Meslek Yüksekokulu
Çocuk Gelişimi
Ders Bilgileri
ÇOCUK EDEBİYATI | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi |
Saat / Hafta | |||||
CGP235 | Güz | 2 | 0 | 2 | 3 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | yok |
---|---|
Dili | Türkçe |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Ön Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Öğr. Gör. Güzin ÖZÇELİK |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Çocuk edebiyatı ve medya konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak |
İçeriği | Dersin İçeriği Çocuk edebiyatıyla ilgili yayınları tanımak, çocuk yayınlarının özelliklerini bilmek ve medya eğitim ilişkisinin önemi ve çocuk medyasında seçiciliğinin önemini içerir. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Çocuklar için hazırlanan yayınları inceleyebilecektir. |
2 | Okul öncesi çocuklar için hazırlanan yayınları kullanabilecektir. |
3 | Çocuk edebiyatı ve çocuklara yönelik medya yayınlarını takip edebilecektir. |
4 | Çocuk edebiyatının tarihteki gelişmelerini açıklar |
5 | Hikaye ve masal anlatan kişide bulunması gereken özellikleri bilir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Çocuk edebiyatı- temel ihtiyaçlar | anlatım, tartışma .sunum |
2 | Hikaye ve masalın çocuklar için önemi | anlatım, tartışma .sunum |
3 | Hikaye ve masal anlatan kişide olması gereken özellikler | anlatım, tartışma .sunum |
4 | Yaş gruplarına göre kitaplar | anlatım, tartışma .sunum |
5 | Hikaye ve masal anlatırken nelere dikkat edilmeli | anlatım, tartışma .sunum |
6 | İyi bir çocuk kitabında olamsı gereken özellikler | anlatım, tartışma .sunum |
7 | Batıda çocuk edebiyatının doğuşu ve gelişimi | anlatım, tartışma .sunum |
8 | ara sınav | anlatım, tartışma .sunum |
9 | Çocuk edebiyeatının değerlendirilmesinde incelemeler(içerik, resim, boyut..) | anlatım, tartışma .sunum |
10 | masal,fabl, biyografi(doğuşu, gelişimi ,içeriği) | anlatım, tartışma .sunum |
11 | resimli kitaplar | anlatım, tartışma .sunum |
12 | çocuk ve medya | anlatım, tartışma .sunum |
13 | Hikaye anlatma teknikleri | anlatım, tartışma .sunum |
14 | Hikaye anlatma uygulamaları | anlatım, tartışma .sunum |
15 | Hikaye anlatma uygulamaları | |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Nas, R. Çocuk Edebiyatı Çocuk ve edebiyat, Sedat SEVER |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | %40 | Ara Sınav | Ara Sınav |
2 | %60 | Son Sınav | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Çocuklar için hazırlanan yayınları inceleyebilecektir. | 1 | 1͵2 |
2 | Okul öncesi çocuklar için hazırlanan yayınları kullanabilecektir. | 1͵2 | 1͵2 |
3 | Çocuk edebiyatı ve çocuklara yönelik medya yayınlarını takip edebilecektir. | 10͵12 | 1͵2 |
4 | Çocuk edebiyatının tarihteki gelişmelerini açıklar | 1͵2͵7͵8͵12 | 1͵2 |
5 | Hikaye ve masal anlatan kişide bulunması gereken özellikleri bilir. | 4͵5͵12 | 1͵2 |
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
1 | Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
2 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
3 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
4 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 2 | 5 | 10 |
5 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
6 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav için Hazırlık | 0 | 0 | 0 |
8 | Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
9 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
10 | Ödev | 2 | 4 | 8 |
11 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
12 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 10 | 10 |
16 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
93 |