İktisadi, İdari Ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Psikoloji ( %30 İngilizce )

Ders Bilgileri

DENEYSEL PSİKOLOJİ : ÖĞRENME
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
PSY205 Güz 3 0 3 6

Ön Koşulu Olan Ders( ler )
Dili Türkçe
Türü Zorunlu
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Öğr. Gör. Demet BUYURGAN
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar
Staj Durumu Yok
Amacı Öğrenme sürecine ilişkin tarihçe, kuram ve kavramlar ile bunların farklı ortamlardaki uygulamaları ile hayvan çalışmaları ve sosyal ortamlarda ödül, ceza ve pekiştirme tarifelerini açıklamak, farklı kuramlar temellinde öğrenme sürecini açıklamak
İçeriği Bu ders, edimsel ve klasik koşullama süreçlerinin ilkelerinin, belirleyicilerinin ve bu alana ait güncel kuramsal yaklaşımlarla, güncel bulguları kapsamaktadır.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 öğrenme süreclerine ilişkin temel ilkeleri benzerlikleri ve farklılıkları ile birbirinden ayırt edebilecektir.
2 Alışma, duyarlılaşma, Pavlovian ve Edimsel koşullama yordamlarının altında yatan bağıntısal yapıları açıklayabilecektir.
3 Göreli olarak karmaşık öğrenme görüngülerinin (ayırdetme öğrenmesi, uyarıcı kontrolü, kavram oluşturma, problem çözme gibi) çalışılmasına ilişkin yordamları tanımlayabilecektir.
4 Biliş üzerindeki bağıntısal öğrenme ve diğer süreçlerin rolünü betimleyebilecektir.
5 öğrenme durumlarını öğrenme süreçleri ile açıklayabilecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Ders içeriğinin tanıtımı, ders planının açıklanması ve öğrencilerle tanışma Senkron ve Asenkron
2 Öğrenme Psikolojisi ve Kavramsal Çerçeve Senkron ve Asenkron
3 Öğrenme Kuramlarına Giriş, tarihsel gelişim, öğrenmeyi etkileyen faktörler Senkron ve Asenkron
4 Klasik Koşullanma Senkron ve Asenkron
5 Edimsel Koşullanma Senkron ve Asenkron
6 Pekiştirme Tarifeleri Senkron ve Asenkron
7 Klasik ve Edimsel Koşullanma çevrimiçi
8 Ara Sınav Senkron ve Asenkron
9 Model Alarak Öğrenme: Bandura ve Tolman Senkron ve Asenkron
10 Model Alarak Öğrenme: Bandura ve Tolman Senkron ve Asenkron
11 Bilişsel Öğrenme Senkron ve Asenkron
12 Duyular ve Algı Senkron ve Asenkron
13 Duyular ve Algı Senkron ve Asenkron
14 Algı Yanılmaları, Lewin’in Alan Kuramı Senkron ve Asenkron
15 Koffka ve İz Teorisi, Ayna Nöronlar Senkron ve Asenkron
16 Final çevrimiçi

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 J. Elliss , Öğrenme Psikolojisi, Nobel Akademik Yayıncılık
2 N. Çelen, Öğrenme Psikolojisi, İmge Kitabevi

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 %40 Ara Sınav Ara Sınav
2 %60 Son Sınav Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 öğrenme süreclerine ilişkin temel ilkeleri benzerlikleri ve farklılıkları ile birbirinden ayırt edebilecektir.
2 Alışma, duyarlılaşma, Pavlovian ve Edimsel koşullama yordamlarının altında yatan bağıntısal yapıları açıklayabilecektir.
3 Göreli olarak karmaşık öğrenme görüngülerinin (ayırdetme öğrenmesi, uyarıcı kontrolü, kavram oluşturma, problem çözme gibi) çalışılmasına ilişkin yordamları tanımlayabilecektir.
4 Biliş üzerindeki bağıntısal öğrenme ve diğer süreçlerin rolünü betimleyebilecektir.
5 öğrenme durumlarını öğrenme süreçleri ile açıklayabilecektir.
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
1 Ders Süresi 14 3 42
2 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
3 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
4 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
5 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
6 Atölye 0 0 0
7 Ara Sınav için Hazırlık 1 25 25
8 Ara Sınav 1 7 7
9 Kısa Sınav 0 0 0
10 Ödev 0 0 0
11 Ara Proje 0 0 0
12 Ara Uygulama 0 0 0
13 Son Proje 0 0 0
14 Son Uygulama 0 0 0
15 Son Sınav için Hazırlık 1 27 27
16 Son Sınav 1 7 7
  150