Güzel Sanatlar, Tasarım Ve Mimarlık Fakültesi
İç Mimarlık
Ders Bilgileri
EVRENSEL TASARIM | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi |
Saat / Hafta | |||||
ICM462 | Bahar | 2 | 2 | 3 | 4 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
---|---|
Dili | Türkçe |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Öğr.Gör.M. Burak TAŞERİMEZ |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Bu ders, Evrensel Tasarım kuramları ile ilgili bir temel edindirmeyi amaçlar. EvrenselTasarım'ın tasarıma yönelik tek doğru kullanıcıodaklı yaklaşım olduğu, tasarım bittiktensonra üzerine eklenecek bir olgu olmadığı düşüncesiyle, kuram ve örnekler üzerinden konudetaylandırılır. Evrensel Tasarım'ın tarihçesiyle başlayan ders, Engelsiz Tasarım veUlaşılabilir Tasarım tanımlarından sonra, kuram, kural ve uygulamalarıyla devametmektedir. |
İçeriği | Ders kapsamında bireysel şekilde çeşitli ölçekteki mekânlar incelenmekte ve "evrensel"şekilde tekrar tasarlanmaktadır. Ergonomi altyapısıyla paralel şekilde tartışılan konular,sadece tekerlekli sandalye kullananların değil, her tür insanın rahat edebileceği, eşitkoşullarda kullanabileceği mekânlar tasarlamak konusunda temelleri verir. EvrenselTasarım, tasarım eğitiminde sıklıkla atlanan önemli bir konudur. Evrensel Tasarım'ın,projenin yaratıcılığına karşı duran, ve engelliler için zorunlu şekilde projeye uygulanmasıgereken steril bir gereklilik olduğu anlayışından vazgeçilerek, yaş, beceri, cinsiyet ayırtetmeksizin dahil eden bir yaklaşım olduğu anlayışının edinilmesi hedeflenmektedir. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Eleştirel düşünme, konuşma ve yazma |
2 | Mimarlık alanı ile ilişkili olacak şekilde sanat kültürü ve estetik konularında üretime yön verebilecek bilgiye sahip olabilme |
3 | Mimarlık alanı ile ilişkili olan disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme |
4 | Mimarlık alanında lisans yeterliliklerine dayalı olarak sahip olduğu bilgi, yöntem ve teknik geliştirme ve derinleştirme becerisine sahip olabilme |
5 | Mimarlık alanındaki bilgi,yöntem ve teknikleri diğer disiplinlerle ilişkilendirme becerisine sahip olabilme |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Evrensel tasarıma giriş | |
2 | Evrensel tasarımın tarihi | |
3 | Evresel yaklaşım | |
4 | Görsel Dökuman: 1.Kısa film:NCSU / Universal Design Research Unit show barriers that may be problematic for non average users of aspace/equipment. 2."Freedom Machines" (PBS) takes a new look at disability through the lens of assistive technology | |
5 | Evrensel tasarımın prensip ve standartları | |
6 | 'Fraklı şekilde engelli' olmak | |
7 | Evde evrensel tasarım | |
8 | Açık kitap sınav | |
9 | Konu başlığı: Sağlık yapıları | |
10 | Konu başlığı: Eğitim yapıları | |
11 | Konu başlığı: Kentsel Çevre ve Ürünleri | |
12 | Evrensel tasarım politikaları | |
13 | Grup sunumları | |
14 | Grup sunumları | |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Toward Universal Design , AUED.9.96, Ronald L. Mace, Graeme J. Hardie,and Jaine P. Place, 1996, 44 pp. | ||
2 | Internet |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | %40 | Ara Sınav | Ara Sınav |
2 | %60 | Son Sınav | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Eleştirel düşünme, konuşma ve yazma | 8 | 1͵2 |
2 | Mimarlık alanı ile ilişkili olacak şekilde sanat kültürü ve estetik konularında üretime yön verebilecek bilgiye sahip olabilme | 7 | 1͵2 |
3 | Mimarlık alanı ile ilişkili olan disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme | 17 | 1͵2 |
4 | Mimarlık alanında lisans yeterliliklerine dayalı olarak sahip olduğu bilgi, yöntem ve teknik geliştirme ve derinleştirme becerisine sahip olabilme | 18 | 1͵2 |
5 | Mimarlık alanındaki bilgi,yöntem ve teknikleri diğer disiplinlerle ilişkilendirme becerisine sahip olabilme | 10͵17 | 1͵2 |
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
1 | Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
2 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
3 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 2 | 3 | 6 |
4 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 1 | 3 | 3 |
5 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 1 | 1 | 1 |
6 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 2 | 2 |
8 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
9 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
10 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
12 | Ara Uygulama | 1 | 3 | 3 |
13 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 5 | 5 |
16 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
120 |