Güzel Sanatlar, Tasarım Ve Mimarlık Fakültesi
İç Mimarlık

# Program Çıktıları
1 TYYÇ Mesleki etik davranışı ve sorumluluk konularında farkındalık sahibi olma ve bu yönde davranışları sergileme becerisini gösterebilme,
  • ►Yet - Alan ►58-Mimarlık ve Yapı Meslek alanında, mesleki uygulamada ve mesleki araştırmalarda, etik ve davranış kurallarına ilişkin kavrayış, davranma alışkanlığı ve toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder
2 TYYÇ Sanat ve tasarım yöntem ve teknikleri konusunda farkındalık sahibi olma,
  • ►Bilgi ►21-Sanat Sanat ve tasarım yöntem ve teknikleri konusunda bilgi sahibidir
3 TYYÇ İç mimarlık alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda farkındalık sahibi olma,
  • ►Bilgi ►21-Sanat İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir
4 TYYÇ Koruma kuram ve yöntemleri konusunda edinilen bilgi doğrultusunda anıtsal yapılar ve sivil iç mimari örneklerini belgeleme ve projelendirme becerisine sahip olma, kültür varlığı yapıtların korunması ve tanıtılması konusunda farkındalık sahibi olma,
  • ►Bilgi ►58-Mimarlık ve Yapı Bu çerçevede, alanda gerekli, düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir
5 TYYÇ İç mimarlık alanında insan ve yapılı çevre arasındaki ilişkiyi, toplumsal etkenler, kültürel çeşitlilik, insan ve kullanıcı grupları davranışları ve psikolojisi ile ilişkilendirme yetisini edinme,
  • ►Yet - Alan ►58-Mimarlık ve Yapı Mesleğinin, insan hakları ve toplum açısından yararının ve toplumsal hizmet ürettiğinin bilincinde olarak sosyal adalet, kalite kültürü, doğal ve kültürel değerlerin korunması, çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, profesyonel hizmet vermeye özgü yasal çerçeveler ile etik ilkeler konusunda gerekli duyarlılığı göstererek adil davranış konularında kişisel duyarlılığa sahiptir
6 TYYÇ İç mimari tasarım alanında düşünme, üretme ve sunum süreçlerinde güncel bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanabilme, bilgisayar destekli tasarım yazılım alanında programlarını etkin kullanabilme, bu konuda ortaya çıkan yenilikleri takip etme ve proje sunumlarında yetkin bir şekilde kullanabilme,
  • ►Yet - İlet ►6-Lisans Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme
7 TYYÇ İç mimarlık tarihi ve kuramları, sanat kültürü ve estetik değerlerle ilgili temel bilgilerin farkında olma, diğer sanat dalları ile iç mimarlık alanı arasında olagelen arakesit, kesişme ve etkileşimler ile meslek alanında yapılan çalışmaları takip etme, gerçekleştirilen projeleri yorumlama, karşılaştırma ve değerlendirebilme ve iç mimarlık alanı ile bütünleştirme yetisine sahiplik,
  • ►Yet - Alan ►21-Sanat Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır
8 TYYÇ İç mimarlık alanında çevresel ve evrensel tasarım ilkelerini kullanarak ve sürdürülebilir bir yaklaşımla ekolojik, alternatif, yeşil ve sağlıklı çevrelerin oluşturulması becerisi ve sorumluluğuna sahip olma ve çevreye duyarlı, uygulamaya yönelik tasarım önerileri üretebilme konusunda farkındalık sahibi olma,
  • ►Bilgi ►58-Mimarlık ve Yapı İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürebilirlik ilkeleri ve standartları ile afetlerle ilgili konularda çok boyutlu bilgi ve kavrayışa sahiptir
9 TYYÇ İç mimarlık alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanma yetisine sahip olma,
  • ►Yet - Bağ ►58-Mimarlık ve Yapı Alanıyla ilgili bireysel çalışmaları bağımsız olarak yürütür ve çok disiplinli, disiplinler arası ve disiplinler üstü çalışmalarda bireysel ve ortak sorumluluk alır. Bunun için gerekli özgüvene ve yetkinliğe sahiptir
10 TYYÇ Meslek uygulamaları kapsamında yasal haklar ve sorumlulukların bilincinde olarak, proje - uygulama yönetimi, iç mimarlar ve iş paydaşları yapılan takım çalışmaları, meslek odaları ile birlikte, uluslararası ve yerel normlara sahip çıkabilme,
  • ►Yet - İlet ►58-Mimarlık ve Yapı Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır, bilgiyi nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır
11 TYYÇ Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirme,
  • ►Beceri ►21-Sanat Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir
12 TYYÇ Yaratıcı düşünme ekseninde, iç mimari tasarım ilkelerinin söylem, kuram ve uygulama bütünlüğünü oluşturacak bir şekilde üretim ve projelendirme becerisine sahip olma,
  • ►Beceri ►21-Sanat Kuram ve uygulama bütünlüğü sağlar
13 TYYÇ İçmimarlık alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası gelişmeleri izleyerek, proje konu alanı ve çevresinde araştırma yaparak bilgi toplayabilme; sözlü, yazılı ve görsel kaynaklara ulaşabilme, analiz ve değerlendirme yoluyla verilen konuyu tasarlama, projelendirme, sunabilme ve uygulamaya aktarabilme becerilerini kazanma,
  • ►Beceri ►6-Lisans Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme
14 TYYÇ Yapı, yapı elemanları, malzeme ve teknolojisine ilişkin temel bilgilerini kullanma ve yeni gelişimleri takip edebilme doğrultusunda projelendirme ve gerekli - yeterli detay çözümü üretebilme becerilerini geliştirme,
  • ►Beceri ►58-Mimarlık ve Yapı Alanıyla ilgili kuramsal / kavramsal bilgiyi, bilişsel ve kılgısal becerileri, araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır
15 TYYÇ Eğitimde hareketlilik kapsamında, gerek ulusal gerekse uluslararası ortaklıklar çerçevesinde (Farabi, Erasmus, vb.) tasarım, teknik ve kültürel bağlamda edinilen bilgi ve deneyimi sentezleyerek çalışmalarına yansıtabilme.
  • ►Yet - Öğr ►58-Mimarlık ve Yapı Geleceğe yönelik olur, kişisel ve mesleki gelişimi için gerekli motivasyona ve öğrenme becerilerine sahip olur, öğrenme gereksinimlerini belirler, bunun için planlar yapar ve bunları uygular
16 TYYÇ Yabancı dilde (İngilizce ya da üniversitenin seçtiği dilde) konuşma ve yazma eylemlerini etkin bir şekilde kullanabilme ve iç mimarlık alanında AB ülkelerinde aranan B2 düzeyinde kendini ifade etme becerisine sahip olma.
  • ►Yet - İlet ►58-Mimarlık ve Yapı Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar
17 TYYÇ Disiplinler arası çalışma ve araştırma yapabilme becerisi kazandırmak.
  • ►Yet - İlet ►6-Lisans Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme
  • ►Yet - Alan ►6-Lisans Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile  çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma
18 TYYÇ İçinde bulunduğu örgütün tüm paydaşlarıyla hem sözlü hem de yazılı olarak doğru iletişim ve bilgi aktarımını gerçekleştirecek ve yönetebilecek iletişim becerilerine sahiptir.
  • ►Yet - İlet ►6-Lisans Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme