Meslek Yüksekokulu
Çocuk Gelişimi
Ders Bilgileri
ERKEN ÇOCUKLUKTA MÜZİK EĞİTİMİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi |
Saat / Hafta | |||||
CGP236 | Bahar | 2 | 2 | 3 | 7 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | yok |
---|---|
Dili | Türkçe |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Ön Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Öğr.Gör. Güzin AYAN |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | YOK |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Öğrencinin eğitim müziğini tanımasını, Çocuklarda sanat ve müziğe olan ilgi ve yeteneği yönetecek bilgi birikiminin oluşturulmasını ve müzik öğretimi ile ilgili süreci yönetecek davranışların kazandırılmasını sağlamaktır. |
İçeriği | Müziğin temel bileşenleri, Temel müzik bilgileri; nota bilgisi, müzikte aralık kavramı, müzikte ritm kavramı, Şarkı dağarcığı oluşturulması; Türkiye?de ve dünyada müzik tür ve biçimleri; Geleneksel müzikten çağdaş müziğe geçiş, Çalgı öğretimi, toplu çalma ve söyleme, Eğitimde müziğin rolü, Yaratıcılığı geliştirmede müziksel işitme. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Müziğin temel bileşenlerini, temel müzik bilgilerini; nota bilgisini, müzikte aralık kavramını, müzikte ritm kavramını açıklar |
2 | Şarkı dağarcığı oluşturur. |
3 | Türkiye'de ve dünyadaki müzik tür ve biçimlerini açıklar |
4 | Geleneksel müzikten çağdaş müziğe geçişi inceler. |
5 | Bir müzik aletini bireysel ve toplu olarak çalar. |
6 | Eğitimde müziğin rolünü ve yaratıcılığı geliştirmede müziksel işitmenin önemini ve açıklar. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Müzik eğitiminin temel amaçları | Anlatım, sunum, Proje |
2 | Müzik eğitiminin çocuğun sosyal ve duygusal gelişimine olan etkileri | Anlatım, sunum, Proje |
3 | Yaş guruplarına göre çocukların müzik becerileri | Anlatım, sunum, Proje |
4 | Müzik etkinlikleri planlanırken yer verilebilecek çalışmalar | Anlatım, sunum, Proje |
5 | Artık materyallerle yapılabilecek çalgılar | Anlatım, sunum, Proje |
6 | Müzik etkinliği planlama ve uygulama aşamasında öğretmenin rolü | Anlatım, sunum, Proje |
7 | Ara Sınav | Çoktan seçmeli |
8 | Nefes açma çalışmaları yapılırken dikkat edilmesi gerekenlerden | Anlatım, sunum, Proje |
9 | Şarkı seçiminde dikkat edilecek noktalar | Anlatım, sunum, Proje |
10 | Öyküden şarkıya-Şarkıdan öyküye yöntemi | Anlatım, sunum, Proje |
11 | Ses dinleme ayırt etme etkinlikleri | Anlatım, sunum, Proje |
12 | Orff –schulwerk eğitim anlayışı | Anlatım, sunum, Proje |
13 | Çocuk- dans | Anlatım, sunum, Proje |
14 | Genel Tekrar | sunum |
15 | Son Sınav | Çoktan seçmeli |
16 |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Değer, Atilla Çağdaş. (2010) Çocuk Korolarında Temel Müzik Eğitimi. Ankara. Uçan, Ali. (1996). İnsan ve Müzik, İnsan ve Sanat Eğitimi. Müzik Ansiklopedisi Yayınları, Ankara. Danhauser, A. , Baran, İ. (1985). Temel Müzik Kuralları. Belgi Yayıncılık. Sun, M. (1998). Temel Müzik Eğitimi. Yurt Renkleri Yayınevi, Ankara. Aydoğan, S. , Aydın A (2002). Blok Flüt ile Müzik Eğitimi. Arkadaş Yayınevi, İstanbul. |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | %40 | Ara Sınav | Ara Sınav |
2 | %60 | Son Sınav | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Müziğin temel bileşenlerini, temel müzik bilgilerini; nota bilgisini, müzikte aralık kavramını, müzikte ritm kavramını açıklar | 12͵13 | 1͵2 |
2 | Şarkı dağarcığı oluşturur. | 10͵12͵13 | 1͵2 |
3 | Türkiye'de ve dünyadaki müzik tür ve biçimlerini açıklar | 10͵12͵13 | 1͵2 |
4 | Geleneksel müzikten çağdaş müziğe geçişi inceler. | 10͵11͵12 | 1͵2 |
5 | Bir müzik aletini bireysel ve toplu olarak çalar. | 11͵12͵13 | 1͵2 |
6 | Eğitimde müziğin rolünü ve yaratıcılığı geliştirmede müziksel işitmenin önemini ve açıklar. | 12͵13 | 1͵2 |
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
1 | Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
2 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
3 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 5 | 5 | 25 |
4 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
5 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
6 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 10 | 10 |
8 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
9 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
10 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
12 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 10 | 10 |
16 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
159 |