Meslek Yüksekokulu
Grafik Tasarımı
Ders Bilgileri
ANİMASYON | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi |
Saat / Hafta | |||||
GRF243 | Güz | 2 | 0 | 2 | 2 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
---|---|
Dili | Türkçe |
Türü | Seçmeli |
Seviyesi | Ön Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Öğr.Gör. Hülya GÜNDOĞDU |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Derste, başlangıç düzeyinden ileri düzeylere kadar Animasyon Üretiminde Flash CS6 programı kullanılması; Resim dosyaları, resim hazırlama ve düzenleme, animasyon hazırlama ve düzenleme, animasyonları ve resimleri web ortamında kullanma öğretilir. |
İçeriği | Animasyon üzerine teknik ve kuramsal bilgi verilerek giriş yapılır.Bilgilendirme sürecinin ardından karakter tasarımı ve geliştirilmesi, temel hareket formları, farklı malzeme ve yöntemlerden oluşan küçük uygulamalar aracılığıyla canlandırma tekniği araştırmaları, senaryo oluşturma ve storyboard tasarımı üzerine çalışmalar yaptırmak bu dersin ana amaçlarını oluşturur. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Çizgi karakter oluşturmayı ve kağıt üzerinde çizimlerin hareketini vermeyi öğrenir |
2 | Animasyon tabanlı programlarda uygulamalar yapmayı öğrenir |
3 | Çizmiş olduğu karakterleri animasyon programına geçirip hareketlendirme yapmayı öğrenir |
4 | Animasyon ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmaları bağımsız olarak yürütür. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Flash: başlangıç ve ders planına dair bilgi verilir | Anlatım,Örnek Uygulama Araştırma |
2 | Araç çubuğu | Anlatım, Eskiz değerlendirme |
3 | Semboller, Katmanlar, Zaman Çizelgesi | Anlatım, Beyin fırtınası, Eskiz değerlendirme |
4 | Motion ve shape tween oluşturmak. | Anlatım, Beyin fırtınası, Eskiz değerlendirme |
5 | Metinlerle çalışmak | Anlatım, Beyin fırtınası, Eskiz değerlendirme |
6 | Düğmeler, Izgaralar | Anlatım, Beyin fırtınası, Eskiz değerlendirme |
7 | Ses dosyaları | Anlatım, Beyin fırtınası, Eskiz değerlendirme |
8 | Ara Sınav | Proje Teslimi ve Sunumu |
9 | Sinopsis ve hikaye oluşturma | Uygulama, Değerlendirme, Tartışma |
10 | Storyboard hazırlama | Uygulama, Değerlendirme, Tartışma |
11 | Karakter oluşturma | Anlatım, beyin fırtınası |
12 | Anahtar kareleme | Uygulama, Değerlendirme, Tartışma |
13 | Hareket oluşturma | Uygulama, Değerlendirme, Tartışma |
14 | Arka plan tasarımı | Uygulama, Değerlendirme, Tartışma |
15 | Canlandırma proje uygulama | Uygulama, Değerlendirme, Tartışma |
16 | Son Sınav | Proje Teslimi ve Sunumu |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Adobe Flash Drawing | ||
2 | Gürkan, Osman, Flash CS6 |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | %40 | Ara Sınav | Ara Sınav |
2 | %60 | Son Sınav | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Çizgi karakter oluşturmayı ve kağıt üzerinde çizimlerin hareketini vermeyi öğrenir | 2͵3͵4͵5 | 1͵2 |
2 | Animasyon tabanlı programlarda uygulamalar yapmayı öğrenir | 4͵5 | 1͵2 |
3 | Çizmiş olduğu karakterleri animasyon programına geçirip hareketlendirme yapmayı öğrenir | 5 | 1͵2 |
4 | Animasyon ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmaları bağımsız olarak yürütür. | 3͵4͵5͵9͵10 | 1͵2 |
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
1 | Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
2 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
3 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
4 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
5 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
6 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav için Hazırlık | 0 | 0 | 0 |
8 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
9 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
10 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
12 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Proje | 1 | 1 | 1 |
14 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav için Hazırlık | 0 | 0 | 0 |
16 | Son Sınav | 1 | 2 | 2 |
60 |