Ön Koşulu Olan Ders( ler ) |
Ön koşulu olan ders bulunmamaktadır |
Dili |
Türkçe |
Türü |
Zorunlu |
Seviyesi |
Ön Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) |
Öğr. Gör. Ertan Cem GÜL |
Öğretim Sistemi |
Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar |
|
Staj Durumu |
Yok |
Amacı |
Türk Yargı Sisteminin genel yapısının öğrenilmesi. |
İçeriği |
Hukuk Mahkemeleri, Ceza Mahkemeleri, Bölge Adliye Mahkemeleri, Yargıtay, Yönetsel Yargı: Alt Derece Yönetsel Mahkemeler, Temyiz Mahkemesi olarak Danıştay, Askeri Yargı; Askeri Ceza Yargısı, Askeri Yüksek İdare Mahkemesi, Deniz Müsadere Mahkemesi, Uyuşmazlık Mahkemesi, Sayıştay, Anayasa Mahkemesi. |
# |
Öğrenim Çıktıları |
1 |
Hukuk alanında problem çözmeyi bilmek, analitik ve bütünsel bir bakış açısına sahip olmak ve stratejik düşünmeyi prensip haline getirmek. |
2 |
Hukuk alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimsemek, bilgilerini yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek. |
3 |
Hukuk alanında öğrendiklerini analiz etmek, yorumlamak, düşüncelerini ve somut hukuki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarmak. |
4 |
Hukuk alanında öğrendiği terim, kavram ve düşünceleri, ulusal ve uluslararası boyutta yorumlamak, karşılaştırmalı ve disiplinler arası analiz yapıp uygulamak. |
5 |
Toplumsal, mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olmak. |
6 |
Hukuk alanında karşılaşabileceği öngörülemeyen durumlarda sorumluluk alarak yaratıcı ve yenilikçi düşünerek çözümler üretebilmek, uzlaşma seçenekleri geliştirebilmek, öğrenilen bilgileri sadece benzer durumlara değil, alışılmamış ortamlara da uygulamak. |
7 |
Liderlik vasıflarını kazanmak ve başarı ile uygulamak. |
8 |
Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, açık fikirli, eleştiriye açık, yapıcı ve özgüven sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak. |
# |
Konular |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Dersin amacı,içeriği gerekliliklerine yönelik tanıtımın yapılması ve öğrencilerle tanışılması planlanmıştır. |
Tartışma-Sunum |
2 |
Hukuk Mahkemeleri konusunun anlatılması planlanmaktadır. |
Tartışma-Sunum |
3 |
Hukuk Mahkemeleri Arasındaki Görev Uyuşmazlıkları konusunun anlatılması planlanmaktadır. |
Tartışma-Sunum |
4 |
Ceza Mahkemeleri konusunun anlatılması planlanmaktadır. |
Tartışma-Sunum |
5 |
Ceza Mahkemeleri Arasında Görev Uyuşmazlıkları konusunun anlatılması planlanmaktadır. |
Tartışma-Sunum |
6 |
Ceza Mahkemeleri ve Cumhuriyet Başsavcılıkları konularının anlatılması planlanmaktadır. |
Tartışma-Sunum |
7 |
Bölge Adliye Mahkemeleri ve Yargıtay konusunun anlatılması planlanmaktadır.
|
Tartışma-Sunum |
8 |
Birinci Ara Sınav |
Tartışma-Sunum |
9 |
Yönetsel Yargı konusunun anlatılması planlanmaktadır. |
Tartışma-Sunum |
10 |
Temyiz Mahkemesi olarak Danıştay konusunun anlatılması planlanmaktadır. |
Tartışma-Sunum |
11 |
Askeri Yargı, Askeri yüksek İdare Mahkemesi konularının anlatılması planlanmaktadır. |
Tartışma-Sunum |
12 |
Deniz Müsadere Mahkemeleri konusunun anlatılması planlanmaktadır. |
Tartışma-Sunum |
13 |
Uyuşmazlık Mahkemesi, Sayıştay konularının anlatılması planlanmaktadır. |
Tartışma-Sunum |
14 |
Anayasa Mahkemesi konusunun anlatılması planlanmaktadır. |
Tartışma-Sunum |
15 |
Uyuşmazlık Mahkemesi konusunun tekrarlanması planlanmaktadır. |
Tartışma-Sunum |
16 |
Son Sınav |
Tartışma-Sunum |
# |
Malzeme / Kaynak Adı |
Kaynak Hakkında Bilgi |
Referans / Önerilen Kaynak |
1 |
Türk Yargı Teşkilatı, İsmail Aksel, Seçkin Yay. 2010. |
|
|
2 |
Türk Yargı Sistemi, Prof. Dr. Cevdet Atay, Ekin Basım Yayın, 2011. |
|
|
3 |
Yargı Örgütü Hukuku, Ramazan Aslan- Süha Tanrıver, Yetkin Yayınları, 2001. |
|
|
4 |
Devlet, Yönetim ve Denetim, Cevdet Atay, Alfa Kitabevi, 1999. |
|
|
# |
Öğrenim Çıktıları |
Program Çıktıları |
Ölçme ve Değerlendirme |
1 |
Hukuk alanında problem çözmeyi bilmek, analitik ve bütünsel bir bakış açısına sahip olmak ve stratejik düşünmeyi prensip haline getirmek. |
12 |
1 |
2 |
Hukuk alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimsemek, bilgilerini yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek. |
3 |
1 |
3 |
Hukuk alanında öğrendiklerini analiz etmek, yorumlamak, düşüncelerini ve somut hukuki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarmak. |
2 |
1 |
4 |
Hukuk alanında öğrendiği terim, kavram ve düşünceleri, ulusal ve uluslararası boyutta yorumlamak, karşılaştırmalı ve disiplinler arası analiz yapıp uygulamak. |
4 |
1 |
5 |
Toplumsal, mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olmak. |
5 |
1 |
6 |
Hukuk alanında karşılaşabileceği öngörülemeyen durumlarda sorumluluk alarak yaratıcı ve yenilikçi düşünerek çözümler üretebilmek, uzlaşma seçenekleri geliştirebilmek, öğrenilen bilgileri sadece benzer durumlara değil, alışılmamış ortamlara da uygulamak. |
16 |
2 |
7 |
Liderlik vasıflarını kazanmak ve başarı ile uygulamak. |
15 |
2 |
8 |
Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, açık fikirli, eleştiriye açık, yapıcı ve özgüven sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak. |
12 |
2 |