Meslek Yüksekokulu
Grafik Tasarımı

Ders Bilgileri

REKLAM GRAFİĞİ
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
GRF249 Güz 2 0 2 3

Ön Koşulu Olan Ders( ler ) yok
Dili Türkçe
Türü Zorunlu
Seviyesi Ön Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Öğr. Gör. Gözde ÇETİNKAYA
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar yok
Staj Durumu Yok
Amacı Reklam amaçlı kullanılan iletişim malzemelerinin tasarımına yönelik bilgilerin aktarımı. Doğru iletişim amaçlı tasarımda dengelerin kurulması. Bunlara ilişkin malzemelerin oluşturulması. Mecralara yönelik tasarım farklılıkları (Basın ilanları, Outdoor ve POP malzemeleri vb)
İçeriği Reklamcılık ve Grafik sözcüklerinin açılımı üzerinden reklam grafiğinin ne olduğu tanımlanır. "Pazar araştırması hangi alanlarda çalışır? hizmet ve mal reklamcılığı nedir? Medya nedir ve kaç tür medya vardır?" Başlıkları teorik olarak işlenir. Hizmet ya da mal reklamcılığına yönelik bir alanda seçilecek bir konuda brif alınarak, kavram (Concept) geliştirilir.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Reklam mantığını daha iyi kavrayabilecek.
2 Reklam veren ve reklam ajansı ilişkisini anlayabilecek.
3 Reklam ajansı örgütlenmesini öğrenebilecek.
4 Reklam analizlerini daha sağlıklı yapabilecek.
5 Reklamcılığın teknik temellerini kavrayabilecek ve uygulayabilecek.
6 Hayata reklamcı gözüyle bakmaya başlayacak, reklam dilini kullanabilecek.
7 Reklam sektörünü tanıyarak reklamcılık ve reklamcı olmak konusunda daha net karar verip, değerlendirme yapabilecek.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Dersin gidişatıyla ilgili genel görüş bildirimi. Sözlü anlatım
2 Reklamcı kimdir ve ne yapar? Sözlü anlatım
3 Reklama ilişkin Temel grafiksel malzeme tanımlaması Sözlü anlatım
4 Reklam Mantığı (Reklam ajansı ve örgütlenme). Sözlü anlatım
5 Reklam Mantığı (Reklam fikri ve etkili grafik kullanımı). Sözlü anlatım
6 Reklam Mantığı (Reklam fikri ve etkili grafik kullanımı). Sözlü anlatım
7 Ara sınav sınav
8 Reklam Mantığı (Reklam fikri ve etkili grafik kullanımı). Sözlü anlatım
9 Reklam Dili (Metin/Başlık/Slogan/grafik uygulama). Sözlü anlatım
10 Reklam Dili (Grafik/Tipografi). Sözlü anlatım
11 Reklamlar (Reklam çeşitleri). Sözlü anlatım
12 Reklamlar (Yerel ve genel reklamlar inceleme). Sözlü anlatım
13 Reklamlar (Yerel ve genel reklamlar inceleme). Sözlü anlatım
14 Örnek reklamlar & Reklam uygulamaları Sözlü anlatım
15 Değerlendirme Değerlendirme
16 Son Sınav sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Emre Becer, “İletişim ve Grafik Tasarım”, Dost Yay., Ankara, 2005.
2 Emre Becer, “Moderm Sanat ve Yeni Tipografi”, Dost Yay., Ankara, 2007.

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 %40 Ara Sınav Ara Sınav
2 %60 Son Sınav Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Reklam mantığını daha iyi kavrayabilecek. 1͵2͵4͵7͵8͵12͵13 1͵2
2 Reklam veren ve reklam ajansı ilişkisini anlayabilecek. 1͵2͵4͵7͵8͵12͵13 1͵2
3 Reklam ajansı örgütlenmesini öğrenebilecek. 1͵2͵4͵7͵8͵12͵13 1͵2
4 Reklam analizlerini daha sağlıklı yapabilecek. 1͵2͵4͵7͵8͵12͵13 1͵2
5 Reklamcılığın teknik temellerini kavrayabilecek ve uygulayabilecek. 1͵2͵4͵7͵8͵12͵13 1͵2
6 Hayata reklamcı gözüyle bakmaya başlayacak, reklam dilini kullanabilecek. 1͵2͵4͵7͵8͵12͵13 1͵2
7 Reklam sektörünü tanıyarak reklamcılık ve reklamcı olmak konusunda daha net karar verip, değerlendirme yapabilecek. 1͵2͵4͵7͵8͵12͵13 1͵2
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
1 Ders Süresi 14 2 28
2 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
3 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
4 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
5 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
6 Atölye 0 0 0
7 Ara Sınav için Hazırlık 1 2 2
8 Ara Sınav 1 2 2
9 Kısa Sınav 0 0 0
10 Ödev 0 0 0
11 Ara Proje 0 0 0
12 Ara Uygulama 0 0 0
13 Son Proje 0 0 0
14 Son Uygulama 0 0 0
15 Son Sınav için Hazırlık 1 2 2
16 Son Sınav 1 2 2
  78