Meslek Yüksekokulu
Grafik Tasarımı
Ders Bilgileri
SATIŞ VE PAZARLAMA | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi |
Saat / Hafta | |||||
GRF251 | Güz | 2 | 0 | 2 | 1 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | yok |
---|---|
Dili | Türkçe |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Ön Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Öğr. Gör Gözde Çetinkaya |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Bu ders ile satış ve pazarlamanın temel kavramlarıyla birlikte sunulması, rekabet kavramının ve rakip analizinin açıklanması, temel satış ve pazarlama yaklaşımlarının öğretilmesi amaçlanmaktadır. |
İçeriği | İşletmeler için satış ve pazarlamanın önemini kavrayabilme, Trendleri analiz edeip uygulayabilme. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Pazarlama sürecindeki aktörleri tanımlar |
2 | Satış sürecindeki aktörleri tanımlar |
3 | Satış ve pazarlama uygulamaları için gerekli teknikleri uygulayabilir. |
4 | Hedef pazarlarıyla nasıl iletişim kurabileceklerini kavrama |
5 | Yeni pazarlama trendlerini kavrayabilme |
6 |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | İletişim nedir? | Anlatım, Soru-Cevap, Araştırma, Bireysel Öğrenme |
2 | Satış ve pazarlama nedir? | Anlatım, Soru-Cevap, Araştırma, Bireysel Öğrenme |
3 | Satış ve pazarlamayı etkileyen faktörler nelerdir? | Anlatım, Soru-Cevap, Araştırma, Bireysel Öğrenme |
4 | Satış ve pazarlama planlaması. | Anlatım, Soru-Cevap, Araştırma, Bireysel Öğrenme |
5 | Satış ve pazarlama araştırması. | Anlatım, Soru-Cevap, Araştırma, Bireysel Öğrenme |
6 | Satış ve pazarlamada fiyatlandırma. | Anlatım, Soru-Cevap, Araştırma, Bireysel Öğrenme |
7 | Satış ve pazarlamada bölge ve konumlandırma | Anlatım, Soru-Cevap, Araştırma, Bireysel Öğrenme |
8 | Ara Sınav. | |
9 | Satış ve pazarlamada markalama. | Anlatım, Soru-Cevap, Araştırma, Bireysel Öğrenme |
10 | Satış ve pazarlamada trendler. | Anlatım, Soru-Cevap, Araştırma, Bireysel Öğrenme |
11 | Satış ve pazarlamada reklam faktörü. | Anlatım, Soru-Cevap, Araştırma, Bireysel Öğrenme |
12 | Satış ve pazarlamada kişisel rol. | Anlatım, Soru-Cevap, Araştırma, Bireysel Öğrenme |
13 | Satış ve pazarlama incelemeleri | Anlatım, Soru-Cevap, Araştırma, Bireysel Öğrenme |
14 | Satış ve pazarlama incelemeleri | Anlatım, Soru-Cevap, Araştırma, Bireysel Öğrenme |
15 | Değerlendirme | Anlatım, Soru-Cevap, Araştırma, Bireysel Öğrenme |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Çavuşoğlu, Bora. "Marka Yönetimi ve Pazarlama Stratejileri." | ||
2 | Tunçel, Özcan. " Satış ve Pazarlama." |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | %40 | Ara Sınav | Ara Sınav |
2 | %60 | Son Sınav | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Pazarlama sürecindeki aktörleri tanımlar | 7͵8͵10͵12͵13 | 1͵2 |
2 | Satış sürecindeki aktörleri tanımlar | 7͵8͵10͵12͵13 | 1͵2 |
3 | Satış ve pazarlama uygulamaları için gerekli teknikleri uygulayabilir. | 7͵8͵10͵12͵13 | 1͵2 |
4 | Hedef pazarlarıyla nasıl iletişim kurabileceklerini kavrama | 7͵8͵10͵12͵13 | 1͵2 |
5 | Yeni pazarlama trendlerini kavrayabilme | 7͵8͵10͵12͵13 | 1͵2 |
6 |
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
1 | Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
2 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
3 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
4 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
5 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
6 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 1 | 1 |
8 | Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
10 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
12 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 1 | 1 |
16 | Son Sınav | 0 | 0 | 0 |
30 |