# |
Öğrenim Çıktıları |
1 |
Tasarım düşüncesini geliştirme, kavramsallaştırma ve tasarım egzersizleriyle ilişkilendirmek |
2 |
Tasarım problemin tanımlama ve sorgulama ve diğer sanat başka dallarıyla da bütünleştirebilme |
3 |
Tasarım problemi çözümünde, zaman, mekan ve çevre ilişkisini kurarak, bir tasarım ideolojisi ve kimliğini ortaya çıkarabilme |
4 |
Mimarlık alanında ürettiği yapıtları ve edindiği bilgileri disiplinler arası çalışma ortamında paylaşabilme |
5 |
Kendi insiyatiflerini kullanarak kendilerini temsil eden tasarımlar ortaya çıkarabilmek |
6 |
Mimarlık ve diğer sanat dallarında yapılmış çalışma ve projeleri yorumlama, analiz ve değerlendirme yetkinliğine sahip olabilme |
7 |
Çalışmalarda takım içinde etkin ve uyumlu çalışabilme, gerektiğinde diğer kişileri ikna edebilme |
8 |
Alternatif yaratma, buluş yapma ve stratejik düşünme bilgi ve becerilerini kazanma |
# |
Konular |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
1.1. a) Derse giriş ve ders içeriğine dair tartışma b) İlk ödev bildirimi ve görüşülmesi 1.2. Sketch Problem I |
Anlatım, tartışma |
2 |
Birinci ödevin geliştirilmesi ve kritik verilmesi |
Powerpoint sunum, tartışma |
3 |
a) Birinci ödevin teslimi: Grup Çalışması b) Birinci ödevin sunumu |
Sunum, anlatım |
4 |
4.1. a) Yapılan sunum üzerine tartışma ve geribildirim yapılması b) İkinci ödevbildirimi ve tartışma: Bireysel çalışma, konseptin önceden tanımlanması c) İkinciödev üzerine ilk fikirlerin tartışılması ve geliştirilmesi 4.2. İkinci ödevin geliştirilmesi,tartışılması ve kritik verilmesi |
Tartışma, anlatım |
5 |
İkinci ödevin geliştirilmesi, tartışılması ve kritik verilmesi |
Tartışma, anlatım |
6 |
İkinci ödevin geliştirilmesi, tartışılması ve kritik verilmesi |
Tartışma, anlatım |
7 |
a) İkinci ödevin teslimi: Bireysel Çalışma, Konsept b) İkinci ödevin sunumu |
Sunum, anlatım |
8 |
Ara sınav |
|
9 |
8.1. Üçüncü ödev bildirimi ve tartışma: Bireysel çalışma, fonksiyonel bir mekan ve çevresi üzerine odaklanma 8.2. Sketch Problem II |
Powerpoint sunum, tartışma |
10 |
9.1. Üçüncü ödevin teslimi: Dördüncü ödevin bildirimi: Skeçler ve 3 Boyutlu örnekler9.2. Dördüncü ödevin geliştirilmesi, tartışılması ve kritik verilmesi: Fonksiyon ve3B'lar |
Sunum, tartışma, anlatım |
11 |
Dördüncü ödevin geliştirilmesi, tartışılması ve kritik verilmesi: Fonksiyon ve 3B'lar |
Sunum, tartışma, anlatım |
12 |
Dördüncü ödevin sunumu |
Sunum, anlatım |
13 |
a) Yapılan sunum üzerine tartışma ve geribildirim yapılması b) Final ödevi bildirimi ve tartışma 12.2. Bireysel stüdyo kritikleri ve final projesi üzerinde tartışma |
Tartışma, anlatım |
14 |
Bireysel stüdyo kritikleri ve final projesi üzerinde tartışma |
Tartışma, anlatım |
15 |
Projenin teslimi ve sunumu |
Sunum, anlatım |
16 |
Son Sınav |
|
# |
Öğrenim Çıktıları |
Program Çıktıları |
Ölçme ve Değerlendirme |
1 |
Tasarım düşüncesini geliştirme, kavramsallaştırma ve tasarım egzersizleriyle ilişkilendirmek |
2͵4͵5 |
1͵2͵3͵4͵5͵6 |
2 |
Tasarım problemin tanımlama ve sorgulama ve diğer sanat başka dallarıyla da bütünleştirebilme |
5͵13͵15 |
4͵5͵6 |
3 |
Tasarım problemi çözümünde, zaman, mekan ve çevre ilişkisini kurarak, bir tasarım ideolojisi ve kimliğini ortaya çıkarabilme |
2͵4͵15 |
1͵2͵3 |
4 |
Mimarlık alanında ürettiği yapıtları ve edindiği bilgileri disiplinler arası çalışma ortamında paylaşabilme |
15͵17͵18 |
1͵2͵3͵4͵5͵6 |
5 |
Kendi insiyatiflerini kullanarak kendilerini temsil eden tasarımlar ortaya çıkarabilmek |
4͵5 |
1͵2͵3͵4͵5͵6 |
6 |
Mimarlık ve diğer sanat dallarında yapılmış çalışma ve projeleri yorumlama, analiz ve değerlendirme yetkinliğine sahip olabilme |
5͵13͵15 |
4͵5͵6 |
7 |
Çalışmalarda takım içinde etkin ve uyumlu çalışabilme, gerektiğinde diğer kişileri ikna edebilme |
13 |
1͵3͵4͵6 |
8 |
Alternatif yaratma, buluş yapma ve stratejik düşünme bilgi ve becerilerini kazanma |
2͵4͵5 |
1͵2͵3͵4͵5͵6 |