Meslek Yüksekokulu
Çocuk Gelişimi
Ders Bilgileri
MESLEKİ UYGULAMA I | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi |
Saat / Hafta | |||||
CGP239 | Güz | 0 | 16 | 4 | 9 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
---|---|
Dili | Türkçe |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Ön Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Öğri Gör. Güzin ÖZÇELİK |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Öğrencinin edindiği teorik bilgileri alanda uygulama; çalıştığı kitleye uygun gelişimsel değerlendirme yapma, çalışma planı oluşturabilme, uygun destek programları planlama ve uygulama, aileye danışmanlık verme, toplumsal gereklilikler doğrultusunda seminer hazırlama becerileri ve çalışma alanlarına yönelik bakış açısı kazanmasını sağlamak. |
İçeriği | Çocuk gelişimi konusunda edindiği teorik bilgileri pratiğe yansıtma; gelişim değerlendirmesi yapma, değerlendirme sonuçlarını yorumlama, uygun destek programları hazırlayıp gerekirse uygulama, uygulama sonuçlarını değerlendirme, aileye danışmanlık verme. Çocuk gelişimi ile ilgili uygulama birimlerinde aile ve çocuğun güncel gereksinimleri doğrultusunda mesleki donanımını sergileyebileceği yeni uygulamalar planlama ve yürütme. Uygulama ve deneyimleri raporlaştırma. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Gözlem yapabiliyorum |
2 | Gelişimsel değerlendirme yapabiliyorum |
3 | İhtiyaca göre gelişimsel destek programları hazırlayabiliyorum |
4 | Kazandığı teorik ve pratik bilgileri uygular. Çalışmalarını rapor halinde sunabilirim |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Eğitim ve gözlem | Anlatım Tartışma Uygulama-Alıştırma |
2 | Uygulama | Anlatım Tartışma Uygulama-Alıştırma |
3 | Uygulama | Anlatım Tartışma Uygulama-Alıştırma |
4 | Uygulama | Anlatım Tartışma Uygulama-Alıştırma |
5 | Uygulama | Anlatım Tartışma Uygulama-Alıştırma |
6 | Uygulama | Anlatım Tartışma Uygulama-Alıştırma |
7 | Uygulama | Anlatım Tartışma Uygulama-Alıştırma |
8 | Uygulama | Anlatım Tartışma Uygulama-Alıştırma |
9 | Uygulama | Anlatım Tartışma Uygulama-Alıştırma |
10 | Uygulama | Anlatım Tartışma Uygulama-Alıştırma |
11 | Uygulama | Anlatım Tartışma Uygulama-Alıştırma |
12 | Uygulama | Anlatım Tartışma Uygulama-Alıştırma |
13 | Uygulama | Anlatım Tartışma Uygulama-Alıştırma |
14 | Uygulama | Anlatım Tartışma Uygulama-Alıştırma |
15 | Uygulama | Anlatım Tartışma Uygulama-Alıştırma |
16 | Uygulama ve dosya teslimi |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | aura E.Berk(2002).Infants and Children:Prenatal Through MiddleChildhood.Allynand Bacon. Bayhan,S.B.,Artan,İ(2004)Çocuk Gelişimi ve Eğitimi.Morpa Kültür Yayınları. Güncel Kaynaklar |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | %40 | Ara Sınav | Ara Sınav |
2 | %60 | Son Sınav | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Gözlem yapabiliyorum | 1͵2͵3͵12 | 1͵2 |
2 | Gelişimsel değerlendirme yapabiliyorum | 1͵2͵3 | 1͵2 |
3 | İhtiyaca göre gelişimsel destek programları hazırlayabiliyorum | 1͵2͵5͵10 | 1͵2 |
4 | Kazandığı teorik ve pratik bilgileri uygular. Çalışmalarını rapor halinde sunabilirim | 1͵2͵3͵4 | 1͵2 |
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
1 | Ders Süresi | 14 | 16 | 224 |
2 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
3 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
4 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
5 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
6 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav için Hazırlık | 0 | 0 | 0 |
8 | Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
10 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
12 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav için Hazırlık | 0 | 0 | 0 |
16 | Son Sınav | 0 | 0 | 0 |
224 |