Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Hemşirelik Ve Sağlık Hizmetleri
Ders Bilgileri
ÇOCUK ACİL VE YOĞUN BAKIM HEMŞİRELİĞİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi |
Saat / Hafta | |||||
HEM308 | Bahar | 2 | 0 | 2 | 2 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | |
---|---|
Dili | Türkçe |
Türü | Seçmeli |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Dersin amacı öğrenciye çocuk acil ve yoğun bakıma ilişkin temel kavramları ve yoğun bakımdaki hastanın bakım uygulamalarını öğretmek. |
İçeriği | Çocuk acil ve yoğun bakıma ilişkin temel kavramları ve yoğun bakımdaki hastanın bakım uygulamalarını kapsamaktadır. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Çocuk acil ve yoğun bakıma ilişkin temel kavramları, genel prensipleri, araç ve gereçleri tanıyabilecektir. |
2 | Koma ve mental durum değişikliği sebeplerini tanıyabilecek ve bilinçsiz hasta bakımını optimum düzeyde yapabilecektir |
3 | Şoktaki hastanın YBÜ’deki bakımını üstlenir |
4 | Çocuk acil ve yoğun bakım hemşiresinin görev, rol ve sorumluluklarını tanımlar |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Çocuk Acil ve Yoğun Bakım Kavramı ve Özellikler | |
2 | Temel (CPR) ve İleri Yaşam Desteği | |
3 | Çocuk Acil ve Yoğun Bakımda Hasta İzlemi | |
4 | Solunum Problemi Olan Hastanın Yoğun Bakımda Hemşirelik Bakımı | |
5 | Kardiyovasküler Problemi Olan Hastanın Yoğun Bakımda Hemşirelik Bakımı | |
6 | Renal Problemi Olan Hastanın Yoğun Bakımda Hemşirelik Bakımı | |
7 | Gastrointestinal/Endokrin Sistem Problemi Olan Hastanın Yoğun Bakımda Hemşirelik Bakımı | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Nörolojik Problemi Olan Hastanın Yoğun Bakımda Hemşirelik Bakımı | |
10 | Yoğun Bakımda Beslenme Kavramı | |
11 | Multiple Travmalı Hastanın Bakımı | |
12 | Multiple Organ Yetmezliği | |
13 | Yoğun Bakımda Enfeksiyon Kontrolü | |
14 | Yoğun Bakımda Profilaksi, Analjezi ve Sedasyon Uygulamaları | |
15 | Yoğun Bakımda Hasta Hakları ve Etik Kararla | |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Erdemir F. Hemşirelik Tanıları El Kitabı | ||
2 | Erbay R. H. (2005) Yoğun Bakım, Current Clinical Strategies. Çeviri | ||
3 | Erwin R. Yoğun Bakımda Girişimler ve Teknikler. Çeviri | ||
4 | McCann J.A.S., Moreau D. (2008) Critical Care Nursing Made Incredibly Easy, 2nd edition, Lippincott Williams&Wilkins, USA. | ||
5 | Urden L.D., Stacy K.M., Lough M.E. (2004) Priorities in Critical Care Nursing, 4th edition, Mosby, USA. | ||
6 | Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği Ders Kitabı | ||
7 | İç Hastalıkları Hemşireliği Ders kitabı |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | %40 | Ara Sınav | Ara Sınav |
2 | %60 | Son Sınav | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Çocuk acil ve yoğun bakıma ilişkin temel kavramları, genel prensipleri, araç ve gereçleri tanıyabilecektir. | 1͵3͵4͵7͵8͵9͵10 | 1͵2 |
2 | Koma ve mental durum değişikliği sebeplerini tanıyabilecek ve bilinçsiz hasta bakımını optimum düzeyde yapabilecektir | 2͵4͵5͵8͵9͵10 | 1͵2 |
3 | Şoktaki hastanın YBÜ’deki bakımını üstlenir | 2͵3͵4͵7͵8͵9 | 1͵2 |
4 | Çocuk acil ve yoğun bakım hemşiresinin görev, rol ve sorumluluklarını tanımlar | 1͵3͵5͵6͵7͵9 | 1͵2 |
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
1 | Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
2 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
3 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
4 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
5 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
6 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 1 | 1 |
8 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
9 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
10 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
12 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav için Hazırlık | 0 | 0 | 0 |
16 | Son Sınav | 1 | 2 | 2 |
60 |