Meslek Yüksekokulu
İlk Ve Acil Yardım
Ders Bilgileri
KİŞİLERARASI İLETİŞİM | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi |
Saat / Hafta | |||||
IAY207 | Güz | 2 | 0 | 2 | 3 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
---|---|
Dili | Türkçe |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Ön Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Fatma Türkan ERCAN |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | İletişim becerilerinin kişiler arası ilişkide önemini açıklamak ve kişiler arası ilişkilere farklı bir açıdan bakmak. |
İçeriği | Kişilerarası iletişimin tanımı; iletişim modeli, iletişim unsurları ve özellikleri, etkili dinleme ve geri bildirim, kişilerarası iletişimi engelleyen etkenler (kaynak, kanal, alıcı, vb.), iletişimi kolaylaştıran etkenler, duyguların iletişimde rolü ve kullanılması, iletişimde çatışma ve önlenmesi, öğrenci, öğretmen, veli iletişiminde dikkat edilmesi gereken önemli hususlar, iletişim uygulamaları. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | İletişim kavramlarını tanır. |
2 | İletişimde çatışmayla başa çıkma stratejilerini uygular. |
3 | Eğitim kurumlarında iletişimin neden önemli olduğunu kavrar. |
4 | Öğrenci öğretmen arasında etkili iletişim kurmanın önemini farkeder. |
5 | Etkili iletişim becerileri geliştirir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Ders Tanıtımı | |
2 | İletişime Giriş : Temel Kavramlar ve Süreçler | |
3 | İletişim Becerilerine Genel Bakış | |
4 | Kişilerarası İlişkilerinin Başlangıcı ve Gelişimi | |
5 | Kişilerarası İlişkiler ve İletişimde Dinleme | |
6 | Kişilerarası İlişkiler ve İletişimde Empati | |
7 | Arasınav | |
8 | Kişilerarası İletişimde Sözsüz İletişim | |
9 | Kişilerarası İletişimde Çatışma ve Çatışma Çözme | |
10 | Aile İçi İlişkiler ve İletişim | |
11 | Okulda Kişilerarası ilişkiler ve İletişim | |
12 | Öğretmenlik Mesleğinde İletişimin Önemi | |
13 | Öğretmen Öğrenci İletişiminde Olası sorunlar ve Çözümler | |
14 | Eğitim Kurumlarında Örgütsel İletişim | |
15 | Etkili İletişim Uygulama Örnekleri | |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Etkili İletişim / Özson, Okan ; Okan Özson | Kitap | |
2 | İletişimde çocuk figürü / Gültekin, Bilgehan ; Bilgehan Gültekin ; Elif Yıldız | ||
3 | İletişim sosyolojisi / Baran, Aylin Görgün ; Aylin Görgün Baran | ||
4 | Sağlık iletişimi / Tabak, Ruhi Selçuk ; Ruhi Selçuk Tabak |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | %40 | Ara Sınav | Ara Sınav |
2 | %60 | Son Sınav | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | İletişim kavramlarını tanır. | 14 | 1 |
2 | İletişimde çatışmayla başa çıkma stratejilerini uygular. | 13 | 1 |
3 | Eğitim kurumlarında iletişimin neden önemli olduğunu kavrar. | 13 | 1 |
4 | Öğrenci öğretmen arasında etkili iletişim kurmanın önemini farkeder. | 14 | 2 |
5 | Etkili iletişim becerileri geliştirir. | 14 | 2 |
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
1 | Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
2 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
3 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 14 | 1 | 14 |
4 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 14 | 1 | 14 |
5 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 12 | 1 | 12 |
6 | Atölye | 10 | 1 | 10 |
7 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 1 | 1 |
8 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
9 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
10 | Ödev | 8 | 1 | 8 |
11 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
12 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 1 | 1 |
16 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
90 |