Güzel Sanatlar, Tasarım Ve Mimarlık Fakültesi
İç Mimarlık
Ders Bilgileri
RESTORASYON | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi |
Saat / Hafta | |||||
ICM465 | Güz | 3 | 0 | 3 | 3 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
---|---|
Dili | Türkçe |
Türü | Seçmeli |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Öğr. Gör. Ayşe İnce |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Tarihi çevre, anıt kavramlarının açıklanması, çevre, insan, anıt ilişkilerinin kurulması, anıtlardaki bozulma nedenlerinin irdelenmesi ve restorasyon projelerinde öncesinde ve sonrasında yapılması gerekenlerin açıklanması. |
İçeriği | Restorasyon hakkında genel bilgi, taşınmaz kültür varlıklarını değerlendirme ölçütleri. Anıtlarda bozulmaya neden olan iç ve dış etkenler. Restorasyon öncesi yapılması gereken çalışmalar, rölöve, belgeleme. Restitüsyon ve restorasyon projelerinin hazırlanması. Restorasyon tekniklerine genel bakış. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Restorasyon, rölöve, restitüsyon kavramlarını tanıma |
2 | Tarihi çevre, anıt kavramlarını tanıma |
3 | Çevre, insan, anıt ilişkilerini kurma |
4 | Anıtlardaki bozulma nedenlerinin irdeleme |
5 | Restorasyon, rölöve, restitüsyon projelerinde dikkat edilmesi gereken kurallar hakkında farkındalık kazanma |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Giriş, ders tanıtımı | Sözlü ve görsel anlatım |
2 | Koruma düşüncesinin gelişimi | Sözlü ve görsel anlatım |
3 | Korunacak değerler | Sözlü ve görsel anlatım |
4 | Değerlendirme ölçütleri | Sözlü ve görsel anlatım |
5 | Anıtlarda bozulmaya neden olan iç etkenler | Sözlü ve görsel anlatım |
6 | Anıtlarda bozulmaya neden olan dış etkenler | Sözlü ve görsel anlatım |
7 | Geleneksel Türk evleri hakkında bilgiler | Sözlü ve görsel anlatım |
8 | Ara sınav | |
9 | Restorasyon öncesinde yapılan çalışmalar | Sözlü ve görsel anlatım |
10 | Rölöve çalışmaları,fotoğrafla belgeleme | Sözlü ve görsel anlatım |
11 | Fotoğrametri, analiz çalışmaları | Sözlü ve görsel anlatım |
12 | Restitüsyon projesi hazırlanışı | Sözlü ve görsel anlatım |
13 | Restitüsyon projesi çizimleri ve raporları | Sözlü ve görsel anlatım |
14 | Restorasyon projesi çizimlerinin incelenmesi | Sözlü ve görsel anlatım |
15 | Restorasyon raporlarının incelenmesi | Sözlü ve görsel anlatım |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | AHUNBAY Z., Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, YEM Yayın, İstanbul, 1995 | ||
2 | ULUENGİN M.Bülent, Rölöve, YEM Yayınları,İstanbul, 2002 | ||
3 | "ASHURST J., ASHURST N., Practical Building Conservation, Volume:2., Brick, Terracotta and Earth, Gower Technical Press, England, 1990 " | ||
4 | Restorasyon -Konservasyon Dergileri, Süreli yayın,İstanbul Büyükşehir Belediyesi, İstanbul | ||
5 | Mimarlıkta Malzeme Dergileri, TMMOB Mimarlar Odası İstanbul Büyükkent Şubesi, İstanbul |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | %40 | Ara Sınav | Ara Sınav |
2 | %40 | Son Sınav | Son Sınav |
3 | %20 | Ödev | Ödev |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Restorasyon, rölöve, restitüsyon kavramlarını tanıma | 1͵2 | 1͵2͵3 |
2 | Tarihi çevre, anıt kavramlarını tanıma | 1͵2 | 1͵2͵3 |
3 | Çevre, insan, anıt ilişkilerini kurma | 1͵2 | 1͵2͵3 |
4 | Anıtlardaki bozulma nedenlerinin irdeleme | 1͵2 | 1͵2͵3 |
5 | Restorasyon, rölöve, restitüsyon projelerinde dikkat edilmesi gereken kurallar hakkında farkındalık kazanma | 1͵2 | 1͵2͵3 |
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
1 | Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
2 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
3 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
4 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
5 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
6 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 2 | 2 |
8 | Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
10 | Ödev | 3 | 10 | 30 |
11 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
12 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 1 | 1 |
16 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
90 |