Meslek Yüksekokulu
Grafik Tasarımı

Ders Bilgileri

DİJİTAL REKLAMCILIK
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
GRF245 Güz 1 3 2 6

Ön Koşulu Olan Ders( ler ) Yok
Dili Türkçe
Türü Zorunlu
Seviyesi Ön Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Öğr.Gör.Hülya GÜNDOĞDU
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Yok
Amacı Yeni Medya üzerinden online reklamların öğrenilmesi, uygulamaların incelenmesi ve uygulama yapılması.
İçeriği Yeni iletişim teknolojileri bağlamında değişen reklamcılık anlayışı ve buna paralel olarak ortaya çıkan yeni reklam ortamları ve bu ortamların etkili kullanımı için stratejik planlama süreci ve ders kapsamında yeni medya kavramı, internet reklamları, mobil reklamlar, sanal reklamlar, sosyal medya reklamları ile ilgili uygulamalı çalışmalar.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Bilgisayarın grafik tasarımcılar için görsel iletişimin etkili ve önemli bir modu olduğunu öğrenecekler.
2 Interaktif tasarım prensip ve elemanlarını güncel tasarım ve görsel iletişim pratiğinde uygulanmasını analiz edip, yorumlayabileceklerdi
3 Etkileşim tasarımı sürecini anlayabileceklerdir
4 Görsel iletişim tasarımı ve yeni medya arasındaki etikleşimi analiz edebileceklerdir
5 Güncel, piyasada tasarımcılar tarafından yapılan uygulama örneklerini anlayabileceklerdir
6 İnteraktif tasarım uygulamaları yapmak

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Dersin içeriği, önemi, değerlendirme kriterleri hakkında bilgi sunumu Bir önceki yılın programı ve uygulanmış projeler üzerine değerlendirmeleri yapılır.örnekleri
2 Kavramsal açıdan dijital reklamcılık Anlatım, Soru-Cevap, Uygulamalı Gösteri, Uygulama
3 Temel kavram ve terimleri ile internet reklamcılığı Anlatım, Soru-Cevap, Uygulamalı Gösteri, Uygulama
4 İnternet Reklam Çeşitleri Anlatım, Soru-Cevap, Uygulamalı Gösteri, Uygulama
5 İnternet Reklam Çeşitleri Anlatım, Soru-Cevap, Uygulamalı Gösteri, Uygulama
6 Sosyal Ağ Reklamcılığı Anlatım, Soru-Cevap, Uygulamalı Gösteri, Uygulama
7 Mobil Reklamcılık Anlatım, Soru-Cevap, Uygulamalı Gösteri, Uygulama
8 Ara Sınav
9 İnternette kişisel reklamcılık Anlatım, Soru-Cevap, Uygulamalı Gösteri, Uygulama
10 Arama motorları ve reklamları Anlatım, Soru-Cevap, Uygulamalı Gösteri, Uygulama
11 Arama motorları ve reklamları Anlatım, Soru-Cevap, Uygulamalı Gösteri, Uygulama
12 Online reklamcılık Anlatım, Soru-Cevap, Uygulamalı Gösteri, Uygulama
13 Web / Tanıtım Cd Arayüz Oluşturma Anlatım, Soru-Cevap, Uygulamalı Gösteri, Uygulama
14 Web / Tanıtım Cd Arayüz Oluşturma Anlatım, Soru-Cevap, Uygulamalı Gösteri, Uygulama
15 Ürün Çıktısı ve Değerlendirme Anlatım, Soru-Cevap, Uygulamalı Gösteri, Uygulama
16 Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Özcan, Oğuzhan,İnteraktif Media Tasarımında Temel Adımlar
2 Blum, Brian, Etkileşimli Ortam Başarının Esasları Interaktif medya
3 Caroline Barfoot, Ken Burtenshaw, Nik Mahon, Yaratıcı Reklamcılığın Temelleri

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 %40 Ara Sınav Ara Sınav
2 %60 Son Sınav Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Bilgisayarın grafik tasarımcılar için görsel iletişimin etkili ve önemli bir modu olduğunu öğrenecekler. 2͵4͵5 1͵2
2 Interaktif tasarım prensip ve elemanlarını güncel tasarım ve görsel iletişim pratiğinde uygulanmasını analiz edip, yorumlayabileceklerdi 2͵4͵7͵9 1͵2
3 Etkileşim tasarımı sürecini anlayabileceklerdir 3 1͵2
4 Görsel iletişim tasarımı ve yeni medya arasındaki etikleşimi analiz edebileceklerdir 2͵3 1͵2
5 Güncel, piyasada tasarımcılar tarafından yapılan uygulama örneklerini anlayabileceklerdir 4 1͵2
6 İnteraktif tasarım uygulamaları yapmak 2͵5͵6 1͵2
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
1 Ders Süresi 14 4 56
2 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
3 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
4 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 1 1 1
5 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
6 Atölye 0 0 0
7 Ara Sınav için Hazırlık 2 6 12
8 Ara Sınav 1 1 1
9 Kısa Sınav 0 0 0
10 Ödev 3 1 3
11 Ara Proje 1 1 1
12 Ara Uygulama 0 0 0
13 Son Proje 1 1 1
14 Son Uygulama 0 0 0
15 Son Sınav için Hazırlık 2 8 16
16 Son Sınav 1 1 1
  134