Güzel Sanatlar, Tasarım Ve Mimarlık Fakültesi
Mimarlık

Ders Bilgileri

MİMARLIKTA ATÖLYE ÇALIŞMALARI
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
ARC381 Güz 3 0 3 3

Ön Koşulu Olan Ders( ler ) Yok
Dili Türkçe
Türü Seçmeli
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Doç. Dr. Beril Özmen, Okt.Aysel Küçükalıç
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Yok
Amacı Bu dersin genel amacı, öğrencilerin bugüne kadar edindikleri bütün teorik ve pratik bilgileri gelecekteki işleriyle ilişkilendirebilmelerini sağlamaktır. Aynı zamanda kendilerine ait tasarım ideolojilerini ve muhtemel temsil niteliklerini çıkarıp yaratmaları istenmektedir. Bu bakımdan söz konusu ders, gelecekte iş yaşamınızda veyahut günlük hayatınızda sizin için çok yararlı olabilecek bir kimliğe dair ilk fikirlerin şekillenmeye başlamasına yöneliktir. Ayrıca, çağdaş ve ilerideki küresel perspektifin analizi ve entegrasyonu, muhtemel eğilimlerin incelenmesi ve araştırılması, bununla birlikte öngörülü ve fütürist bir çevrenin kavranması ve tasarlanması konularında çalışılmaktadır
İçeriği Bu derste öğrenciler ilk muhtemel tasarım ideolojilerini ve kimliklerini tanımlayacaktır. Sonrasında, bu bulguları kendi seçecekleri bir iç mimari veya çevresel tasarım projesinde temsil edeceklerdir.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Tasarım düşüncesini geliştirme, kavramsallaştırma ve tasarım egzersizleriyle ilişkilendirmek
2 Tasarım problemin tanımlama ve sorgulama ve diğer sanat başka dallarıyla da bütünleştirebilme
3 Tasarım problemi çözümünde, zaman, mekan ve çevre ilişkisini kurarak, bir tasarım ideolojisi ve kimliğini ortaya çıkarabilme
4 Mimarlık alanında ürettiği yapıtları ve edindiği bilgileri disiplinler arası çalışma ortamında paylaşabilme
5 Kendi insiyatiflerini kullanarak kendilerini temsil eden tasarımlar ortaya çıkarabilmek
6 Mimarlık ve diğer sanat dallarında yapılmış çalışma ve projeleri yorumlama, analiz ve değerlendirme yetkinliğine sahip olabilme
7 Çalışmalarda takım içinde etkin ve uyumlu çalışabilme, gerektiğinde diğer kişileri ikna edebilme
8 Alternatif yaratma, buluş yapma ve stratejik düşünme bilgi ve becerilerini kazanma

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 1.1. a) Derse giriş ve ders içeriğine dair tartışma b) İlk ödev bildirimi ve görüşülmesi 1.2. Sketch Problem I Anlatım, tartışma
2 Birinci ödevin geliştirilmesi ve kritik verilmesi Powerpoint sunum, tartışma
3 a) Birinci ödevin teslimi: Grup Çalışması b) Birinci ödevin sunumu Sunum, anlatım
4 4.1. a) Yapılan sunum üzerine tartışma ve geribildirim yapılması b) İkinci ödevbildirimi ve tartışma: Bireysel çalışma, konseptin önceden tanımlanması c) İkinciödev üzerine ilk fikirlerin tartışılması ve geliştirilmesi 4.2. İkinci ödevin geliştirilmesi,tartışılması ve kritik verilmesi Tartışma, anlatım
5 İkinci ödevin geliştirilmesi, tartışılması ve kritik verilmesi Tartışma, anlatım
6 İkinci ödevin geliştirilmesi, tartışılması ve kritik verilmesi Tartışma, anlatım
7 a) İkinci ödevin teslimi: Bireysel Çalışma, Konsept b) İkinci ödevin sunumu Sunum, anlatım
8 Ara sınav
9 8.1. Üçüncü ödev bildirimi ve tartışma: Bireysel çalışma, fonksiyonel bir mekan ve çevresi üzerine odaklanma 8.2. Sketch Problem II Powerpoint sunum, tartışma
10 9.1. Üçüncü ödevin teslimi: Dördüncü ödevin bildirimi: Skeçler ve 3 Boyutlu örnekler9.2. Dördüncü ödevin geliştirilmesi, tartışılması ve kritik verilmesi: Fonksiyon ve3B'lar Sunum, tartışma, anlatım
11 Dördüncü ödevin geliştirilmesi, tartışılması ve kritik verilmesi: Fonksiyon ve 3B'lar Sunum, tartışma, anlatım
12 Dördüncü ödevin sunumu Sunum, anlatım
13 a) Yapılan sunum üzerine tartışma ve geribildirim yapılması b) Final ödevi bildirimi ve tartışma 12.2. Bireysel stüdyo kritikleri ve final projesi üzerinde tartışma Tartışma, anlatım
14 Bireysel stüdyo kritikleri ve final projesi üzerinde tartışma Tartışma, anlatım
15 Projenin teslimi ve sunumu Sunum, anlatım
16 Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Tschumi B., The Manhattan Transcript, Wiley, 1994
2 Aydınlı S., Kürtüncü B., Paralaks Oda, Yapı Endüstri Merkezi Yayınları-Mimarlık Dizisi, 2014

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 %5 Ödev Ödev
2 %5 Ödev Ödev
3 %20 Ara Sınav Ara Sınav
4 %5 Ödev Ödev
5 %5 Ödev Ödev
6 %60 Son Sınav Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Tasarım düşüncesini geliştirme, kavramsallaştırma ve tasarım egzersizleriyle ilişkilendirmek 2͵4͵5 1͵2͵3͵4͵5͵6
2 Tasarım problemin tanımlama ve sorgulama ve diğer sanat başka dallarıyla da bütünleştirebilme 5͵13͵15 4͵5͵6
3 Tasarım problemi çözümünde, zaman, mekan ve çevre ilişkisini kurarak, bir tasarım ideolojisi ve kimliğini ortaya çıkarabilme 2͵4͵15 1͵2͵3
4 Mimarlık alanında ürettiği yapıtları ve edindiği bilgileri disiplinler arası çalışma ortamında paylaşabilme 15͵17͵18 1͵2͵3͵4͵5͵6
5 Kendi insiyatiflerini kullanarak kendilerini temsil eden tasarımlar ortaya çıkarabilmek 4͵5 1͵2͵3͵4͵5͵6
6 Mimarlık ve diğer sanat dallarında yapılmış çalışma ve projeleri yorumlama, analiz ve değerlendirme yetkinliğine sahip olabilme 5͵13͵15 4͵5͵6
7 Çalışmalarda takım içinde etkin ve uyumlu çalışabilme, gerektiğinde diğer kişileri ikna edebilme 13 1͵3͵4͵6
8 Alternatif yaratma, buluş yapma ve stratejik düşünme bilgi ve becerilerini kazanma 2͵4͵5 1͵2͵3͵4͵5͵6
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
1 Ders Süresi 14 3 42
2 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
3 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
4 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
5 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
6 Atölye 0 0 0
7 Ara Sınav için Hazırlık 1 4 4
8 Ara Sınav 1 2 2
9 Kısa Sınav 0 0 0
10 Ödev 4 2 8
11 Ara Proje 0 0 0
12 Ara Uygulama 0 0 0
13 Son Proje 0 0 0
14 Son Uygulama 0 0 0
15 Son Sınav için Hazırlık 1 4 4
16 Son Sınav 1 2 2
  90