,Remzi kitabevi, 2005
3 Altıntaş,Ersin,Çamur,Devrim,Beden Dili Sözsüz iletişim,Aktüel yayınları,2005.
4 Ahmet Şerif İzgören (2009), Dikkat Vücudunuz Konuşuyor, Elma yayınevi.
5 James Judi, Beden Dili Olumlu İmaj Oluşturma, Alfa yayınları.
6 Ekman Paul (2012), Yalan Söylediğimi Nasıl Anladın
7 Mesut Yazıcı İşaret dili eğitmeni (Mersin)
8 Deniz Erten .İşaret .Destek yayınları

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 %40 Ara Sınav Ara Sınav
2 %60 Son Sınav Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Beden dilinin ne olduğu ve etkili iletişimi sağlamak için nelere dikkat edilmesi gerektiğini öğrenir. 1͵3͵5 1͵2
2 Beden dili hareketlerinin ne anlama geldiğini ve farklı kültürlerde beden dilinin nasıl kullanıldığını öğrenir. 1͵3͵5͵6͵9͵10͵11 1͵2
3 Beden dili hareketlerini yorumlar 1͵3͵4͵5͵6͵11 1͵2
4 İletişimde beden dilinin önemini kavrar. 2͵6͵7͵8͵9͵11͵12 1͵2
5 İşaret dili ile ilgili temel kavramları tartışabilir. 1͵5͵9͵10͵11͵12 1͵2
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
1 Ders Süresi 14 2 28
2 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
3 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
4 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
5 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
6 Atölye 0 0 0
7 Ara Sınav için Hazırlık 0 0 0
8 Ara Sınav 1 1 1
9 Kısa Sınav 0 0 0
10 Ödev 0 0 0
11 Ara Proje 0 0 0
12 Ara Uygulama 0 0 0
13 Son Proje 0 0 0
14 Son Uygulama 0 0 0
15 Son Sınav için Hazırlık 1 2 2
16 Son Sınav 1 1 1
  60