Güzel Sanatlar, Tasarım Ve Mimarlık Fakültesi
İç Mimarlık

Ders Bilgileri

RESTORASYON
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
ICM465 Güz 3 0 3 3

Ön Koşulu Olan Ders( ler ) Yok
Dili Türkçe
Türü Seçmeli
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Öğr. Gör. Ayşe İnce
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Yok
Amacı Tarihi çevre, anıt kavramlarının açıklanması, çevre, insan, anıt ilişkilerinin kurulması, anıtlardaki bozulma nedenlerinin irdelenmesi ve restorasyon projelerinde öncesinde ve sonrasında yapılması gerekenlerin açıklanması.
İçeriği Restorasyon hakkında genel bilgi, taşınmaz kültür varlıklarını değerlendirme ölçütleri. Anıtlarda bozulmaya neden olan iç ve dış etkenler. Restorasyon öncesi yapılması gereken çalışmalar, rölöve, belgeleme. Restitüsyon ve restorasyon projelerinin hazırlanması. Restorasyon tekniklerine genel bakış.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Restorasyon, rölöve, restitüsyon kavramlarını tanıma
2 Tarihi çevre, anıt kavramlarını tanıma
3 Çevre, insan, anıt ilişkilerini kurma
4 Anıtlardaki bozulma nedenlerinin irdeleme
5 Restorasyon, rölöve, restitüsyon projelerinde dikkat edilmesi gereken kurallar hakkında farkındalık kazanma

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Giriş, ders tanıtımı Sözlü ve görsel anlatım
2 Koruma düşüncesinin gelişimi Sözlü ve görsel anlatım
3 Korunacak değerler Sözlü ve görsel anlatım
4 Değerlendirme ölçütleri Sözlü ve görsel anlatım
5 Anıtlarda bozulmaya neden olan iç etkenler Sözlü ve görsel anlatım
6 Anıtlarda bozulmaya neden olan dış etkenler Sözlü ve görsel anlatım
7 Geleneksel Türk evleri hakkında bilgiler Sözlü ve görsel anlatım
8 Ara sınav
9 Restorasyon öncesinde yapılan çalışmalar Sözlü ve görsel anlatım
10 Rölöve çalışmaları,fotoğrafla belgeleme Sözlü ve görsel anlatım
11 Fotoğrametri, analiz çalışmaları Sözlü ve görsel anlatım
12 Restitüsyon projesi hazırlanışı Sözlü ve görsel anlatım
13 Restitüsyon projesi çizimleri ve raporları Sözlü ve görsel anlatım
14 Restorasyon projesi çizimlerinin incelenmesi Sözlü ve görsel anlatım
15 Restorasyon raporlarının incelenmesi Sözlü ve görsel anlatım
16 Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 AHUNBAY Z., Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, YEM Yayın, İstanbul, 1995
2 ULUENGİN M.Bülent, Rölöve, YEM Yayınları,İstanbul, 2002
3 "ASHURST J., ASHURST N., Practical Building Conservation, Volume:2., Brick, Terracotta and Earth, Gower Technical Press, England, 1990 "
4 Restorasyon -Konservasyon Dergileri, Süreli yayın,İstanbul Büyükşehir Belediyesi, İstanbul
5 Mimarlıkta Malzeme Dergileri, TMMOB Mimarlar Odası İstanbul Büyükkent Şubesi, İstanbul

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 %40 Ara Sınav Ara Sınav
2 %40 Son Sınav Son Sınav
3 %20 Ödev Ödev

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Restorasyon, rölöve, restitüsyon kavramlarını tanıma 1͵2 1͵2͵3
2 Tarihi çevre, anıt kavramlarını tanıma 1͵2 1͵2͵3
3 Çevre, insan, anıt ilişkilerini kurma 1͵2 1͵2͵3
4 Anıtlardaki bozulma nedenlerinin irdeleme 1͵2 1͵2͵3
5 Restorasyon, rölöve, restitüsyon projelerinde dikkat edilmesi gereken kurallar hakkında farkındalık kazanma 1͵2 1͵2͵3
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
1 Ders Süresi 14 3 42
2 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
3 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
4 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
5 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
6 Atölye 0 0 0
7 Ara Sınav için Hazırlık 1 2 2
8 Ara Sınav 0 0 0
9 Kısa Sınav 0 0 0
10 Ödev 3 10 30
11 Ara Proje 0 0 0
12 Ara Uygulama 0 0 0
13 Son Proje 0 0 0
14 Son Uygulama 0 0 0
15 Son Sınav için Hazırlık 1 1 1
16 Son Sınav 1 1 1
  90