Meslek Yüksekokulu
Grafik Tasarımı

Ders Bilgileri

GÖRSEL İLETİŞİM
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
GRF246 Bahar 2 0 2 2

Ön Koşulu Olan Ders( ler )
Dili Türkçe
Türü Zorunlu
Seviyesi Ön Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Öğr. Gör. Gözde ÇETİNKAYA
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar -
Staj Durumu Yok
Amacı Üretim-tüketim ilişkisi içinde gelişen görsel iletişim ve fotoğrafın tanıtımda etkin kullanımına ilişkin bilgi aktarmak
İçeriği anıtım ve amacı, Tanıtımın ilgi alanları, İletişim araçları, Buzul çağından günümüze görsel iletişim ve tanıtımın gelişimi, Tüketici davranışları ve hedef kitle, görsel düşünce ve yaratıcılık, fotoğraf-grafik ilişkisi ve tanıtım fotoğrafı

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Öğrenci disiplinler arası ilişki kurabilecek
2 Öğrenci görsel ve yazılı iletişim araçlarında yayınlanan görüntüleri irdeleyerek yorumlayabilecek
3 Öğrenci sosyal konulara karşı duyarlı olabilecek
4 Öğrenci görsel iletişim alanında bilinçli üretim gerçekleştirebilecek

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Görsel iletişim nedir? Ders Anlatımı
2 İlk çağlardan bugüne görsel iletişim ve tanıtım Ders Anlatımı
3 Kültür tanımı Ders Anlatımı
4 Yazı ve insanlık tarihi Ders Anlatımı
5 Matbaanın bulunuşu ve bilgi iletişimdeki evrim Ders Anlatımı
6 Aydınlanma çağı Ders Anlatımı
7 Ara Sınav
8 İletişimin olanakları Ders Anlatımı
9 Görsel İletişim Ders Anlatımı
10 Görsel düşünce ve yaratıcılık, yaratıcılığı geliştirme yöntemleri Ders Anlatımı
11 Görsel iletişim araçları Ders Anlatımı
12 Bir görsel iletişim tasarımı Ders Anlatımı
13 Semboller ve işaretler Ders Anlatımı
14 Piktogramlar Ders Anlatımı
15 Fotoğraf ve tüketici bilgisi Ders Anlatımı
16 Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Görsel İletişim ve Grafik Tasarım, Tevfik Fikret Uçar, İnkılap Yayınları, İstanbul, 2004.
2 İletişim ve Grafik Tasarım, Emre Becer, Dost Yayınları, Ankara, 2005.
3 Göstergebilimsel Serüven, Roland Barthes (Çev: Mehmet Rifat), YKY, İstanbul, 2009

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 %40 Ara Sınav Ara Sınav
2 %60 Son Sınav Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Öğrenci disiplinler arası ilişki kurabilecek 14 1͵2
2 Öğrenci görsel ve yazılı iletişim araçlarında yayınlanan görüntüleri irdeleyerek yorumlayabilecek 13͵14 1͵2
3 Öğrenci sosyal konulara karşı duyarlı olabilecek 13͵14 1͵2
4 Öğrenci görsel iletişim alanında bilinçli üretim gerçekleştirebilecek 13͵14 1͵2
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
1 Ders Süresi 14 2 28
2 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
3 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
4 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
5 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
6 Atölye 0 0 0
7 Ara Sınav için Hazırlık 1 1 1
8 Ara Sınav 1 1 1
9 Kısa Sınav 0 0 0
10 Ödev 0 0 0
11 Ara Proje 0 0 0
12 Ara Uygulama 0 0 0
13 Son Proje 0 0 0
14 Son Uygulama 0 0 0
15 Son Sınav için Hazırlık 1 1 1
16 Son Sınav 1 1 1
  60