İktisadi, İdari Ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Psikoloji ( %30 İngilizce )
Ders Bilgileri
AİLE PSİKOLOJİSİ |
Kodu |
Dönemi |
Teori |
Uygulama |
Ulusal Kredisi |
AKTS Kredisi |
Saat / Hafta |
PSY333 |
Güz |
3 |
0 |
3 |
5 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) |
yok |
Dili |
Türkçe |
Türü |
Seçmeli |
Seviyesi |
Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) |
Prof. Dr. Banu YAZGAN İNANÇ |
Öğretim Sistemi |
Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar |
yok |
Staj Durumu |
Yok |
Amacı |
Çocuk gelişimi ve kültür bağlamında aile ve ana babalık konularına giriş |
İçeriği |
Aileye ve ana babalığa farklı kuramsal yaklaşımlar, kültürel bağlamlarda ana babalık, ana babalık ve çocuk gelişimi arasındaki bağlantılar |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# |
Öğrenim Çıktıları |
1 |
Ana babalık ve aileye ilişkin klasik kuramları ve günümüzdeki kuramsal yaklaşımları belirtir |
2 |
Ana babalık konusundaki temel araştırma konularını tanır |
3 |
Ana babalıkla ilgili farklı ögeler (biliş, tutum ve uygulama) arasındaki ilişkileri açıklar |
4 |
Farklı ana babalık uygulamaları ile olası gelişimsel sonuçlar arasındaki ilişkileri gösteren araştırma bulgularını yorumlar |
5 |
Farklı gelişim dönemlerine ve farklı kültürel bağlamlara özgü ana babalık uygulamalarını ayırt eder |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# |
Konular |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
AİLE YAŞAM DÖNGÜSÜ |
ASENKRON VE SENKRON |
2 |
AİLEYE KURAMSAL BAKIŞ |
ASENKRON VE SENKRON |
3 |
EPİSTEMİYOLOJİ |
ASENKRON VE SENKRON |
4 |
AİLE TERAPİSİ VE AİLE PSİKOLOJİSİNİN EVRİMİ |
ASENKRON VE SENKRON |
5 |
AİLE VE ÇİFT DEĞERLENDİRİLMESİ |
ASENKRON VE SENKRON |
6 |
AİLE VE ÇİFT DEĞERLENDİRİLMESİ |
ASENKRON VE SENKRON |
7 |
AİLEDE DİSFONKSİYONLUK |
ASENKRON VE SENKRON |
8 |
ara sınav |
çevrimiçi |
9 |
BOŞANMA |
ASENKRON VE SENKRON |
10 |
YENİDEN EVLENME |
ASENKRON VE SENKRON |
11 |
İŞ VE AİLE ORTAMI |
ASENKRON VE SENKRON |
12 |
ŞİDDET VE TACİZ |
ASENKRON VE SENKRON |
13 |
AİLEDE PSİKİYATRİK HASTALIKLAR |
ASENKRON VE SENKRON |
14 |
DİN, TİNSELLİK VE AİLE İLİŞKİLERİ |
ASENKRON VE SENKRON |
15 |
Final Sınavı |
ASENKRON VE SENKRON |
16 |
|
çevrimiçi |
Resources
# |
Malzeme / Kaynak Adı |
Kaynak Hakkında Bilgi |
Referans / Önerilen Kaynak |
1 |
Family Therapy: History, Theory and Practice, Samuel T. Glading, 2019 |
|
|
2 |
Kaya, M. (2017). Normal aile süreçleri büyüyen çeşitlilik ve karmaşıklık. Pegem Atıf İndeksi, 1-598. |
|
|
3 |
Aile Terapisi Yeterliliğinde Uzmanlaşma, Diane Gehart, 2017 |
|
|
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# |
Ağırlık |
Çalışma Türü |
Çalışma Adı |
1 |
%40 |
Ara Sınav |
Ara Sınav |
2 |
%60 |
Son Sınav |
Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# |
Öğrenim Çıktıları |
Program Çıktıları |
Ölçme ve Değerlendirme |
1 |
Ana babalık ve aileye ilişkin klasik kuramları ve günümüzdeki kuramsal yaklaşımları belirtir |
1͵2͵8 |
1͵2 |
2 |
Ana babalık konusundaki temel araştırma konularını tanır |
1͵2͵6 |
1͵2 |
3 |
Ana babalıkla ilgili farklı ögeler (biliş, tutum ve uygulama) arasındaki ilişkileri açıklar |
1͵2͵6͵7 |
1͵2 |
4 |
Farklı ana babalık uygulamaları ile olası gelişimsel sonuçlar arasındaki ilişkileri gösteren araştırma bulgularını yorumlar |
1͵2͵7͵8͵9 |
1͵2 |
5 |
Farklı gelişim dönemlerine ve farklı kültürel bağlamlara özgü ana babalık uygulamalarını ayırt eder |
1͵2͵5͵7 |
1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# |
Etkinlik |
Adet |
Süre (Saat) |
İş Yükü |
1 |
Ders Süresi |
14 |
3 |
42 |
2 |
Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
3 |
Sunum ve Seminer Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
4 |
İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması |
0 |
0 |
0 |
5 |
Belge/Bilgi listeleri oluşturma |
0 |
0 |
0 |
6 |
Atölye |
0 |
0 |
0 |
7 |
Ara Sınav için Hazırlık |
1 |
25 |
25 |
8 |
Ara Sınav |
1 |
7 |
7 |
9 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
10 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
11 |
Ara Proje |
0 |
0 |
0 |
12 |
Ara Uygulama |
0 |
0 |
0 |
13 |
Son Proje |
0 |
0 |
0 |
14 |
Son Uygulama |
0 |
0 |
0 |
15 |
Son Sınav için Hazırlık |
1 |
27 |
27 |
16 |
Son Sınav |
1 |
7 |
7 |
|
150 |