İktisadi, İdari Ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Psikoloji ( %30 İngilizce )

Ders Bilgileri

GELİŞİM PSİKOLOJİSİ II: OKUL ÇAĞI VE ERGENLİK
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
PSY218 Bahar 3 0 3 5

Ön Koşulu Olan Ders( ler )
Dili İngilizce
Türü Zorunlu
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Prof. Dr. Banu YAZGAN İNANÇ
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar yok
Staj Durumu Yok
Amacı Dersin genel amacı, genel kavramlar, kuramlar, dönemler ve gelişim psikolojisinin rolleri hakkında genel bir bilgi vermektir.
İçeriği Bu ders ergenlik, genç ve orta yetişkinlik, yaşlılık ve ölüm dönemlerinin gelişimini incelemektedir. Ders bilişsel, fiziksel ve sosyo-duygusal/psikolojik gelişme üzerinde biyolojik/genetik ve çevresel faktörlerin etkileri üzerinde odaklanmıştır.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Bebeklik döneminde gelişim özelliklerini belirtir
2 Okulöncesi dönemde gelişimsel özelliklerini belirtir
3 gelişim özelliklerinin birincil süresini belirtir
4 ergenlik gelişim özellikleri Lears
5 yetişkinlik gelişim özelliklerini belirtir
6 belirtir cinsiyet ve toplumsal cinsiyet rollerinin gelişim özellikleri..

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Okul Çağı ve Ergenlik Senkron
2 Zeka Testlerinin Geliştirilmesi Senkron
3 Akademik beceriler Senkron
4 Orta Çocukluk - Sosyo-duygusal Gelişim Senkron
5 Ergenlik - Fiziksel ve Bilişsel Gelişim Senkron
6 Ergenlik - Fiziksel ve Bilişsel Gelişim Senkron
7 Ara Sınav Senkron
8 Ergenlerde Davranış Bozuklukları Çevrimiçi
9 Öğrenci Sunumları Senkron
10 Öğrenci Sunumları Senkron
11 Öğrenci Sunumları Senkron
12 Öğrenci Sunumları Senkron
13 Öğrenci Sunumları Senkron
14 Öğrenci Sunumları Senkron
15 Final Sınavı Çevrimiçi
16

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 "Spencer A. Rathus, Childhood and Adolescence; Voyages in Development, 2008. ISBN-13: 978-0-495-90408-3 "
2 Essentials of human development a life-span view, Robert V. Kail, John C. Cavanough, 2017
3 Ergenlik, Lawrence Steinberg, 2009
4 Ergenlik, John W. Satrock, 2014
5 Epilepsy in young people, Evan Ross, David Chesdwick,Robert Crowford, 1986
6 Steinberg, L. D., & Çok, F. (2007). Ergenlik. İmge Kitabevi Yayınları.

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 %40 Ara Sınav Ara Sınav
2 %60 Son Sınav Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Bebeklik döneminde gelişim özelliklerini belirtir 3 1͵2
2 Okulöncesi dönemde gelişimsel özelliklerini belirtir 3 1͵2
3 gelişim özelliklerinin birincil süresini belirtir 3 1͵2
4 ergenlik gelişim özellikleri Lears 1 1͵2
5 yetişkinlik gelişim özelliklerini belirtir 1 1͵2
6 belirtir cinsiyet ve toplumsal cinsiyet rollerinin gelişim özellikleri.. 5 1͵2
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
1 Ders Süresi 14 3 42
2 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
3 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
4 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
5 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
6 Atölye 0 0 0
7 Ara Sınav için Hazırlık 1 25 25
8 Ara Sınav 1 7 7
9 Kısa Sınav 0 0 0
10 Ödev 0 0 0
11 Ara Proje 0 0 0
12 Ara Uygulama 0 0 0
13 Son Proje 0 0 0
14 Son Uygulama 0 0 0
15 Son Sınav için Hazırlık 1 27 27
16 Son Sınav 1 7 7
  150