Meslek Yüksekokulu
Lojistik

Ders Bilgileri

LOJİSTİK PAZARLAMASI
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
LOJ271 Güz 2 0 2 5

Ön Koşulu Olan Ders( ler )
Dili Türkçe
Türü Zorunlu
Seviyesi Ön Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Öğr. Ayşe GÜNGÖR
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar
Staj Durumu Yok
Amacı Pazarlama, kişilerin ve örgütlerin, amaçlarına uygun şekilde değişimi (mübadeleyi) sağlamak üzere; ürünlerin, hizmetlerin ve düşüncelerin yaratılması, fiyatlandırılması, dağıtımı ve tutundurma çabalarının planlanması ve uygulanması sürecidir.
İçeriği Lojistik ürün,ihtiyaç, istek, talep, tüketici, müşteri ve ticari müşteri, satış ve pazarlama, değer ve tatmin olma, rekabet. Bu kavramlar pazarlamanın temelini oluşturmaktadır.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Ürün.Bu kavramlar pazarlamanın temelini oluşturmaktadır.
2 İhtiyaç ve istek.Bu kavramlar pazarlamanın temelini oluşturmaktadır.
3 Talep,tüketici, müşteri ve ticari müşteri.Bu kavramlar pazarlamanın temelini oluşturmaktadır.
4 Satış ve pazarlama, değer ve tatmin olma, rekabet. Bu kavramlar pazarlamanın temelini oluşturmaktadır.
5 Değer ve tatmin olma, rekabet. Bu kavramlar pazarlamanın temelini oluşturmaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Pazarlama Yönetimi Kavramı ve 21.yy'da Pazarlama Yönetimi Anlatım,Sunum
2 Pazarlama Planlaması,Uygulama ve Kontrol Anlatım,Sunum
3 Pazarlama Kararlarıyla İlgili Makro ve Mikro Çevre Faktörleri, Hedef Pazar ve Pazar Bölümlendirme Anlatım,Sunum
4 Konumlandırma ve Rekabetçi Stratejiler, Pazarlama Karmasının Gelişimi, Ürün ve Marka Kararları Anlatım,Sunum
5 Pazarlamada Fiyat Kararları,Pazarlamada Fiyatlandırma Uygulamaları Anlatım,Sunum
6 Pazarlamada Dağıtım Kararları, Perakendecilik,Toptancılık ve Lojistik Anlatım,Sunum
7 Tutundurma Kararları ve Pazarlama İletişim Süreci Anlatım,Sunum
8 Ara Sınav
9 Lojistik Koordinasyon Yeteneği, Lojistik İnovasyon Yeteneğive Müşteri İlişkiler Yeteneği Anlatım,Sunum
10 Üretim,Lojistik ve Pazarlama Bölümleri Arasındaki Koordinasyon Anlatım,Sunum
11 Lojistik Faaliyetlerin Rekabet Stratejileri ve İşletme Karı Anlatım,Sunum
12 Pazarlamada Yeni Yaklaşımlar Anlatım,Sunum
13 Pazarlamada Yeni Yaklaşımlar Anlatım,Sunum
14 E-ticaret ve E- Lojistik Anlatım,Sunum
15 E-ticaret ve E- Lojistik Anlatım,Sunum
16 Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Ders notları
2 İnternet
3 Günlük iş tecrübeleri

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 %40 Ara Sınav Ara Sınav
2 %60 Son Sınav Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Ürün.Bu kavramlar pazarlamanın temelini oluşturmaktadır. 1 1͵2
2 İhtiyaç ve istek.Bu kavramlar pazarlamanın temelini oluşturmaktadır. 2͵3 1͵2
3 Talep,tüketici, müşteri ve ticari müşteri.Bu kavramlar pazarlamanın temelini oluşturmaktadır. 1 1͵2
4 Satış ve pazarlama, değer ve tatmin olma, rekabet. Bu kavramlar pazarlamanın temelini oluşturmaktadır. 1 1͵2
5 Değer ve tatmin olma, rekabet. Bu kavramlar pazarlamanın temelini oluşturmaktadır. 3 1͵2
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
1 Ders Süresi 14 2 28
2 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
3 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
4 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
5 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
6 Atölye 0 0 0
7 Ara Sınav için Hazırlık 1 20 20
8 Ara Sınav 1 1 1
9 Kısa Sınav 0 0 0
10 Ödev 0 0 0
11 Ara Proje 0 0 0
12 Ara Uygulama 0 0 0
13 Son Proje 2 5 10
14 Son Uygulama 0 0 0
15 Son Sınav için Hazırlık 1 20 20
16 Son Sınav 1 1 1
  150