Meslek Yüksekokulu
İnşaat Teknolojisi
Ders Bilgileri
FİZİK |
Kodu |
Dönemi |
Teori |
Uygulama |
Ulusal Kredisi |
AKTS Kredisi |
Saat / Hafta |
ITP113 |
Güz |
1 |
2 |
2 |
3 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) |
Yok |
Dili |
Türkçe |
Türü |
Zorunlu |
Seviyesi |
Ön Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) |
Öğr. Gör. Dr. Birsen KESİK ZEYREK |
Öğretim Sistemi |
Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar |
Yok |
Staj Durumu |
Yok |
Amacı |
Öğrencilere meslek yaşamlarında kullanabilecekleri temel fizik bilgisini kazandırmak. |
İçeriği |
Birim Sistemleri, Vektörler, kuvvet, Denge ve Moment Kütle ve Ağırlık Merkezi, Hareket Kanunları, Newton Yasası, İş- Güç-Enerji
|
Dersin Öğrenim Çıktıları
# |
Öğrenim Çıktıları |
1 |
Fiziğin temel kavram ve prensiplerini anlayabilme |
2 |
Fizik konularında düşünme ve soru sorma yeteneği kazanabilme |
3 |
Fiziğin günlük hayattaki uygulamalarını öğrenebilme |
4 |
Optisyenlik proğramı eğitiminde gerekli görülen temel fizik kavramlarını öğrenme |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# |
Konular |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Birim Sistemleri
|
Senkron, Asenkron |
2 |
Vektörler |
Senkron, Asenkron |
3 |
Kuvvet |
Senkron, Asenkron |
4 |
Kuvvet |
Senkron, Asenkron |
5 |
Denge ve Moment |
Senkron, Asenkron |
6 |
Kütle ve Ağırlık Merkezi |
Senkron, Asenkron |
7 |
Genel Tekrar ve Soru Çözümleri |
Senkron, Asenkron |
8 |
Ara Sınav |
Ara Sınav |
9 |
Bir Boyutta Hareket |
Senkron, Asenkron |
10 |
İki Boyutta Hareket |
Senkron, Asenkron |
11 |
Newton Kanunları |
Senkron, Asenkron |
12 |
Sürtünmeli Yüzeylerde Hareket |
Senkron, Asenkron |
13 |
Sürtünmeli Yüzeylerde Hareket |
Senkron, Asenkron |
14 |
İş Güç ve Enerji |
Senkron, Asenkron |
15 |
Genel Tekrar ve Soru Çözümleri |
Senkron, Asenkron |
16 |
Son Sınav |
Yazılı Sınav |
Resources
# |
Malzeme / Kaynak Adı |
Kaynak Hakkında Bilgi |
Referans / Önerilen Kaynak |
1 |
Teknolojinin Bilimsel İlkeleri |
Ders Kitabı |
Öğr. Gör. İsmail SARI - Yrd.Doç.Dr. Kenan BÜYÜKTAŞ - Öğr. Gör. Dr. Şevket YILMAZ |
2 |
Fizik I (Mekanik) |
Yardımcı Ders Kitabı |
Dr. Yılmaz GÜNEY - Dr. İbrahim OKUR |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# |
Ağırlık |
Çalışma Türü |
Çalışma Adı |
1 |
%20 |
Ara Sınav |
Ara Sınav |
2 |
%20 |
Ödev |
Ödev |
3 |
%60 |
Son Sınav |
Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# |
Öğrenim Çıktıları |
Program Çıktıları |
Ölçme ve Değerlendirme |
1 |
Fiziğin temel kavram ve prensiplerini anlayabilme |
1͵2 |
1͵2͵3 |
2 |
Fizik konularında düşünme ve soru sorma yeteneği kazanabilme |
1͵2 |
1͵2͵3 |
3 |
Fiziğin günlük hayattaki uygulamalarını öğrenebilme |
1͵2 |
1͵2͵3 |
4 |
Optisyenlik proğramı eğitiminde gerekli görülen temel fizik kavramlarını öğrenme |
1͵2 |
1͵2͵3 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# |
Etkinlik |
Adet |
Süre (Saat) |
İş Yükü |
1 |
Ders Süresi |
14 |
3 |
42 |
2 |
Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
0 |
0 |
0 |
3 |
Sunum ve Seminer Hazırlama |
1 |
3 |
3 |
4 |
İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması |
1 |
6 |
6 |
5 |
Belge/Bilgi listeleri oluşturma |
0 |
0 |
0 |
6 |
Atölye |
0 |
0 |
0 |
7 |
Ara Sınav için Hazırlık |
1 |
5 |
5 |
8 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
9 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
10 |
Ödev |
1 |
10 |
10 |
11 |
Ara Proje |
0 |
0 |
0 |
12 |
Ara Uygulama |
0 |
0 |
0 |
13 |
Son Proje |
1 |
3 |
3 |
14 |
Son Uygulama |
0 |
0 |
0 |
15 |
Son Sınav için Hazırlık |
1 |
10 |
10 |
16 |
Son Sınav |
1 |
10 |
10 |
|
90 |