Meslek Yüksekokulu
Adalet

Ders Bilgileri

TÜRK YARGI SİSTEMİ
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
ADL119 Güz 2 0 2 3

Ön Koşulu Olan Ders( ler ) Ön koşulu olan ders bulunmamaktadır
Dili Türkçe
Türü Zorunlu
Seviyesi Ön Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Öğr. Gör. Ertan Cem GÜL
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar
Staj Durumu Yok
Amacı Türk Yargı Sisteminin genel yapısının öğrenilmesi.
İçeriği Hukuk Mahkemeleri, Ceza Mahkemeleri, Bölge Adliye Mahkemeleri, Yargıtay, Yönetsel Yargı: Alt Derece Yönetsel Mahkemeler, Temyiz Mahkemesi olarak Danıştay, Askeri Yargı; Askeri Ceza Yargısı, Askeri Yüksek İdare Mahkemesi, Deniz Müsadere Mahkemesi, Uyuşmazlık Mahkemesi, Sayıştay, Anayasa Mahkemesi.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Hukuk alanında problem çözmeyi bilmek, analitik ve bütünsel bir bakış açısına sahip olmak ve stratejik düşünmeyi prensip haline getirmek.
2 Hukuk alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimsemek, bilgilerini yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek.
3 Hukuk alanında öğrendiklerini analiz etmek, yorumlamak, düşüncelerini ve somut hukuki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarmak.
4 Hukuk alanında öğrendiği terim, kavram ve düşünceleri, ulusal ve uluslararası boyutta yorumlamak, karşılaştırmalı ve disiplinler arası analiz yapıp uygulamak.
5 Toplumsal, mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olmak.
6 Hukuk alanında karşılaşabileceği öngörülemeyen durumlarda sorumluluk alarak yaratıcı ve yenilikçi düşünerek çözümler üretebilmek, uzlaşma seçenekleri geliştirebilmek, öğrenilen bilgileri sadece benzer durumlara değil, alışılmamış ortamlara da uygulamak.
7 Liderlik vasıflarını kazanmak ve başarı ile uygulamak.
8 Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, açık fikirli, eleştiriye açık, yapıcı ve özgüven sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Dersin amacı,içeriği gerekliliklerine yönelik tanıtımın yapılması ve öğrencilerle tanışılması planlanmıştır. Tartışma-Sunum
2 Hukuk Mahkemeleri konusunun anlatılması planlanmaktadır. Tartışma-Sunum
3 Hukuk Mahkemeleri Arasındaki Görev Uyuşmazlıkları konusunun anlatılması planlanmaktadır. Tartışma-Sunum
4 Ceza Mahkemeleri konusunun anlatılması planlanmaktadır. Tartışma-Sunum
5 Ceza Mahkemeleri Arasında Görev Uyuşmazlıkları konusunun anlatılması planlanmaktadır. Tartışma-Sunum
6 Ceza Mahkemeleri ve Cumhuriyet Başsavcılıkları konularının anlatılması planlanmaktadır. Tartışma-Sunum
7 Bölge Adliye Mahkemeleri ve Yargıtay konusunun anlatılması planlanmaktadır. Tartışma-Sunum
8 Birinci Ara Sınav Tartışma-Sunum
9 Yönetsel Yargı konusunun anlatılması planlanmaktadır. Tartışma-Sunum
10 Temyiz Mahkemesi olarak Danıştay konusunun anlatılması planlanmaktadır. Tartışma-Sunum
11 Askeri Yargı, Askeri yüksek İdare Mahkemesi konularının anlatılması planlanmaktadır. Tartışma-Sunum
12 Deniz Müsadere Mahkemeleri konusunun anlatılması planlanmaktadır. Tartışma-Sunum
13 Uyuşmazlık Mahkemesi, Sayıştay konularının anlatılması planlanmaktadır. Tartışma-Sunum
14 Anayasa Mahkemesi konusunun anlatılması planlanmaktadır. Tartışma-Sunum
15 Uyuşmazlık Mahkemesi konusunun tekrarlanması planlanmaktadır. Tartışma-Sunum
16 Son Sınav Tartışma-Sunum

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Türk Yargı Teşkilatı, İsmail Aksel, Seçkin Yay. 2010.
2 Türk Yargı Sistemi, Prof. Dr. Cevdet Atay, Ekin Basım Yayın, 2011.
3 Yargı Örgütü Hukuku, Ramazan Aslan- Süha Tanrıver, Yetkin Yayınları, 2001.
4 Devlet, Yönetim ve Denetim, Cevdet Atay, Alfa Kitabevi, 1999.

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 %40 Ara Sınav Ara Sınav
2 %60 Son Sınav Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Hukuk alanında problem çözmeyi bilmek, analitik ve bütünsel bir bakış açısına sahip olmak ve stratejik düşünmeyi prensip haline getirmek. 12 1
2 Hukuk alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimsemek, bilgilerini yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek. 3 1
3 Hukuk alanında öğrendiklerini analiz etmek, yorumlamak, düşüncelerini ve somut hukuki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarmak. 2 1
4 Hukuk alanında öğrendiği terim, kavram ve düşünceleri, ulusal ve uluslararası boyutta yorumlamak, karşılaştırmalı ve disiplinler arası analiz yapıp uygulamak. 4 1
5 Toplumsal, mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olmak. 5 1
6 Hukuk alanında karşılaşabileceği öngörülemeyen durumlarda sorumluluk alarak yaratıcı ve yenilikçi düşünerek çözümler üretebilmek, uzlaşma seçenekleri geliştirebilmek, öğrenilen bilgileri sadece benzer durumlara değil, alışılmamış ortamlara da uygulamak. 16 2
7 Liderlik vasıflarını kazanmak ve başarı ile uygulamak. 15 2
8 Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, açık fikirli, eleştiriye açık, yapıcı ve özgüven sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak. 12 2
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
1 Ders Süresi 14 2 28
2 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
3 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
4 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 1 2 2
5 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 1 2 2
6 Atölye 0 0 0
7 Ara Sınav için Hazırlık 1 1 1
8 Ara Sınav 1 1 1
9 Kısa Sınav 0 0 0
10 Ödev 2 3 6
11 Ara Proje 0 0 0
12 Ara Uygulama 0 0 0
13 Son Proje 0 0 0
14 Son Uygulama 0 0 0
15 Son Sınav için Hazırlık 1 5 5
16 Son Sınav 1 1 1
  74