İktisadi, İdari Ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Psikoloji ( %30 İngilizce )
Ders Bilgileri
PSİKOLOJİDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi |
Saat / Hafta | |||||
PSY311 | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | |
---|---|
Dili | Türkçe |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Dersin amacı yaygın olarak kullanılan kişilik testlerini tanıtmak, geliştirilmelerindeki rasyoneli açıklamak, uygulama, puanlama ve yorumlamayı öğretmek. |
İçeriği | Yaygın olarak kullanılan kişilik testleri: MMPI, T.A.T., C.A.T.,Beier ve Rotter Cümle Tamamlama Testleri |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Objektif ve projektif testlerin geliştirilme rasyonelini ve ram ve ilkelerini tanımlar |
2 | Minesota Çok Yönlü Kişilik Envanteri’nin (MMPI) uygulama, puanlama ve yorumlamasını açıklar |
3 | Çocuklar için Tematik Algılma Testi’nin (C.A.T.) uygulama, puanlama ve yorumlamasını açıklar |
4 | Rotter Cümle Tamamlama Testi’nin uygulama, puanlama ve yorumlamasını açıklar |
5 | Beier Cümle Tamamlama Testi’nin uygulama, puanlama ve yorumlamasını açıklar |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Yaygın olarak kullanılan Kişilik testleri | klasik ders anlatma |
2 | Objektif ve Projektif Testlerin geliştirilme rasyonelleri | klasik ders anlatma |
3 | Minnesota Çok Yönlü Kişilik Envanteri: Uygulama | klasik ders anlatma |
4 | Minnesota Çok Yönlü Kişilik Envanteri: Puanlama | klasik ders anlatma |
5 | Minnesota Çok Yönlü Kişilik Envanteri: Yorumlama | klasik ders anlatma |
6 | Minnesota Çok Yönlü Kişilik Envanteri: Yorumlama (devam) | klasik ders anlatma |
7 | Tematik Algılama Testi: Uygulama | klasik ders anlatma |
8 | Ara sınav | |
9 | Tematik Algılama Testi: Uygulama | klasik ders anlatma |
10 | Tematik Algılama Testi: Uygulama | klasik ders anlatma |
11 | Çocuklar için Tematik Algılama Testi: Uygulama | klasik ders anlatma |
12 | Çocuklar için Tematik Algılama Testi: Yorumlama | klasik ders anlatma |
13 | Çocuklar için Tematik Algılama Testi: Yorumlama | klasik ders anlatma |
14 | Beier Cümle Tamamlama Testi | klasik ders anlatma |
15 | Rotter Cümle Tamamlama Testi | klasik ders anlatma |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Sorias, O. (cev.) (1998). MMPI uygulama ve yorumlama rehberi. Turk Psikologlar Derneği Yay. Ankara. |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | %40 | Ara Sınav | Ara Sınav |
2 | %60 | Son Sınav | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Objektif ve projektif testlerin geliştirilme rasyonelini ve ram ve ilkelerini tanımlar | 8 | 1͵2 |
2 | Minesota Çok Yönlü Kişilik Envanteri’nin (MMPI) uygulama, puanlama ve yorumlamasını açıklar | 13 | 1͵2 |
3 | Çocuklar için Tematik Algılma Testi’nin (C.A.T.) uygulama, puanlama ve yorumlamasını açıklar | 2 | 1͵2 |
4 | Rotter Cümle Tamamlama Testi’nin uygulama, puanlama ve yorumlamasını açıklar | 2 | 1͵2 |
5 | Beier Cümle Tamamlama Testi’nin uygulama, puanlama ve yorumlamasını açıklar | 1 | 1͵2 |
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
1 | Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
2 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
3 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
4 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
5 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
6 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 25 | 25 |
8 | Ara Sınav | 1 | 7 | 7 |
9 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
10 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
12 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 27 | 27 |
16 | Son Sınav | 1 | 7 | 7 |
150 |