Meslek Yüksekokulu
Grafik Tasarımı

Ders Bilgileri

ANİMASYON
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
GRF243 Güz 2 0 2 2

Ön Koşulu Olan Ders( ler ) Yok
Dili Türkçe
Türü Seçmeli
Seviyesi Ön Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Öğr.Gör. Hülya GÜNDOĞDU
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Yok
Amacı Derste, başlangıç düzeyinden ileri düzeylere kadar Animasyon Üretiminde Flash CS6 programı kullanılması; Resim dosyaları, resim hazırlama ve düzenleme, animasyon hazırlama ve düzenleme, animasyonları ve resimleri web ortamında kullanma öğretilir.
İçeriği Animasyon üzerine teknik ve kuramsal bilgi verilerek giriş yapılır.Bilgilendirme sürecinin ardından karakter tasarımı ve geliştirilmesi, temel hareket formları, farklı malzeme ve yöntemlerden oluşan küçük uygulamalar aracılığıyla canlandırma tekniği araştırmaları, senaryo oluşturma ve storyboard tasarımı üzerine çalışmalar yaptırmak bu dersin ana amaçlarını oluşturur.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Çizgi karakter oluşturmayı ve kağıt üzerinde çizimlerin hareketini vermeyi öğrenir
2 Animasyon tabanlı programlarda uygulamalar yapmayı öğrenir
3 Çizmiş olduğu karakterleri animasyon programına geçirip hareketlendirme yapmayı öğrenir
4 Animasyon ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmaları bağımsız olarak yürütür.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Flash: başlangıç ve ders planına dair bilgi verilir Anlatım,Örnek Uygulama Araştırma
2 Araç çubuğu Anlatım, Eskiz değerlendirme
3 Semboller, Katmanlar, Zaman Çizelgesi Anlatım, Beyin fırtınası, Eskiz değerlendirme
4 Motion ve shape tween oluşturmak. Anlatım, Beyin fırtınası, Eskiz değerlendirme
5 Metinlerle çalışmak Anlatım, Beyin fırtınası, Eskiz değerlendirme
6 Düğmeler, Izgaralar Anlatım, Beyin fırtınası, Eskiz değerlendirme
7 Ses dosyaları Anlatım, Beyin fırtınası, Eskiz değerlendirme
8 Ara Sınav Proje Teslimi ve Sunumu
9 Sinopsis ve hikaye oluşturma Uygulama, Değerlendirme, Tartışma
10 Storyboard hazırlama Uygulama, Değerlendirme, Tartışma
11 Karakter oluşturma Anlatım, beyin fırtınası
12 Anahtar kareleme Uygulama, Değerlendirme, Tartışma
13 Hareket oluşturma Uygulama, Değerlendirme, Tartışma
14 Arka plan tasarımı Uygulama, Değerlendirme, Tartışma
15 Canlandırma proje uygulama Uygulama, Değerlendirme, Tartışma
16 Son Sınav Proje Teslimi ve Sunumu

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Adobe Flash Drawing
2 Gürkan, Osman, Flash CS6

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 %40 Ara Sınav Ara Sınav
2 %60 Son Sınav Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Çizgi karakter oluşturmayı ve kağıt üzerinde çizimlerin hareketini vermeyi öğrenir 2͵3͵4͵5 1͵2
2 Animasyon tabanlı programlarda uygulamalar yapmayı öğrenir 4͵5 1͵2
3 Çizmiş olduğu karakterleri animasyon programına geçirip hareketlendirme yapmayı öğrenir 5 1͵2
4 Animasyon ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmaları bağımsız olarak yürütür. 3͵4͵5͵9͵10 1͵2
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
1 Ders Süresi 14 2 28
2 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
3 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
4 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
5 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
6 Atölye 0 0 0
7 Ara Sınav için Hazırlık 0 0 0
8 Ara Sınav 1 1 1
9 Kısa Sınav 0 0 0
10 Ödev 0 0 0
11 Ara Proje 0 0 0
12 Ara Uygulama 0 0 0
13 Son Proje 1 1 1
14 Son Uygulama 0 0 0
15 Son Sınav için Hazırlık 0 0 0
16 Son Sınav 1 2 2
  60