Meslek Yüksekokulu
Grafik Tasarımı
Ders Bilgileri
BİLGİSAYAR DESTEKLİ TİPOĞRAFİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi |
Saat / Hafta | |||||
GRF130 | Bahar | 2 | 2 | 3 | 3 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
---|---|
Dili | Türkçe |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Ön Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Öğr.Gör.Hülya GÜNDOĞDU |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Tipografinin grafik tasarım alanındaki yerini ve önemini ortaya koymak. |
İçeriği | Konuya ve konsepte uygun font seçimi üzerine çalışmalar yaparak fontların özelliklerini tanımak. Okunabilirliğin sağlanması için uygulanabilecek tipografik kaideler üzerine çalışmalar ve bilgilendirme. Tipografik portre, tipografik figür yaratma gibi alanlarda projeler üreterek doğru tipografi ile tasarım yaratmak. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Temel Tipografi kavramlarına hakim olur ve ifade eder. |
2 | Tipografik düzenlemeyle, dikkat çekici tasarımlar ve düzenlemeler yapabilir. |
3 | Yazı tiplerini tanır ve dönemlerle tasarım ilişkisini kurabilir. |
4 | Duygu ve soyut kavramların yazı karakterleriyle görsel ilişkisini kurabilir. |
5 | Tipografik tasarımlarda hızlı ve pratik çözümler geliştirebilir. |
6 | Masaüstü yayıncılıkta yer alan başlık, metin, fotograf gibi farklı görsel elemanların bir arada kullanıldığı karmaşık yapıların tasarımlarını uygulayabilir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Dersin içeriği, Tarih içerisinde yazının estetik evrimi ve bugünü | Teorik görsel anlatım |
2 | Kurumsal font ve Tasarım ailesi üzerine konuşma | Teorik görsel anlatım |
3 | Harf tiplerini duyusal etki ve göstergebilim açısından incelemek. | Uygulama ve Teorik. |
4 | Harf tiplerini duyusal etki ve göstergebilim açısından incelemek. | Uygulama ve Teorik. |
5 | Tipografik Portre - figür Çalışmaları | Uygulama ve Teorik. |
6 | Tipografik Portre | Uygulama ve Teorik. |
7 | Tipografik Portre | Uygulama ve Teorik. |
8 | Ara sınav | Vize projesi teslimi |
9 | Vektörel bir dijital tasarım programı olarak Illustrator'de tipografik uygulamalar. | Uygulama ve Teorik. |
10 | Vektörel bir dijital tasarım programı olarak Illustrator'de tipografik uygulamalar. | Uygulama ve Teorik. |
11 | Vektörel bir dijital tasarım programı olarak Illustrator'de tipografik uygulamalar. | Uygulama ve Teorik. |
12 | Tipografik final proje çalışmaları,Takvim tasarımı ve uygulama. | Uygulama ve Teorik. |
13 | Tipografik final proje çalışmaları.Takvim tasarımı ve uygulama. | Uygulama ve Teorik. |
14 | Tipografik final proje çalışmaları.Takvim tasarımı ve uygulama. | Uygulama ve Teorik. |
15 | Tipografik final proje çalışmaları | Uygulama ve Teorik. |
16 | Son Sınav | Final projesi teslimi |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Georges Jean, Yazı-İnsanlığın Belleği | ||
2 | Sarıkavak, N. Kemal ,Tipografinin Temelleri | ||
3 | Becer, Emre , Modern Sanat ve Yeni Tipografi | ||
4 | İstek, Ragıp, Görsel İletişimde Sayfa Düzeni ve Tipografi |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | %40 | Ara Sınav | Ara Sınav |
2 | %60 | Son Sınav | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Temel Tipografi kavramlarına hakim olur ve ifade eder. | 6 | 1͵2 |
2 | Tipografik düzenlemeyle, dikkat çekici tasarımlar ve düzenlemeler yapabilir. | 3͵6 | 1͵2 |
3 | Yazı tiplerini tanır ve dönemlerle tasarım ilişkisini kurabilir. | 1͵3͵6 | 1͵2 |
4 | Duygu ve soyut kavramların yazı karakterleriyle görsel ilişkisini kurabilir. | 6 | 1͵2 |
5 | Tipografik tasarımlarda hızlı ve pratik çözümler geliştirebilir. | 6 | 1͵2 |
6 | Masaüstü yayıncılıkta yer alan başlık, metin, fotograf gibi farklı görsel elemanların bir arada kullanıldığı karmaşık yapıların tasarımlarını uygulayabilir. | 3͵5 | 1͵2 |
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
1 | Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
2 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
3 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
4 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
5 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
6 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 1 | 1 |
8 | Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
9 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
10 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
12 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 1 | 1 |
16 | Son Sınav | 1 | 2 | 2 |
90 |