İktisadi, İdari Ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Psikoloji ( %30 İngilizce )
Ders Bilgileri
İNSANCIL TERAPİLER | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi |
Saat / Hafta | |||||
PSY337 | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | yok |
---|---|
Dili | Türkçe |
Türü | Seçmeli |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Dr. Öğr. Üyesi Yalçın ORTAKALE |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | insancıl terapiler kuramlarının ayrıntılı olarak ele alınıp, temel noktalarının tartışılması. |
İçeriği | insacıl terapinin terapi süreçleri, güçlü yönleri ve bu kurama getirilen eleştiriler |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Bireylerin bilinç seviyeleri yükseltmek |
2 | kendi kendileriyle daha iyi ilişkiler kurabilmelerine yardım etmek |
3 | kendini geliştirme ve yaratıcılığa ait gizli potansiyellerini ortaya çıkarmak |
4 | seçimlerin anlamlarını kavrama ve yaptığı seçimleri hayata geçirme kapasitesini vurgulama |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | İNSANIN DOĞASI | SENKRON, ASENKRON |
2 | REFLEKSLER ve ÖZELLİKLERİ | SENKRON, ASENKRON |
3 | TEMEL GEREKSİNİMLERİMİZ | SENKRON, ASENKRON |
4 | AHLAK GELİŞİMİ KURAMLARI | SENKRON, ASENKRON |
5 | KOHLBERG AHLAKİ YARGININ ALTI EVRESİ | SENKRON, ASENKRON |
6 | KENDİNİ GERÇEKLEŞTİRMEKTE OLAN BİREYİN ÖZELLİKLERİ | SENKRON, ASENKRON |
7 | ADDT ’de KENDİNİ GERÇEKLEŞTİRME | SENKRON, ASENKRON |
8 | ara sınav | çevrimiçi |
9 | I. İÇ İLETİŞİM KAVRAM I VE İÇ İLETİŞİM SÜRECİ | SENKRON, ASENKRON |
10 | II. KENDİNİ TANIMANIN BOYUTLARI | SENKRON, ASENKRON |
11 | II. KENDİNİ TANIMANIN BOYUTLARI | SENKRON, ASENKRON |
12 | BİREY MERKEZLİ TERAPİ | SENKRON, ASENKRON |
13 | BİREY MERKEZLİ TERAPİ - GERÇEKLEŞTİRME EĞİLİMİ | SENKRON, ASENKRON |
14 | TERAPÖTİK ATMOSFERE YENİDEN BAKIŞ | SENKRON, ASENKRON |
15 | BİREYSEL VE KÜLTÜREL ÇEŞİTLİLİK KONULARI | SENKRON, ASENKRON |
16 | Son Sınav | çevrimiçi |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | 1. GRUPLA PSİKOLOJİK DANIŞMA. 4. Baskı. Editörler: -Prof. Dr. Ayhan Demir, -Doç. Dr. Selda Koydemir. Yazarlar: -Doç. Dr. D. Yelda Kağnıcı, -Doç. Dr. Selda Koydemir, -Yrd. Doç. Dr. S. Gülfem Çakır, -Yrd. Doç. Dr. Cem Ali Gizir, -Yrd. Doç. Dr. Mana Ece Tuna. 2014, Pegem Akademi. | ||
2 | 2. TÜRKİYE'DE EVLENME VE BOŞANMALAR HAKKINDA PSİKO-SOSYAL BİR ARAŞTIRMA Prof. Dr. Nezahat Arkun. İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Basımevi, 1991. | ||
3 | 3. Psikolojik Danışma ve Psikoterapi Kuramları Olgu Sunumu Yaklaşımıyla Theories of Counseling and Psychotherapy A Case Approach 2. Basımdan Çeviri. Nancy L. MURDOCK. Çeviri Editörü: Prof. Dr. Füsun AKKOYUN. NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK EĞİTİM DANIŞMANLIK TİC. LTD. ŞTİ. | ||
4 | 4. AHLAK PSİKOLOJİSİ VE EĞİTİMİ. MERAL ÇİLELİ V YAYINLARI BİRİNCİ BASKI: KASIM 1986 | ||
5 | İLETİŞİM BECERİLERİ Anlamak-Anlatmak-Anlaşmak Prof. Dr. Demet Gürüz -Doç. Dr. Ayşen Temel Eğinli © Copyright 2018, NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK EĞİTİM DANIŞM ANLIK TİC. LTD. ŞTİ. SERTİFİKA NO.: 40340 | ||
6 | PSİKOLOJİK DANIŞMA ve PSİKOTERAPİ KURAMLARI Nancy MURDOCK. |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | %40 | Ara Sınav | Ara Sınav |
2 | %60 | Son Sınav | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Bireylerin bilinç seviyeleri yükseltmek | 1͵2͵7 | 1͵2 |
2 | kendi kendileriyle daha iyi ilişkiler kurabilmelerine yardım etmek | 7͵14 | 1͵2 |
3 | kendini geliştirme ve yaratıcılığa ait gizli potansiyellerini ortaya çıkarmak | 6͵7͵14 | 1͵2 |
4 | seçimlerin anlamlarını kavrama ve yaptığı seçimleri hayata geçirme kapasitesini vurgulama | 5͵6͵14 | 1͵2 |
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
1 | Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
2 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
3 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
4 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
5 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
6 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav için Hazırlık | 0 | 0 | 0 |
8 | Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
9 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
10 | Ödev | 2 | 5 | 10 |
11 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
12 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 5 | 5 |
16 | Son Sınav | 1 | 3 | 3 |
104 |