Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Hemşirelik Ve Sağlık Hizmetleri

Ders Bilgileri

ÇOCUK ACİL VE YOĞUN BAKIM HEMŞİRELİĞİ
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
HEM308 Bahar 2 0 2 2

Ön Koşulu Olan Ders( ler )
Dili Türkçe
Türü Seçmeli
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları )
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar
Staj Durumu Yok
Amacı Dersin amacı öğrenciye çocuk acil ve yoğun bakıma ilişkin temel kavramları ve yoğun bakımdaki hastanın bakım uygulamalarını öğretmek.
İçeriği Çocuk acil ve yoğun bakıma ilişkin temel kavramları ve yoğun bakımdaki hastanın bakım uygulamalarını kapsamaktadır.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Çocuk acil ve yoğun bakıma ilişkin temel kavramları, genel prensipleri, araç ve gereçleri tanıyabilecektir.
2 Koma ve mental durum değişikliği sebeplerini tanıyabilecek ve bilinçsiz hasta bakımını optimum düzeyde yapabilecektir
3 Şoktaki hastanın YBÜ’deki bakımını üstlenir
4 Çocuk acil ve yoğun bakım hemşiresinin görev, rol ve sorumluluklarını tanımlar

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Çocuk Acil ve Yoğun Bakım Kavramı ve Özellikler
2 Temel (CPR) ve İleri Yaşam Desteği
3 Çocuk Acil ve Yoğun Bakımda Hasta İzlemi
4 Solunum Problemi Olan Hastanın Yoğun Bakımda Hemşirelik Bakımı
5 Kardiyovasküler Problemi Olan Hastanın Yoğun Bakımda Hemşirelik Bakımı
6 Renal Problemi Olan Hastanın Yoğun Bakımda Hemşirelik Bakımı
7 Gastrointestinal/Endokrin Sistem Problemi Olan Hastanın Yoğun Bakımda Hemşirelik Bakımı
8 Ara Sınav
9 Nörolojik Problemi Olan Hastanın Yoğun Bakımda Hemşirelik Bakımı
10 Yoğun Bakımda Beslenme Kavramı
11 Multiple Travmalı Hastanın Bakımı
12 Multiple Organ Yetmezliği
13 Yoğun Bakımda Enfeksiyon Kontrolü
14 Yoğun Bakımda Profilaksi, Analjezi ve Sedasyon Uygulamaları
15 Yoğun Bakımda Hasta Hakları ve Etik Kararla
16 Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Erdemir F. Hemşirelik Tanıları El Kitabı
2 Erbay R. H. (2005) Yoğun Bakım, Current Clinical Strategies. Çeviri
3 Erwin R. Yoğun Bakımda Girişimler ve Teknikler. Çeviri
4 McCann J.A.S., Moreau D. (2008) Critical Care Nursing Made Incredibly Easy, 2nd edition, Lippincott Williams&Wilkins, USA.
5 Urden L.D., Stacy K.M., Lough M.E. (2004) Priorities in Critical Care Nursing, 4th edition, Mosby, USA.
6 Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği Ders Kitabı
7 İç Hastalıkları Hemşireliği Ders kitabı

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 %40 Ara Sınav Ara Sınav
2 %60 Son Sınav Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Çocuk acil ve yoğun bakıma ilişkin temel kavramları, genel prensipleri, araç ve gereçleri tanıyabilecektir. 1͵3͵4͵7͵8͵9͵10 1͵2
2 Koma ve mental durum değişikliği sebeplerini tanıyabilecek ve bilinçsiz hasta bakımını optimum düzeyde yapabilecektir 2͵4͵5͵8͵9͵10 1͵2
3 Şoktaki hastanın YBÜ’deki bakımını üstlenir 2͵3͵4͵7͵8͵9 1͵2
4 Çocuk acil ve yoğun bakım hemşiresinin görev, rol ve sorumluluklarını tanımlar 1͵3͵5͵6͵7͵9 1͵2
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
1 Ders Süresi 14 2 28
2 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
3 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
4 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
5 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
6 Atölye 0 0 0
7 Ara Sınav için Hazırlık 1 1 1
8 Ara Sınav 1 1 1
9 Kısa Sınav 0 0 0
10 Ödev 0 0 0
11 Ara Proje 0 0 0
12 Ara Uygulama 0 0 0
13 Son Proje 0 0 0
14 Son Uygulama 0 0 0
15 Son Sınav için Hazırlık 0 0 0
16 Son Sınav 1 2 2
  60