Meslek Yüksekokulu
Grafik Tasarımı

Ders Bilgileri

SATIŞ VE PAZARLAMA
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
GRF251 Güz 2 0 2 1

Ön Koşulu Olan Ders( ler ) yok
Dili Türkçe
Türü Zorunlu
Seviyesi Ön Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Öğr. Gör Gözde Çetinkaya
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar yok
Staj Durumu Yok
Amacı Bu ders ile satış ve pazarlamanın temel kavramlarıyla birlikte sunulması, rekabet kavramının ve rakip analizinin açıklanması, temel satış ve pazarlama yaklaşımlarının öğretilmesi amaçlanmaktadır.
İçeriği İşletmeler için satış ve pazarlamanın önemini kavrayabilme, Trendleri analiz edeip uygulayabilme.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Pazarlama sürecindeki aktörleri tanımlar
2 Satış sürecindeki aktörleri tanımlar
3 Satış ve pazarlama uygulamaları için gerekli teknikleri uygulayabilir.
4 Hedef pazarlarıyla nasıl iletişim kurabileceklerini kavrama
5 Yeni pazarlama trendlerini kavrayabilme
6

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 İletişim nedir? Anlatım, Soru-Cevap, Araştırma, Bireysel Öğrenme
2 Satış ve pazarlama nedir? Anlatım, Soru-Cevap, Araştırma, Bireysel Öğrenme
3 Satış ve pazarlamayı etkileyen faktörler nelerdir? Anlatım, Soru-Cevap, Araştırma, Bireysel Öğrenme
4 Satış ve pazarlama planlaması. Anlatım, Soru-Cevap, Araştırma, Bireysel Öğrenme
5 Satış ve pazarlama araştırması. Anlatım, Soru-Cevap, Araştırma, Bireysel Öğrenme
6 Satış ve pazarlamada fiyatlandırma. Anlatım, Soru-Cevap, Araştırma, Bireysel Öğrenme
7 Satış ve pazarlamada bölge ve konumlandırma Anlatım, Soru-Cevap, Araştırma, Bireysel Öğrenme
8 Ara Sınav.
9 Satış ve pazarlamada markalama. Anlatım, Soru-Cevap, Araştırma, Bireysel Öğrenme
10 Satış ve pazarlamada trendler. Anlatım, Soru-Cevap, Araştırma, Bireysel Öğrenme
11 Satış ve pazarlamada reklam faktörü. Anlatım, Soru-Cevap, Araştırma, Bireysel Öğrenme
12 Satış ve pazarlamada kişisel rol. Anlatım, Soru-Cevap, Araştırma, Bireysel Öğrenme
13 Satış ve pazarlama incelemeleri Anlatım, Soru-Cevap, Araştırma, Bireysel Öğrenme
14 Satış ve pazarlama incelemeleri Anlatım, Soru-Cevap, Araştırma, Bireysel Öğrenme
15 Değerlendirme Anlatım, Soru-Cevap, Araştırma, Bireysel Öğrenme
16 Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Çavuşoğlu, Bora. "Marka Yönetimi ve Pazarlama Stratejileri."
2 Tunçel, Özcan. " Satış ve Pazarlama."

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 %40 Ara Sınav Ara Sınav
2 %60 Son Sınav Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Pazarlama sürecindeki aktörleri tanımlar 7͵8͵10͵12͵13 1͵2
2 Satış sürecindeki aktörleri tanımlar 7͵8͵10͵12͵13 1͵2
3 Satış ve pazarlama uygulamaları için gerekli teknikleri uygulayabilir. 7͵8͵10͵12͵13 1͵2
4 Hedef pazarlarıyla nasıl iletişim kurabileceklerini kavrama 7͵8͵10͵12͵13 1͵2
5 Yeni pazarlama trendlerini kavrayabilme 7͵8͵10͵12͵13 1͵2
6
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
1 Ders Süresi 14 2 28
2 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
3 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
4 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
5 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
6 Atölye 0 0 0
7 Ara Sınav için Hazırlık 1 1 1
8 Ara Sınav 0 0 0
9 Kısa Sınav 0 0 0
10 Ödev 0 0 0
11 Ara Proje 0 0 0
12 Ara Uygulama 0 0 0
13 Son Proje 0 0 0
14 Son Uygulama 0 0 0
15 Son Sınav için Hazırlık 1 1 1
16 Son Sınav 0 0 0
  30