Meslek Yüksekokulu
Çocuk Gelişimi

Ders Bilgileri

ÇOCUK EDEBİYATI
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
CGP235 Güz 2 0 2 3

Ön Koşulu Olan Ders( ler ) yok
Dili Türkçe
Türü Zorunlu
Seviyesi Ön Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Öğr. Gör. Güzin ÖZÇELİK
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar yok
Staj Durumu Yok
Amacı Çocuk edebiyatı ve medya konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak
İçeriği Dersin İçeriği Çocuk edebiyatıyla ilgili yayınları tanımak, çocuk yayınlarının özelliklerini bilmek ve medya eğitim ilişkisinin önemi ve çocuk medyasında seçiciliğinin önemini içerir.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Çocuklar için hazırlanan yayınları inceleyebilecektir.
2 Okul öncesi çocuklar için hazırlanan yayınları kullanabilecektir.
3 Çocuk edebiyatı ve çocuklara yönelik medya yayınlarını takip edebilecektir.
4 Çocuk edebiyatının tarihteki gelişmelerini açıklar
5 Hikaye ve masal anlatan kişide bulunması gereken özellikleri bilir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Çocuk edebiyatı- temel ihtiyaçlar anlatım, tartışma .sunum
2 Hikaye ve masalın çocuklar için önemi anlatım, tartışma .sunum
3 Hikaye ve masal anlatan kişide olması gereken özellikler anlatım, tartışma .sunum
4 Yaş gruplarına göre kitaplar anlatım, tartışma .sunum
5 Hikaye ve masal anlatırken nelere dikkat edilmeli anlatım, tartışma .sunum
6 İyi bir çocuk kitabında olamsı gereken özellikler anlatım, tartışma .sunum
7 Batıda çocuk edebiyatının doğuşu ve gelişimi anlatım, tartışma .sunum
8 ara sınav anlatım, tartışma .sunum
9 Çocuk edebiyeatının değerlendirilmesinde incelemeler(içerik, resim, boyut..) anlatım, tartışma .sunum
10 masal,fabl, biyografi(doğuşu, gelişimi ,içeriği) anlatım, tartışma .sunum
11 resimli kitaplar anlatım, tartışma .sunum
12 çocuk ve medya anlatım, tartışma .sunum
13 Hikaye anlatma teknikleri anlatım, tartışma .sunum
14 Hikaye anlatma uygulamaları anlatım, tartışma .sunum
15 Hikaye anlatma uygulamaları
16 Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Nas, R. Çocuk Edebiyatı Çocuk ve edebiyat, Sedat SEVER

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 %40 Ara Sınav Ara Sınav
2 %60 Son Sınav Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Çocuklar için hazırlanan yayınları inceleyebilecektir. 1 1͵2
2 Okul öncesi çocuklar için hazırlanan yayınları kullanabilecektir. 1͵2 1͵2
3 Çocuk edebiyatı ve çocuklara yönelik medya yayınlarını takip edebilecektir. 10͵12 1͵2
4 Çocuk edebiyatının tarihteki gelişmelerini açıklar 1͵2͵7͵8͵12 1͵2
5 Hikaye ve masal anlatan kişide bulunması gereken özellikleri bilir. 4͵5͵12 1͵2
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
1 Ders Süresi 14 2 28
2 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
3 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
4 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 2 5 10
5 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
6 Atölye 0 0 0
7 Ara Sınav için Hazırlık 0 0 0
8 Ara Sınav 1 8 8
9 Kısa Sınav 0 0 0
10 Ödev 2 4 8
11 Ara Proje 0 0 0
12 Ara Uygulama 0 0 0
13 Son Proje 0 0 0
14 Son Uygulama 0 0 0
15 Son Sınav için Hazırlık 1 10 10
16 Son Sınav 1 1 1
  93