İktisadi, İdari Ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Psikoloji ( %30 İngilizce )
Ders Bilgileri
GELİŞİM PSİKOLOJİSİ II: OKUL ÇAĞI VE ERGENLİK | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi |
Saat / Hafta | |||||
PSY218 | Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | |
---|---|
Dili | İngilizce |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Prof. Dr. Banu YAZGAN İNANÇ |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Dersin genel amacı, genel kavramlar, kuramlar, dönemler ve gelişim psikolojisinin rolleri hakkında genel bir bilgi vermektir. |
İçeriği | Bu ders ergenlik, genç ve orta yetişkinlik, yaşlılık ve ölüm dönemlerinin gelişimini incelemektedir. Ders bilişsel, fiziksel ve sosyo-duygusal/psikolojik gelişme üzerinde biyolojik/genetik ve çevresel faktörlerin etkileri üzerinde odaklanmıştır. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Bebeklik döneminde gelişim özelliklerini belirtir |
2 | Okulöncesi dönemde gelişimsel özelliklerini belirtir |
3 | gelişim özelliklerinin birincil süresini belirtir |
4 | ergenlik gelişim özellikleri Lears |
5 | yetişkinlik gelişim özelliklerini belirtir |
6 | belirtir cinsiyet ve toplumsal cinsiyet rollerinin gelişim özellikleri.. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Okul Çağı ve Ergenlik | Senkron |
2 | Zeka Testlerinin Geliştirilmesi | Senkron |
3 | Akademik beceriler | Senkron |
4 | Orta Çocukluk - Sosyo-duygusal Gelişim | Senkron |
5 | Ergenlik - Fiziksel ve Bilişsel Gelişim | Senkron |
6 | Ergenlik - Fiziksel ve Bilişsel Gelişim | Senkron |
7 | Ara Sınav | Senkron |
8 | Ergenlerde Davranış Bozuklukları | Çevrimiçi |
9 | Öğrenci Sunumları | Senkron |
10 | Öğrenci Sunumları | Senkron |
11 | Öğrenci Sunumları | Senkron |
12 | Öğrenci Sunumları | Senkron |
13 | Öğrenci Sunumları | Senkron |
14 | Öğrenci Sunumları | Senkron |
15 | Final Sınavı | Çevrimiçi |
16 |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | "Spencer A. Rathus, Childhood and Adolescence; Voyages in Development, 2008. ISBN-13: 978-0-495-90408-3 " | ||
2 | Essentials of human development a life-span view, Robert V. Kail, John C. Cavanough, 2017 | ||
3 | Ergenlik, Lawrence Steinberg, 2009 | ||
4 | Ergenlik, John W. Satrock, 2014 | ||
5 | Epilepsy in young people, Evan Ross, David Chesdwick,Robert Crowford, 1986 | ||
6 | Steinberg, L. D., & Çok, F. (2007). Ergenlik. İmge Kitabevi Yayınları. |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | %40 | Ara Sınav | Ara Sınav |
2 | %60 | Son Sınav | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Bebeklik döneminde gelişim özelliklerini belirtir | 3 | 1͵2 |
2 | Okulöncesi dönemde gelişimsel özelliklerini belirtir | 3 | 1͵2 |
3 | gelişim özelliklerinin birincil süresini belirtir | 3 | 1͵2 |
4 | ergenlik gelişim özellikleri Lears | 1 | 1͵2 |
5 | yetişkinlik gelişim özelliklerini belirtir | 1 | 1͵2 |
6 | belirtir cinsiyet ve toplumsal cinsiyet rollerinin gelişim özellikleri.. | 5 | 1͵2 |
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
1 | Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
2 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
3 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
4 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
5 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
6 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 25 | 25 |
8 | Ara Sınav | 1 | 7 | 7 |
9 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
10 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
12 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 27 | 27 |
16 | Son Sınav | 1 | 7 | 7 |
150 |