Güzel Sanatlar, Tasarım Ve Mimarlık Fakültesi
Mimarlık

Ders Bilgileri

İNGİLİZCE I
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
FLE101 Güz 3 0 3 3

Ön Koşulu Olan Ders( ler )
Dili Türkçe
Türü Zorunlu
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Duygu Atilla
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar
Staj Durumu Yok
Amacı Bu ders öğrencilerin kendi alanlarındaki terminolojiyi baz alarak dil becerilerini geliştirmeyi amaçlar. İletişimsel (Communicative) yöntem kullanılmaktadır.
İçeriği Haftada 3 saat olan bu ders, öğrencilerin kariyer hedeflerini gerçekleştirmek için ihtiyaç duydukları dil becerilerini geliştirmeyi hedefler. Bu amaçla, ders öğrencilere gerçek hayat senaryolarında farkındalık yaratmak için ve öğrencilerin pratik yapmaları için temel kavramlar ve örnek fırsatlar sunmaktadır. Ayrıca, öğrencilere kendi uzmanlık alanlarında çalışmak için ihtiyaç duydukları dil becerilerini pratik yapma olanağı sağlar.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Akademik konuşma, dinleme, yazma ve okuma becerilerini geliştirmek
2 İlgili terminolojiyi ayırt etmek
3 Yeni kelime bilgisini gözden geçirmek için kişisel stratejiler geliştirmek Kelimeleri çeşitli akademik konuşma, dinleme, yazma ve okuma alıştırmalarında kullanmak Öğrencilerin kendi uzmanlık alanlarında gerekli olan çeşitli konuları tartışmak Çeşitli okuma metinlerini değerlendirmek
4 Kelimeleri çeşitli akademik konuşma, dinleme, yazma ve okuma alıştırmalarında kullanmak
5 Öğrencilerin kendi uzmanlık alanlarında gerekli olan çeşitli konuları tartışmak
6 Çeşitli okuma metinlerini değerlendirmek

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Reading: Uptown Art Museum Vocabulary: Art Movements Definitions/Words in context Listening and speaking: Describing expectations and using key terms Writing: completing a brochure Reading: Architecture- Reaching for the Sky Discussion: Discussing periods, style of period, building materials and their characteristics. Anlatma, Tartışma, İşitsel Metot, İletişimsel Metot, Görev Odaklı Metot
2 Vocabulary: Shapes guessing meaning from context Listening and speaking: Expressing doubt Writing: completing a design feedback form Reading: Top Ten Ages of Architecture Discussion: Discussing architectural periods and their characteristics Anlatma, Tartışma, İşitsel Metot, İletişimsel Metot, Görev Odaklı Metot
3 Introduction to Presentation Presentation Skills and tools Concluding a presentation Strategies of writing outlines for presentations Anlatma, Tartışma, İşitsel Metot, İletişimsel Metot, Görev Odaklı Metot
4 Vocabulary: Describing light/Describing Color Definitions/synonyms/words in context Reading: Understanding Light An Introduction to Color Listening and speaking: Identifying an error/ Making a suggestion Reading and discussion: The Statue of Liberty Vocabulary game: Brainstorming: Types of building: Agricultural buildings Anlatma, Tartışma, İşitsel Metot, İletişimsel Metot, Görev Odaklı Metot
5 Vocabulary: Describing Placement Definitions/synonyms/words in context Listening and speaking: asking for an opinion Reading and discussion: Skyscrapers Writing: Writing an essay “Why couldn’t build very tall buildings 100 years ago?” Checking and editing the outlines for presentations Anlatma, Tartışma, İşitsel Metot, İletişimsel Metot, Görev Odaklı Metot
6 Vocabulary: Describing styles Definitions/words in context Listening and speaking: Disagreeing with an opinion Reading and discussion: Just as Good As the Original Vocabulary game: brainstorming: Types of buildings: commercial buildings Checking the last points of outlines for presentations Anlatma, Tartışma, İşitsel Metot, İletişimsel Metot, Görev Odaklı Metot
7 Vocabulary: Physical Materials Guessing meaning from context/definitions/sentence-level exercises Listening and speaking: adding information/making an apology Writing: writing an equipment accident report Reading and discussion: An Unusual Style Anlatma, Tartışma, İşitsel Metot, İletişimsel Metot, Görev Odaklı Metot
8 ARA SINAV
9 Vocabulary: Basic actions Definitions/sentence-level exercises Reading: Memo Listening and speaking: Talking about deadlines/introducing a problem Vocabulary game: brainstorming: Types of buildings: government buildings Anlatma, Tartışma, İşitsel Metot, İletişimsel Metot, Görev Odaklı Metot
10 Vocabulary: Sketches and drawings Guessing meaning from context Reading: Mail: Sketches and Drawings Listening and speaking: asking about completion Writing: describe your favorite artifact Vocabulary game: brainstorming: Types of buildings: industrial and military buildings Anlatma, Tartışma, İşitsel Metot, İletişimsel Metot, Görev Odaklı Metot
11 SUNUM HAFTASI Sunum
12 SUNUM HAFTASI Sunum
13 Vocabulary: Types of arts Definitions/words in context/sentence-level exercises Reading: Applied Arts Program Listening and speaking: Identifying a main idea Reading and discussion: The Design of Everyday Objects Anlatma, Tartışma, İşitsel Metot, İletişimsel Metot, Görev Odaklı Metot
14 Vocabulary: words related to fine arts Words in context/definitions/sentence-level exercises Listening and speaking: asking about location Reading and discussion: The Design of Living Space Anlatma, Tartışma, İşitsel Metot, İletişimsel Metot, Görev Odaklı Metot
15 SON SINAV İÇİN KONULARIN TEKRARI Tartışma
16 Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Career Paths Art & Design Express Publishing Virginia Evans- Jenny Dooley- Henrietta P. Rogers

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 %30 Ara Sınav Ara Sınav
2 %60 Son Sınav Son Sınav
3 %10 Ara Proje Ara Proje

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Akademik konuşma, dinleme, yazma ve okuma becerilerini geliştirmek 16͵18 1͵2͵3
2 İlgili terminolojiyi ayırt etmek 16͵18 1͵2͵3
3 Yeni kelime bilgisini gözden geçirmek için kişisel stratejiler geliştirmek Kelimeleri çeşitli akademik konuşma, dinleme, yazma ve okuma alıştırmalarında kullanmak Öğrencilerin kendi uzmanlık alanlarında gerekli olan çeşitli konuları tartışmak Çeşitli okuma metinlerini değerlendirmek 16͵18 1͵2͵3
4 Kelimeleri çeşitli akademik konuşma, dinleme, yazma ve okuma alıştırmalarında kullanmak 16͵18 1͵2͵3
5 Öğrencilerin kendi uzmanlık alanlarında gerekli olan çeşitli konuları tartışmak 16͵18 1͵2͵3
6 Çeşitli okuma metinlerini değerlendirmek 16͵18 1͵2͵3
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
1 Ders Süresi 14 3 42
2 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
3 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
4 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
5 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
6 Atölye 0 0 0
7 Ara Sınav için Hazırlık 1 6 6
8 Ara Sınav 1 1 1
9 Kısa Sınav 0 0 0
10 Ödev 0 0 0
11 Ara Proje 1 6 6
12 Ara Uygulama 0 0 0
13 Son Proje 0 0 0
14 Son Uygulama 0 0 0
15 Son Sınav için Hazırlık 1 6 6
16 Son Sınav 1 1 1
  90