Güzel Sanatlar, Tasarım Ve Mimarlık Fakültesi
İç Mimarlık

Ders Bilgileri

TASARIM STÜDYOSU V
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
ICM401 Güz 4 6 7 10

Ön Koşulu Olan Ders( ler ) ICM 302 TASARIM STÜDYOSU IV
Dili Türkçe
Türü Zorunlu
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Doç. Dr. Nerime CİMCÖZ, Dr. Öğr. Üye Ayşen Cevriye BENLİ, Öğr. Gör. Şeref ALDEMİR
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Yok
Amacı Karmaşık bir yapıda çeşitli tasarım sorunlarını ele alma, bu sorunlara: işlev, teknik, strüktürel, oranlar ve dekoratif açılardan bir sanat stili çerçevesinde çağdaş çözümler geliştirme ve uygulamaya yönelik projeler hazırlama becerilerinin kazanılması amaçlanır. Öğrencinin kompleks bir yapıda çeşitli tasarım sorunlarını araştırması ve bunlara çözümler ve uygulama projeleri üretebilmesi
İçeriği Yoğun ticari ve sosyal aktivitelerin yer aldığı şehir meydanlarını oluşturan karmaşık bina ve bina gruplarının incelenmesi söz konusudur. Binalar arasındaki sosyal mekânların ve bu mekânları oluşturan elemanların, çok yönlü iç ve dış mekân ilişkilerinin incelenmesi ve tasarımı öne çıkar.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Eleştirel düşünme, konuşma ve yazma
2 İç mimarlık alanı ile ilişkili olacak şekilde sanat kültürü ve estetik konularında üretime yön verebilecek bilgiye sahip olabilme
3 İç mimarlık alanı ile ilişkili olan disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme
4 İç mimarlık alanında lisans yeterliliklerine dayalı olarak sahip olduğu bilgi, yöntem ve teknik geliştirme ve derinleştirme becerisine sahip olabilme
5 İç mimarlık alanındaki bilgi,yöntem ve teknikleri diğer disiplinlerle ilişkilendirme becerisine sahip olabilme
6 İç mimarlık alanında bilimsel çalışmaların aşamalarını planlama becerisine sahip olabilme
7 İç mimarlık alanında yapılmış çalışma ve projeleri yorumlama ,analiz ve değerlendirme yetkinliğine sahip olabilme
8 İç mimarlık alanında ürettiği yapıtları ve edindiği bilgileri disiplinler arası çalışma ortamında paylaşabilme.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Konu ile ilgili Mimari/ Röleve vd. Projelerin öğrencilere dağıtılması,
2 Bina ile ilgili yapılan çalışma ve araştırmaların Takdimi. Çalışma konularının tartışılması
3 Seminer:1 Öğrencilerin a) Restorasyon proje Örneklerinin sunumu ve b) Önerilen ihtiyaç listeslerinin tartışılması
4 Bina Restitüsyon ve Restorasyonu hakkında Workshop yapılması + Avam Proje ve Mimari Tarz Çalışmalarının değerlendirilmesi
5 Mekan Organizasyonu çalışmalarının değerlendirilmesi
6 Teorik Ders: Yurt içi ve dışı başarılı Restorasyon Örnekleri , + İç Mimari tasarım çalışmalarının değerlendirilmesi
7 Plan, kesit, cephe ve perspektiflerle hazırlanan içmekan tasarımlarının değerlendirilmesi.
8 Ara Sınav (Verilen bir konu hakkında 4 ssatlik stüdyo çalışması yapılması, 1:10 ölçeğinde plan, iç cepheler, iç perspektiflerle ve 1:5 ve 1:2 detaylarla tasarımın anlatımı)
9 Konferans: Röleve restorasyon çalışmalarından örnekler, Saat 13:15,Stüdyo + Proje Çalışmalarının değerlendirilmesi
10 Plan, kesit, cephe ve perspektiflerle hazırlanan içmekan tasarımlarının değerlendirilmesi.
11 Seminer : Öğrencilerin hazaırladıkları restorasyon ve restitüsyon projlerinin power point sunusu olarak takdimi;Davetliler: Uzman Mimarlar, İç Mimarlar, Restoratörler, Anıtlar Yüksek kurulundan uzmanlar, uzman firma temsilcileri + Proje Çalışmalarının değerlendirilmesi
12 Plan, kesit, cephe ve perspektiflerle hazırlanan içmekan tasarımlarının değerlendirilmesi.
13 Presentasyon önerilerinin değerlendirilmesi
14 Örnek Sunum Paftaları üzerinde görüşme
15 Örnek Sunum Paftaları üzerinde görüşme
16 Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 De Chiara, Joseph , NK2110D43 2001, 71346163, Time-saver standards for interior design and space planning McGraw-Hill    New York    2001.
2 Callender, John Hancock , M TH 51 T55 1997 , Time-saver standards for architectural design data.
3 Aslanapa, Oktay, NA1361 A85 1986, Osmanlı devri mimarisi.
4 Hauser, Arnold, N72S6 H38 1984, Sanatın toplumsal tarihi: rokoko, klasisizm, romantizm, naturalizm, empresyonizm, ve film çağı.
5 Feilden, Bernard Melchior , NA105F45 2003,0-7506-5863-0, Conservation of historic buildings.
6 Altınoluk, Ülkü, NA1370A481998, 975-74386-3-4, Binaların yeniden kullanımı : program-tasarım-uygulama-kullanım .
7 Oxford, Butterworth-Heinemann, TA426C66 1998, 0-7506-3898-2, Conservation of building and decorative stone.

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 %15 Ara Sınav Ara Sınav
2 %15 Ara Proje Ara Proje
3 %70 Son Sınav Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Eleştirel düşünme, konuşma ve yazma 6 1͵2
2 İç mimarlık alanı ile ilişkili olacak şekilde sanat kültürü ve estetik konularında üretime yön verebilecek bilgiye sahip olabilme 10 1͵2
3 İç mimarlık alanı ile ilişkili olan disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme 14 1͵2
4 İç mimarlık alanında lisans yeterliliklerine dayalı olarak sahip olduğu bilgi, yöntem ve teknik geliştirme ve derinleştirme becerisine sahip olabilme 10 1͵2
5 İç mimarlık alanındaki bilgi,yöntem ve teknikleri diğer disiplinlerle ilişkilendirme becerisine sahip olabilme 12 1͵2
6 İç mimarlık alanında bilimsel çalışmaların aşamalarını planlama becerisine sahip olabilme 2 1͵2
7 İç mimarlık alanında yapılmış çalışma ve projeleri yorumlama ,analiz ve değerlendirme yetkinliğine sahip olabilme 11 1͵2
8 İç mimarlık alanında ürettiği yapıtları ve edindiği bilgileri disiplinler arası çalışma ortamında paylaşabilme. 2 1͵2
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
1 Ders Süresi 14 10 140
2 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 8 112
3 Sunum ve Seminer Hazırlama 1 1 1
4 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
5 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
6 Atölye 0 0 0
7 Ara Sınav için Hazırlık 1 1 1
8 Ara Sınav 1 10 10
9 Kısa Sınav 0 0 0
10 Ödev 14 1 14
11 Ara Proje 4 1 4
12 Ara Uygulama 8 1 8
13 Son Proje 9 1 9
14 Son Uygulama 0 0 0
15 Son Sınav için Hazırlık 0 0 0
16 Son Sınav 1 1 1
  300