İktisadi, İdari Ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Psikoloji ( %30 İngilizce )
Ders Bilgileri
ÖZEL EĞİTİM | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi |
Saat / Hafta | |||||
PSY322 | Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | yok |
---|---|
Dili | Türkçe |
Türü | Seçmeli |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Bu dersin amacı, özel eğitim alanın tanıtılması, özel eğitim gerektiren koşulların, ilgili meslek gruplarının ve uygulanan güncel yöntemlerin gözden geçirilmesidir. |
İçeriği | özel eğitimdeki temel kavramlar ve dikkat edilmesi gereken hususlar. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Özel eğitim alanını tanımlayabilmesi |
2 | Özel eğitim gerektiren koşulların özellikleriyle listeleyebilmesi |
3 | Özel eğitimde psikologların görev ve sorumluluklarını yasal düzenlemeler çerçevesinde kavrayabilmesi |
4 | Psikoloji alanında edindiği bilgi ve becerileri özel eğitim alanına uyarlayabilmesi |
5 | Örnek uygulamalarla psikologların rol aldığı uygulamaları örneklendirebilmesi |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Dersin ve gereklerin tanıtımı ve giriş2 | klasik ders anlatma |
2 | Özel eğitimin tanımı | klasik ders anlatma |
3 | Temel kavramlar ve sınıflandırmalar | klasik ders anlatma |
4 | Özel eğitime gereksinim duyan bireyler | klasik ders anlatma |
5 | İlgili yönetmelik ve diğer yasal düzenlemeler | klasik ders anlatma |
6 | Alanda çalışan meslek grupları, görev ve sorumlulukları | klasik ders anlatma |
7 | Özel eğitim alanındaki kuramsal yaklaşımlar ve müdahaleler | klasik ders anlatma |
8 | ara sınav | |
9 | Uygulama gözlemleri ve geribildirimler | klasik ders anlatma |
10 | Uygulama gözlemleri ve geribildirimler | klasik ders anlatma |
11 | Uygulama gözlemleri ve geribildirimler | klasik ders anlatma |
12 | Uygulama gözlemleri ve geribildirimler | klasik ders anlatma |
13 | Uygulama gözlemleri ve geribildirimler | klasik ders anlatma |
14 | Uygulama gözlemleri ve geribildirimler | klasik ders anlatma |
15 | Uygulama gözlemleri ve geribildirimler | klasik ders anlatma |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | %40 | Ara Sınav | Ara Sınav |
2 | %60 | Son Sınav | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Özel eğitim alanını tanımlayabilmesi | 1͵2͵11 | 1͵2 |
2 | Özel eğitim gerektiren koşulların özellikleriyle listeleyebilmesi | 1͵2͵11 | 1͵2 |
3 | Özel eğitimde psikologların görev ve sorumluluklarını yasal düzenlemeler çerçevesinde kavrayabilmesi | 10͵11͵13 | 1͵2 |
4 | Psikoloji alanında edindiği bilgi ve becerileri özel eğitim alanına uyarlayabilmesi | 11͵12͵13 | 1͵2 |
5 | Örnek uygulamalarla psikologların rol aldığı uygulamaları örneklendirebilmesi | 10͵11͵12 | 1͵2 |
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
1 | Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
2 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
3 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
4 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
5 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
6 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav için Hazırlık | 0 | 0 | 0 |
8 | Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
9 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
10 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
12 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav için Hazırlık | 0 | 0 | 0 |
16 | Son Sınav | 1 | 3 | 3 |
90 |