Meslek Yüksekokulu
İlk Ve Acil Yardım

Ders Bilgileri

KİŞİLERARASI İLETİŞİM
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
IAY207 Güz 2 0 2 3

Ön Koşulu Olan Ders( ler ) Yok
Dili Türkçe
Türü Zorunlu
Seviyesi Ön Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Fatma Türkan ERCAN
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar
Staj Durumu Yok
Amacı İletişim becerilerinin kişiler arası ilişkide önemini açıklamak ve kişiler arası ilişkilere farklı bir açıdan bakmak.
İçeriği Kişilerarası iletişimin tanımı; iletişim modeli, iletişim unsurları ve özellikleri, etkili dinleme ve geri bildirim, kişilerarası iletişimi engelleyen etkenler (kaynak, kanal, alıcı, vb.), iletişimi kolaylaştıran etkenler, duyguların iletişimde rolü ve kullanılması, iletişimde çatışma ve önlenmesi, öğrenci, öğretmen, veli iletişiminde dikkat edilmesi gereken önemli hususlar, iletişim uygulamaları.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 İletişim kavramlarını tanır.
2 İletişimde çatışmayla başa çıkma stratejilerini uygular.
3 Eğitim kurumlarında iletişimin neden önemli olduğunu kavrar.
4 Öğrenci öğretmen arasında etkili iletişim kurmanın önemini farkeder.
5 Etkili iletişim becerileri geliştirir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Ders Tanıtımı
2 İletişime Giriş : Temel Kavramlar ve Süreçler
3 İletişim Becerilerine Genel Bakış
4 Kişilerarası İlişkilerinin Başlangıcı ve Gelişimi
5 Kişilerarası İlişkiler ve İletişimde Dinleme
6 Kişilerarası İlişkiler ve İletişimde Empati
7 Arasınav
8 Kişilerarası İletişimde Sözsüz İletişim
9 Kişilerarası İletişimde Çatışma ve Çatışma Çözme
10 Aile İçi İlişkiler ve İletişim
11 Okulda Kişilerarası ilişkiler ve İletişim
12 Öğretmenlik Mesleğinde İletişimin Önemi
13 Öğretmen Öğrenci İletişiminde Olası sorunlar ve Çözümler
14 Eğitim Kurumlarında Örgütsel İletişim
15 Etkili İletişim Uygulama Örnekleri
16 Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Etkili İletişim / Özson, Okan ; Okan Özson Kitap
2 İletişimde çocuk figürü / Gültekin, Bilgehan ; Bilgehan Gültekin ; Elif Yıldız
3 İletişim sosyolojisi / Baran, Aylin Görgün ; Aylin Görgün Baran
4 Sağlık iletişimi / Tabak, Ruhi Selçuk ; Ruhi Selçuk Tabak

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 %40 Ara Sınav Ara Sınav
2 %60 Son Sınav Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 İletişim kavramlarını tanır. 14 1
2 İletişimde çatışmayla başa çıkma stratejilerini uygular. 13 1
3 Eğitim kurumlarında iletişimin neden önemli olduğunu kavrar. 13 1
4 Öğrenci öğretmen arasında etkili iletişim kurmanın önemini farkeder. 14 2
5 Etkili iletişim becerileri geliştirir. 14 2
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
1 Ders Süresi 14 2 28
2 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
3 Sunum ve Seminer Hazırlama 14 1 14
4 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 14 1 14
5 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 12 1 12
6 Atölye 10 1 10
7 Ara Sınav için Hazırlık 1 1 1
8 Ara Sınav 1 1 1
9 Kısa Sınav 0 0 0
10 Ödev 8 1 8
11 Ara Proje 0 0 0
12 Ara Uygulama 0 0 0
13 Son Proje 0 0 0
14 Son Uygulama 0 0 0
15 Son Sınav için Hazırlık 1 1 1
16 Son Sınav 1 1 1
  90