Meslek Yüksekokulu
İş Sağlığı Ve Güvenliği
Ders Bilgileri
YETİŞKİN EĞİTİMİ VE İLETİŞİM BECERİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi |
Saat / Hafta | |||||
ISG126 | Bahar | 2 | 0 | 2 | 2 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | |
---|---|
Dili | Türkçe |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Ön Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Öğr. Gör. Edlan BOSTANCI |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | - |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Etkili iletişim becerilerini tanıyabilme ve bunları beceri olarak edinebilme, iletişimi engelleyen durumları ve iletileri kavrayabilme, iletişimde duyguların rolünü fark edebilme, farklı gruplara yönelik iletişim beceri programları hazırlayabilme |
İçeriği | Kişilerarası iletişimin tanımı; iletişim modeli, iletişim unsurları ve özellikleri, etkili dinleme ve geri bildirim, kişilerarası iletişimi engelleyen etkenler (kaynak, kanal, alıcı, vb.), iletişimi kolaylaştıran etkenler, duyguların iletişimde rolü ve kullanılması, iletişimde çatışma ve önlenmesi, iletişim uygulamaları |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | İş planlaması ve organizasyonu yapabilmek |
2 | Kayıt ve raporlama yapabilmek |
3 | Mesleki etik kurallara uygun davranmak |
4 | Bir işletmede iş güvenliğinin sağlanabilmesi için gereken tedbirleri alabilmek |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | İletişimin tanımı, amacı ve önemi | Ders Anlatımı |
2 | İletişimin tanımı, amacı, önemi | Ders Anlatımı |
3 | İletişim süreci ve öğeleri | Ders Anlatımı |
4 | İletişim süreci ve öğeleri | Ders Anlatımı |
5 | Yüzyüze-uzaktan iletişim, formel-informel iletişim, görsel-işitsel iletişim | Ders Anlatımı |
6 | Yazılı iletişim | Ders Anlatımı |
7 | Ara sınav | |
8 | Sözlü iletişim | Ders Anlatımı |
9 | Sözsüz iletişim | Ders Anlatımı |
10 | Kişi içi iletişim | Ders Anlatımı |
11 | Kişilerarası iletişim | Ders Anlatımı |
12 | Grup iletişimi, kitle iletişimi | Ders Anlatımı |
13 | Kurumsal iletişim | Ders Anlatımı |
14 | Kültürlerarası iletişim | Ders Anlatımı |
15 | Genel Tekrar | Ders Anlatımı |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Kişilerarası İletişim Bilgiler Etkiler Engeller (Demet Gürüz, Ayşen Temel Eğinli) \nİletişim Becerileri Anlamak- Anlatmak- Anlaşmak (Demet Gürüz, Ayşen Temel Eğinli)\nİletişime Giriş (Aysel Aziz)\nKişilerarası İletişim Bilgiler Etkiler Engeller (Demet Gürüz, Ayşen Temel Eğinli) \nİletişim Becerileri Anlamak- Anlatmak- Anlaşmak (Demet Gürüz, Ayşen Temel Eğinli)\nİletişime Giriş (Aysel Aziz) |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | %40 | Ara Sınav | Ara Sınav |
2 | %60 | Son Sınav | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | İş planlaması ve organizasyonu yapabilmek | 13 | |
2 | Kayıt ve raporlama yapabilmek | 5͵6 | |
3 | Mesleki etik kurallara uygun davranmak | 12 | |
4 | Bir işletmede iş güvenliğinin sağlanabilmesi için gereken tedbirleri alabilmek | 2͵13 |
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
1 | Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
2 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
3 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
4 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
5 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 2 | 6 | 12 |
6 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav için Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
8 | Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
10 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
12 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav için Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
16 | Son Sınav | 0 | 0 | 0 |
60 |