Meslek Yüksekokulu
Optisyenlik

Ders Bilgileri

MARKA VE MARKA STRATEJİLERİ
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
OPS217 Güz 2 0 2 3

Ön Koşulu Olan Ders( ler )
Dili Türkçe
Türü Seçmeli
Seviyesi Ön Lisans
Öğretim Elemanı( ları )
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar
Staj Durumu Yok
Amacı Uygulamada karşılaşılan marka stratejilerinin kavranması, markalaşma kurallarının öğrenilmesi, marka imajı, konumlandırma kavramlarının öğrenilmesi ve marka tescili ve hukuksal koruma konularında bilgilendirme
İçeriği Marka ve markalaşma, marka stratejileri, marka imajı ve konumlandırma, markalama kuralları ve marka ile ilgili hukuksal düzenlemeler konularında gerekli bilgi, örnek ve uygulamalar.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Marka kavramını, markalaşmanın geçmişten günümüze geçirdiği evreleri ve günümüzde markalaşmanın anlam ve önemini kavramak
2 Günümüzde uygulanan markalama stratejilerini ve markalama kurallarını kavramak
3 Marka ismi seçimi, farkındalık yaratma ve marka bağlılığı oluşum şekillerini kavramak
4 Marka imajı oluşturma, konumlandırma ve bütünleşik pazarlama karmasının marka oluşturmadaki işlevini kavramak
5 Marka tescili ve hukuksal koruma ile ilgili gerekli bilgileri edinme

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Marka kavramı, markalaşmanın tarihsel gelişimi, markanın önemi, sağladığı yararlar, günümüz pazarlamasında marka anlayışı Sözlü Sunum
2 Marka ligleri, marka oluşturma kararı, gerekli önkoşullar, olası marka stratejileri Sözlü Sunum
3 Markalama kuralları: Yayılma, daralma, tanıtım, reklam, kelime ve referans kuralları; Açıklamalar, örnekler Sözlü Sunum
4 Markalama kuralları: Kalite, kategori, isim, genişlemeler, arkadaşlık ve jenerik kuralları; Açıklamalar, örnekler Sözlü Sunum
5 Markalama kuralları: Şirket, alt marka, kardeşler, biçim ve renk kuralları; Açıklamalar, örnekler Sözlü Sunum
6 Markalama kuralları: Sınırlar, istikrar, değişim, ölümlülük ve tekillik kuralları; Açıklamalar, örnekler Sözlü Sunum
7 Marka ismi seçimi, farkındalık yaratma, ,farklılık yaratma teknikleri Sözlü Sunum
8 Ara Sınav Yazılı
9 Marka, ambalaj ve grafik tasarım ilişkisi; tasarım, renkler, etiketler Sözlü Sunum
10 Marka-tüketici iletişimi, marka değerliliği, marka bağlılığı, marka bağlılığı oluşum süreçleri, önemi Sözlü Sunum
11 Marka bileşenleri, marka imajı, marka kimliği, marka kişiliği kavramları Sözlü Sunum
12 Bütünleşik pazarlama iletişimi; Marka, reklam, halkla ilişkiler ilişkisi Sözlü Sunum
13 Konumlandırma: Konumlandırma süreci, konumlandırma stratejisinin seçimi, yeniden konumlandırma Sözlü Sunum
14 Konumlandırma: Konumlandırma süreci, konumlandırma stratejisinin seçimi, yeniden konumlandırma Sözlü Sunum
15 Marka tescili ve hukuksal koruma Sözlü Sunum
16 Son Sınav Yazılı

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 %40 Ara Sınav Ara Sınav
2 %60 Son Sınav Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Marka kavramını, markalaşmanın geçmişten günümüze geçirdiği evreleri ve günümüzde markalaşmanın anlam ve önemini kavramak 7͵8 1
2 Günümüzde uygulanan markalama stratejilerini ve markalama kurallarını kavramak 7͵8͵10 1
3 Marka ismi seçimi, farkındalık yaratma ve marka bağlılığı oluşum şekillerini kavramak 7͵8͵10 1͵2
4 Marka imajı oluşturma, konumlandırma ve bütünleşik pazarlama karmasının marka oluşturmadaki işlevini kavramak 7͵8͵10 2
5 Marka tescili ve hukuksal koruma ile ilgili gerekli bilgileri edinme 7͵8͵10 2
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
1 Ders Süresi 14 2 28
2 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
3 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
4 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
5 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
6 Atölye 0 0 0
7 Ara Sınav için Hazırlık 1 1 1
8 Ara Sınav 1 1 1
9 Kısa Sınav 0 0 0
10 Ödev 0 0 0
11 Ara Proje 0 0 0
12 Ara Uygulama 0 0 0
13 Son Proje 0 0 0
14 Son Uygulama 0 0 0
15 Son Sınav için Hazırlık 1 1 1
16 Son Sınav 1 1 1
  60