Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Hemşirelik Ve Sağlık Hizmetleri
Ders Bilgileri
İŞARET DİLİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi |
Saat / Hafta | |||||
HEM323 | Güz | 2 | 0 | 2 | 2 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
---|---|
Dili | Türkçe |
Türü | Seçmeli |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Öğr. Gör. Nurhan Bayat UÇUM |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | İşitme engelli bireylerin kullandığı işaret dilini öğrenmek |
İçeriği | İşitme engelli bireylerin kullandığı işaret dilini öğrenmek, öğretmek ve sosyal yaşam içerisinde gerektiğinde bu dili kullanma becerisi kazandırmak. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | İşaret dilini aktif kullanır. |
2 | İşaret dilini kullanarak bilişim ve iletişime yönelik bilgi ve becerilerini geliştirir. |
3 | İşaret dilini kullanarak alanında edindiği bilgi ve yetenekleri disiplinlerarası çalışmalarda uygular |
4 | Kendi çalışmalarını alandaki ve dıştaki gruplara aktarır |
5 | İşaret dili kullanarak işitme engelli bireylerle iletişim kurar |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Hafta Türk İşaret Dili, işaret dilinin genel özellikleri, Türk İşaret dili Alfabesi | Anlatım, tartışma, uygulama |
2 | Aile,Vücudumuz,Sağlık | Anlatım, tartışma, uygulama |
3 | Fiiller,Sıfatlar | Anlatım, tartışma, uygulama |
4 | Zıt Anlamlı Kelimeler,Sayılar | Anlatım, tartışma, uygulama |
5 | Duygular, Zaman | Anlatım, tartışma, uygulama |
6 | Taşıtlar, Trafik ve Renkler | Anlatım, tartışma, uygulama |
7 | Okul ve Eğitim | Anlatım, tartışma, uygulama |
8 | Ara sınav | |
9 | Giyecekler ve Yiyecekler | Anlatım, tartışma, uygulama |
10 | Ev Eşyaları, Meslekler | Anlatım, tartışma, uygulama |
11 | Bitkiler ve Hayvanlar | Anlatım, tartışma, uygulama |
12 | Spor, coğrafi terimler | Anlatım, tartışma, uygulama |
13 | İsimler, Deyimler | Anlatım, tartışma, uygulama |
14 | İller | Anlatım, tartışma, uygulama |
15 | Ülkeler | Anlatım, tartışma, uygulama |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Türk İşaret Dili,Birinci Seviye Eğitim Programı,Denizli İşitme Engelliler Derneği | ||
2 | Türkçe Türk İşaret Dili Sözlüğü,MEB | ||
3 | Temel İşaret Dili Türkçe Türk İşaret Dili,Birinci Seviye Eğitim Programı,Denizli İşitme Engelliler Derneği Türkçe Türk İşaret Dili Sözlüğü,MEB Türkçe | ||
4 | Murat Atila,Konuşan Eller,Temel İşaret Dili |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | %40 | Ara Sınav | Ara Sınav |
2 | %60 | Son Sınav | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | İşaret dilini aktif kullanır. | 6͵12͵13͵14 | 1͵2 |
2 | İşaret dilini kullanarak bilişim ve iletişime yönelik bilgi ve becerilerini geliştirir. | 6͵12͵13͵14 | 1͵2 |
3 | İşaret dilini kullanarak alanında edindiği bilgi ve yetenekleri disiplinlerarası çalışmalarda uygular | 6͵12͵13͵14 | 1͵2 |
4 | Kendi çalışmalarını alandaki ve dıştaki gruplara aktarır | 6͵12͵13 | 1͵2 |
5 | İşaret dili kullanarak işitme engelli bireylerle iletişim kurar | 6͵12͵13 | 1͵2 |
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
1 | Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
2 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
3 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
4 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
5 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
6 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 1 | 1 |
8 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
9 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
10 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
12 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 1 | 1 |
16 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
60 |