Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Hemşirelik Ve Sağlık Hizmetleri

Ders Bilgileri

İŞARET DİLİ
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
HEM323 Güz 2 0 2 2

Ön Koşulu Olan Ders( ler ) Yok
Dili Türkçe
Türü Seçmeli
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Öğr. Gör. Nurhan Bayat UÇUM
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Yok
Amacı İşitme engelli bireylerin kullandığı işaret dilini öğrenmek
İçeriği İşitme engelli bireylerin kullandığı işaret dilini öğrenmek, öğretmek ve sosyal yaşam içerisinde gerektiğinde bu dili kullanma becerisi kazandırmak.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 İşaret dilini aktif kullanır.
2 İşaret dilini kullanarak bilişim ve iletişime yönelik bilgi ve becerilerini geliştirir.
3 İşaret dilini kullanarak alanında edindiği bilgi ve yetenekleri disiplinlerarası çalışmalarda uygular
4 Kendi çalışmalarını alandaki ve dıştaki gruplara aktarır
5 İşaret dili kullanarak işitme engelli bireylerle iletişim kurar

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Hafta Türk İşaret Dili, işaret dilinin genel özellikleri, Türk İşaret dili Alfabesi Anlatım, tartışma, uygulama
2 Aile,Vücudumuz,Sağlık Anlatım, tartışma, uygulama
3 Fiiller,Sıfatlar Anlatım, tartışma, uygulama
4 Zıt Anlamlı Kelimeler,Sayılar Anlatım, tartışma, uygulama
5 Duygular, Zaman Anlatım, tartışma, uygulama
6 Taşıtlar, Trafik ve Renkler Anlatım, tartışma, uygulama
7 Okul ve Eğitim Anlatım, tartışma, uygulama
8 Ara sınav
9 Giyecekler ve Yiyecekler Anlatım, tartışma, uygulama
10 Ev Eşyaları, Meslekler Anlatım, tartışma, uygulama
11 Bitkiler ve Hayvanlar Anlatım, tartışma, uygulama
12 Spor, coğrafi terimler Anlatım, tartışma, uygulama
13 İsimler, Deyimler Anlatım, tartışma, uygulama
14 İller Anlatım, tartışma, uygulama
15 Ülkeler Anlatım, tartışma, uygulama
16 Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Türk İşaret Dili,Birinci Seviye Eğitim Programı,Denizli İşitme Engelliler Derneği
2 Türkçe Türk İşaret Dili Sözlüğü,MEB
3 Temel İşaret Dili Türkçe Türk İşaret Dili,Birinci Seviye Eğitim Programı,Denizli İşitme Engelliler Derneği Türkçe Türk İşaret Dili Sözlüğü,MEB Türkçe
4 Murat Atila,Konuşan Eller,Temel İşaret Dili

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 %40 Ara Sınav Ara Sınav
2 %60 Son Sınav Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 İşaret dilini aktif kullanır. 6͵12͵13͵14 1͵2
2 İşaret dilini kullanarak bilişim ve iletişime yönelik bilgi ve becerilerini geliştirir. 6͵12͵13͵14 1͵2
3 İşaret dilini kullanarak alanında edindiği bilgi ve yetenekleri disiplinlerarası çalışmalarda uygular 6͵12͵13͵14 1͵2
4 Kendi çalışmalarını alandaki ve dıştaki gruplara aktarır 6͵12͵13 1͵2
5 İşaret dili kullanarak işitme engelli bireylerle iletişim kurar 6͵12͵13 1͵2
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
1 Ders Süresi 14 2 28
2 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
3 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
4 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
5 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
6 Atölye 0 0 0
7 Ara Sınav için Hazırlık 1 1 1
8 Ara Sınav 1 1 1
9 Kısa Sınav 0 0 0
10 Ödev 0 0 0
11 Ara Proje 0 0 0
12 Ara Uygulama 0 0 0
13 Son Proje 0 0 0
14 Son Uygulama 0 0 0
15 Son Sınav için Hazırlık 1 1 1
16 Son Sınav 1 1 1
  60