Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Hemşirelik Ve Sağlık Hizmetleri
Ders Bilgileri
TOPLUMSAL DUYARLILIK | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi |
Saat / Hafta | |||||
HEM120 | Bahar | 2 | 0 | 2 | 1 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
---|---|
Dili | Türkçe |
Türü | Seçmeli |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Prof. Dr. Fügen Özcanarslan |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Bu dersin amacı öğrencinin toplumsal duyarlılık bilincinin geliştirilmesidir. |
İçeriği | Toplum, toplumsal duyarlılık , örnek çalışmalar, öğrenci projeleri, projelerin tartışılması ve uygulamalar, değerlendirme |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Beden dilinin ne olduğu ve etkili iletişimi sağlamak için nelere dikkat edilmesi gerektiğini öğrenir. |
2 | Beden dili hareketlerinin ne anlama geldiğini ve farklı kültürlerde beden dilinin nasıl kullanıldığını öğrenir. |
3 | Beden dili hareketlerini yorumlar |
4 | İletişimde beden dilinin önemini kavrar. |
5 | İşaret dili ile ilgili temel kavramları tartışabilir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | toplum ve toplumun yapısı | Sunum ,tartışma |
2 | toplumsal duyarlılığın gerekliliği ve önemi | Sunum ,tartışma |
3 | örnek çalışmalar | Sunum ,tartışma |
4 | öğrencilerin planları | Sunum ,tartışma |
5 | serbest çalışma | Sunum ,tartışma |
6 | serbest çalışma | Sunum ,tartışma |
7 | Ara sınavı | |
8 | serbest çalışma | Sunum ,tartışma |
9 | serbest çalışma | Sunum ,tartışma |
10 | serbest çalışma | Sunum ,tartışma |
11 | serbest çalışma | Sunum ,tartışma |
12 | serbest çalışma | Sunum ,tartışma |
13 | Sunumlar ve tartışma | Sunum ,tartışma |
14 | sunumlar ve tartışma | Drama |
15 | sunumlar ve tartışma | Tartışma |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Zuhal Baltaş,Acar, Bedenin Dili,Remzi Kitabevi2004 | ||
2 | Doğan Cüceloğlu, ,İnsan ve Davranışı,Remzi kitabevi, 2005 | ||
3 | Altıntaş,Ersin,Çamur,Devrim,Beden Dili Sözsüz iletişim,Aktüel yayınları,2005. | ||
4 | Ahmet Şerif İzgören (2009), Dikkat Vücudunuz Konuşuyor, Elma yayınevi. | ||
5 | James Judi, Beden Dili Olumlu İmaj Oluşturma, Alfa yayınları. | ||
6 | Ekman Paul (2012), Yalan Söylediğimi Nasıl Anladın | ||
7 | Mesut Yazıcı İşaret dili eğitmeni (Mersin) | ||
8 | Deniz Erten .İşaret .Destek yayınları |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | %40 | Ara Sınav | Ara Sınav |
2 | %60 | Son Sınav | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Beden dilinin ne olduğu ve etkili iletişimi sağlamak için nelere dikkat edilmesi gerektiğini öğrenir. | 1͵3͵5 | 1͵2 |
2 | Beden dili hareketlerinin ne anlama geldiğini ve farklı kültürlerde beden dilinin nasıl kullanıldığını öğrenir. | 1͵3͵5͵6͵9͵10͵11 | 1͵2 |
3 | Beden dili hareketlerini yorumlar | 1͵3͵4͵5͵6͵11 | 1͵2 |
4 | İletişimde beden dilinin önemini kavrar. | 2͵6͵7͵8͵9͵11͵12 | 1͵2 |
5 | İşaret dili ile ilgili temel kavramları tartışabilir. | 1͵5͵9͵10͵11͵12 | 1͵2 |
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
1 | Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
2 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
3 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
4 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
5 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
6 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav için Hazırlık | 0 | 0 | 0 |
8 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
9 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
10 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
12 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 2 | 2 |
16 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
60 |