Ön Koşulu Olan Ders( ler ) |
ARC 102 |
Dili |
Türkçe |
Türü |
Zorunlu |
Seviyesi |
Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) |
Yrd. Doç. Dr. Ayşen C. BENLİ Doç. Dr. Nerime CİMCOZ Öğrt. Gör. Yeliz ÇERMİKLİ BULUKLU Öğr. Gör. Başak YÜNCÜ, Öğr. Gör. Ergün İlkay, Aysun Kayadelen, Banu Pelvan, Emre ARÇA |
Öğretim Sistemi |
Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar |
|
Staj Durumu |
Yok |
Amacı |
Bu dersin amacı, öğrencilere mekan ile insan boyutu ilişkisini, fonksiyon çözümler ve form-fonksiyon, mekan strüktür ilişkisini öğretip, iç mimari tasarımın önemini öğrencilere gösterip öğretmektir. Bunları yaparken bir dönem önceki dönemde öğretilen tüm verileri öğrencilere hatırlatıcı nitelikte tekrarlatıp, yeni projelerinde kullanılması amaçlanmaktadır.
|
İçeriği |
Kent içinde ya da yakınında 100-150 m2 lik bir yapının ve mekanın mimari tasarımının oluşturulması. İç mekan düzenlenmesi, iç dış ilişkisinin kurulması, yaya ve taşıt ulaşımının düzenlenmesi, otopark yerlerinin yaya yollarının oluşturulması ihtiyaç programını içeren bölümlerin olduğu iç mekanların tasarlanması, çevre ile ilişkisinin kurularak yerleşim planının oluşturulması. |
# |
Öğrenim Çıktıları |
1 |
Mimarlık alanında lisans yeterliliklerine dayalı olarak sahip olduğu bilgi, yöntem ve teknik geliştirme ve derinleştirme becerisine sahip olabilme
|
2 |
Mimarlık alanı ile ilişkili olacak şekilde sanat kültürü ve estetik konularında üretime yön verebilecek bilgiye sahip olabilme
|
3 |
Mimarlık alanı ile ilişkili olan disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme
|
4 |
Mimarlık alanındaki bilgi,yöntem ve teknikleri diğer disiplinlerle ilişkilendirme becerisine sahip olabilme
|
5 |
Eleştirel düşünme, konuşma ve yazma
|
6 |
Mimarlık alanı ile ilgili ulusal ve uluslar arası gelişmeleri izlemek üzere gerekli kaynakları bulma ve bunlardan yararlanma yetkinliğini kazanabilme
|
# |
Konular |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Giriş
Süreci açıklama
Isınma Projesi
Öğrencilerden beklenilenleri açıklama
|
|
2 |
Isınma projelerin teslimi ve notlandırılması
Öğrencileri gruplara ayırma
Güz dönemi projenin açıklanması ve istenilenler
|
|
3 |
İlk taslak çalışmaları ve eleştiriler
Proje alan gezisi
Araştırma dosyası
Çevre analizi
Senaryo & konsept
|
|
4 |
İlk fikirler
Program
İlişki şeması ve leke çalışması
İlk taslak çalışmaları ve eleştiriler
|
|
5 |
Yerleşim Planı 1/500
Plan 1/100
Kesit 1/100
Görünüş 1/100
Eskiz Sınavı
|
|
6 |
Yerleşim Planı 1/500
Plan 1/100
Kesit 1/100
Görünüş 1/100
|
|
7 |
Yerleşim Planı 1/500
Plan 1/100
Kesit 1/100
Görünüş 1/100
|
|
8 |
ARA JURİ |
|
9 |
1/100 çalışmalar ve eleştiriler |
|
10 |
1/100 çalışmalar ve eleştiriler |
|
11 |
1/100 çalışmalar ve eleştiriler
Eskiz Sınavı
|
|
12 |
Jüriye hazırlık ve eleştiriler |
|
13 |
Jüriye hazırlık ve eleştiriler |
|
14 |
Jüriye hazırlık ve eleştiriler |
|
15 |
Ön Jüri |
|
16 |
Son Sınav-Jüri |
|
# |
Malzeme / Kaynak Adı |
Kaynak Hakkında Bilgi |
Referans / Önerilen Kaynak |
1 |
(1)Neufert,E., Neufert. |
|
|
2 |
(2)P., Baiche,B.,Walliman,N., (2000) Architects' Data, Blackwell Science, Oxford, Cambridge(721.021NEU, 1995 C.1). |
|
|
3 |
(3)Pearman,H.,(2005) Contemporary World Architecture, Phaidon Press Ltd., London.Pople. |
|
|
4 |
.(4) N. (2004) Small Houses, Contemporary Residential Architecture, Laurence King Publishing, London. |
|
|
5 |
(5)The Phaidon Atlas of Contemporary Architecture (2004) Phaidon Press, London, New York. |
|
|
6 |
(6)Brolin, B.C. (1980) Architecture in Context: Fitting New Buildings with Old, Van Nostrand Reinhold Company, New York. |
|
|
7 |
.(7)Dibner D. R. and Dibner, D. A., (1985), Building Additions Design, McGraw-Hill Book Company, New York. |
|
|
8 |
(8) Coles J. and House, N. (2007) Fundamentals of Interior Architecture (İç Mimarlığın temelleri * YEM Yayınları). |
|
|
9 |
(9) Fairchild Book AVA, New York. |
|
|
10 |
(10)Dodsworld, S., (2009) Fundamentals of Interior Design (İç Mekan Tasarımının Temelleri AVA Academia Series,Canada. |
|
|
# |
Öğrenim Çıktıları |
Program Çıktıları |
Ölçme ve Değerlendirme |
1 |
Mimarlık alanında lisans yeterliliklerine dayalı olarak sahip olduğu bilgi, yöntem ve teknik geliştirme ve derinleştirme becerisine sahip olabilme
|
1 |
1͵2͵3 |
2 |
Mimarlık alanı ile ilişkili olacak şekilde sanat kültürü ve estetik konularında üretime yön verebilecek bilgiye sahip olabilme
|
2͵4 |
1͵2͵3 |
3 |
Mimarlık alanı ile ilişkili olan disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme
|
3͵5 |
1͵2͵3 |
4 |
Mimarlık alanındaki bilgi,yöntem ve teknikleri diğer disiplinlerle ilişkilendirme becerisine sahip olabilme
|
13 |
1͵2͵3 |
5 |
Eleştirel düşünme, konuşma ve yazma
|
15 |
1͵2͵3 |
6 |
Mimarlık alanı ile ilgili ulusal ve uluslar arası gelişmeleri izlemek üzere gerekli kaynakları bulma ve bunlardan yararlanma yetkinliğini kazanabilme
|
5 |
1͵2͵3 |