Meslek Yüksekokulu
Grafik Tasarımı
Ders Bilgileri
GÖRSEL İLETİŞİM |
Kodu |
Dönemi |
Teori |
Uygulama |
Ulusal Kredisi |
AKTS Kredisi |
Saat / Hafta |
GRF246 |
Bahar |
2 |
0 |
2 |
2 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) |
|
Dili |
Türkçe |
Türü |
Zorunlu |
Seviyesi |
Ön Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) |
Öğr. Gör. Gözde ÇETİNKAYA |
Öğretim Sistemi |
Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar |
- |
Staj Durumu |
Yok |
Amacı |
Üretim-tüketim ilişkisi içinde gelişen görsel iletişim ve fotoğrafın tanıtımda etkin kullanımına ilişkin bilgi aktarmak |
İçeriği |
anıtım ve amacı, Tanıtımın ilgi alanları, İletişim araçları, Buzul çağından günümüze görsel iletişim ve tanıtımın gelişimi, Tüketici davranışları ve hedef kitle, görsel düşünce ve yaratıcılık, fotoğraf-grafik ilişkisi ve tanıtım fotoğrafı |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# |
Öğrenim Çıktıları |
1 |
Öğrenci disiplinler arası ilişki kurabilecek |
2 |
Öğrenci görsel ve yazılı iletişim araçlarında yayınlanan görüntüleri irdeleyerek yorumlayabilecek |
3 |
Öğrenci sosyal konulara karşı duyarlı olabilecek |
4 |
Öğrenci görsel iletişim alanında bilinçli üretim gerçekleştirebilecek |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# |
Konular |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Görsel iletişim nedir? |
Ders Anlatımı |
2 |
İlk çağlardan bugüne görsel iletişim ve tanıtım |
Ders Anlatımı |
3 |
Kültür tanımı |
Ders Anlatımı |
4 |
Yazı ve insanlık tarihi |
Ders Anlatımı |
5 |
Matbaanın bulunuşu ve bilgi iletişimdeki evrim |
Ders Anlatımı |
6 |
Aydınlanma çağı |
Ders Anlatımı |
7 |
Ara Sınav |
|
8 |
İletişimin olanakları |
Ders Anlatımı |
9 |
Görsel İletişim |
Ders Anlatımı |
10 |
Görsel düşünce ve yaratıcılık, yaratıcılığı geliştirme yöntemleri |
Ders Anlatımı |
11 |
Görsel iletişim araçları |
Ders Anlatımı |
12 |
Bir görsel iletişim tasarımı |
Ders Anlatımı |
13 |
Semboller ve işaretler |
Ders Anlatımı |
14 |
Piktogramlar |
Ders Anlatımı |
15 |
Fotoğraf ve tüketici bilgisi |
Ders Anlatımı |
16 |
Son Sınav |
|
Resources
# |
Malzeme / Kaynak Adı |
Kaynak Hakkında Bilgi |
Referans / Önerilen Kaynak |
1 |
Görsel İletişim ve Grafik Tasarım, Tevfik Fikret Uçar, İnkılap Yayınları, İstanbul, 2004. |
|
|
2 |
İletişim ve Grafik Tasarım, Emre Becer, Dost Yayınları, Ankara, 2005. |
|
|
3 |
Göstergebilimsel Serüven, Roland Barthes (Çev: Mehmet Rifat), YKY, İstanbul, 2009 |
|
|
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# |
Ağırlık |
Çalışma Türü |
Çalışma Adı |
1 |
%40 |
Ara Sınav |
Ara Sınav |
2 |
%60 |
Son Sınav |
Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# |
Öğrenim Çıktıları |
Program Çıktıları |
Ölçme ve Değerlendirme |
1 |
Öğrenci disiplinler arası ilişki kurabilecek |
14 |
1͵2 |
2 |
Öğrenci görsel ve yazılı iletişim araçlarında yayınlanan görüntüleri irdeleyerek yorumlayabilecek |
13͵14 |
1͵2 |
3 |
Öğrenci sosyal konulara karşı duyarlı olabilecek |
13͵14 |
1͵2 |
4 |
Öğrenci görsel iletişim alanında bilinçli üretim gerçekleştirebilecek |
13͵14 |
1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# |
Etkinlik |
Adet |
Süre (Saat) |
İş Yükü |
1 |
Ders Süresi |
14 |
2 |
28 |
2 |
Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
3 |
Sunum ve Seminer Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
4 |
İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması |
0 |
0 |
0 |
5 |
Belge/Bilgi listeleri oluşturma |
0 |
0 |
0 |
6 |
Atölye |
0 |
0 |
0 |
7 |
Ara Sınav için Hazırlık |
1 |
1 |
1 |
8 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
9 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
10 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
11 |
Ara Proje |
0 |
0 |
0 |
12 |
Ara Uygulama |
0 |
0 |
0 |
13 |
Son Proje |
0 |
0 |
0 |
14 |
Son Uygulama |
0 |
0 |
0 |
15 |
Son Sınav için Hazırlık |
1 |
1 |
1 |
16 |
Son Sınav |
1 |
1 |
1 |
|
60 |