Güzel Sanatlar, Tasarım Ve Mimarlık Fakültesi
İç Mimarlık

Ders Bilgileri

MUTFAK VE BANYO TASARIMI
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
ICM421 Güz 3 0 3 4

Ön Koşulu Olan Ders( ler ) Yok
Dili Türkçe
Türü Zorunlu
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) ÖĞR. GÖR. SÜREYYA BOLAT, ÖĞR. GÖR. SELAMİ KARA
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar Fuar gezileri, araştırma ödevi ve stüdyo uygulaması
Staj Durumu Yok
Amacı Mutfak ve banyo tasarım sürecinin tüm aşamalarında detay bütün ilişkisi içinde analitik düşünme, sentez yapma, değerlendirme, sorun çözme, grafik ve teknik anlatım becerilerinin geliştirilmesi ve tasarım bilinci kazandırılmasıdır.
İçeriği Öğrencinin, mutfak ve banyo tasarım sürecinin, hazırlık ve ön araştırma çalışmalarından,fikir projesi,avan proje ve kesin proje aşamalarına kadar, detay-bütün ilişkisi içinde, analitik düşünme, sentez, değerlendirme, sorun çözme, teknik ve grafik anlatım becerilerinin geliştirilmesi ve öğrenciye tasarım bilincinin kazandırılmasıdır.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Mutfak banyo tasarım sürecinin farklı boyutlarını detay-bütün ilişkisi içinde yorumlama
2 Disiplinler arası ilişkiler konusunda bilgi ve bilinç sahibi olma, mimari proje üretim sürecinde uygulama bileşenlerini dikkate alarak tasarım yapabilme yetisini edinme
3 Mutfak ve banyo tasarım süreci içerisinde sorun çözebilme, disiplinler ve ekipler arası işbirliği yapabilme, araştırma, tasarlama süreçlerini planlayabilme becerisini edinme
4 Tasarım sürecinde detay ve uygulama konularında bilgi ve bilinç sahibi olma

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Ön hazırlık, Program çalışmaları, araştırma Araştırma, etüt, çizim
2 Program çalışmaları, analiz çalışmaları Araştırma, etüt, çizim
3 Konferans, eskiz çalışmaları,mutfak ve banyo planı etütleri Araştırma, etüt, çizim
4 Eskiz çalışmaları, Fikir projesi tasarım etütleri Araştırma, etüt, çizim
5 1/20 ölçekli fikir projesi çalışmaları Araştırma, etüt, çizim
6 1/20 ölçekli fikir projesi çalışmaları (plan, kesit, görünüşler ile 3 boyutlu çalışmalar) Araştırma, etüt, çizim
7 1/20 ölçekli fikir projesi çalışmaları (plan, kesit, görünüşler ile 3 boyutlu çalışmalar) Araştırma, etüt, çizim
8 1/20 ölçekli fikir projesinin sunuşu ve Açık Jüri Çalışması Sunum Çalışmaları
9 1/20 ölçekli ön proje çalışmaları (plan, kesit, görünüşler ile 3 boyutlu çalışmalar) Ön Araştırma
10 1/20 ölçekli ön proje çalışmaları (plan, kesit, görünüşler ile 3 boyutlu çalışmalar) Araştırma, etüt, çizim
11 1/20ölçekli ön proje çalışmaları (plan, kesit, görünüşler ile 3 boyutlu çalışmalar) Araştırma, etüt, çizim
12 1/20 ölçekli ön proje çalışmaları (plan, kesit, görünüşler ile 3 boyutlu çalışmalar) Araştırma, etüt, çizim
13 Teknik Gezi Araştırma
14 1/20 ölçekli ön proje çalışmaları (plan, kesit, görünüşler ile 3 boyutlu çalışmalar) Araştırma, etüt, çizim
15 Final sınavı
16 Final sınavı

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Taunton's Kitchen Idea Book
2 Graphic Thinking For Architects And Designers, 2nd Edition, Thompse Publishing, 1989
3 Ching, F.D.K.
4 Taunton's Bathroom Idea Book
5 Rowe, G.P., Design Thinking, MIT Press, Cambridge
6 Internet bazlı kaynaklar

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 %40 Ara Sınav Ara Sınav
2 %60 Son Sınav Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Mutfak banyo tasarım sürecinin farklı boyutlarını detay-bütün ilişkisi içinde yorumlama 11 1͵2
2 Disiplinler arası ilişkiler konusunda bilgi ve bilinç sahibi olma, mimari proje üretim sürecinde uygulama bileşenlerini dikkate alarak tasarım yapabilme yetisini edinme 10 1͵2
3 Mutfak ve banyo tasarım süreci içerisinde sorun çözebilme, disiplinler ve ekipler arası işbirliği yapabilme, araştırma, tasarlama süreçlerini planlayabilme becerisini edinme 6 1͵2
4 Tasarım sürecinde detay ve uygulama konularında bilgi ve bilinç sahibi olma 8 1͵2
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
1 Ders Süresi 14 3 42
2 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
3 Sunum ve Seminer Hazırlama 1 1 1
4 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 1 1 1
5 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 1 4 4
6 Atölye 1 5 5
7 Ara Sınav için Hazırlık 1 1 1
8 Ara Sınav 0 0 0
9 Kısa Sınav 0 0 0
10 Ödev 2 10 20
11 Ara Proje 1 5 5
12 Ara Uygulama 2 2 4
13 Son Proje 1 2 2
14 Son Uygulama 1 2 2
15 Son Sınav için Hazırlık 1 3 3
16 Son Sınav 1 2 2
  120