Güzel Sanatlar, Tasarım Ve Mimarlık Fakültesi
İç Mimarlık

Ders Bilgileri

TASARIM STÜDYOSU IV
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
ICM302 Bahar 4 6 7 10

Ön Koşulu Olan Ders( ler ) ICM 301 Tasarım Stüdyosu III
Dili Türkçe
Türü Zorunlu
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Öğr. Gör. Mehmet Burak TAŞERİMEZ Öğr. Gör. Ergün İLKAY, Öğr. Gör. Yalçın GÜREL
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Yok
Amacı içmimarlık tasarımı alanı ile ilişkili olacak biçimde, sanat kültürü ve estetik konularında üretime yön verebilecek bilgiye sahip olabilme. İç mimarlık alanı ile ilişkili olan disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. İç mimarlık tasarımı alanında lisans yeterliliklerine dayalı olarak sahip olduğu bilgi, yöntem ve teknik geliştirme ve derinleştirme becerisine sahip olabilme ve alanındaki bilgi, yöntem ve teknikleri diğer disiplinlerle ilişkilendirme becerisine sahip olabilme konularında öğrenim amaçlanır.
İçeriği Alışveriş merkezleri, hükümet binaları, spor yapıları ve toplantı salonları gibi işlev ve detayların incelendiği daha kapsamlı projeler söz konusudur. Akustik, aydınlatma, havalandırma gibi mekân bileşenleri ile mekân arasındaki ilişkiler çalışılır. Yeni teknolojilerin takip edilmesi şarttır. Malzeme, işlev ve estetiğin yer aldığı tasarım ölçütleri yanında strüktürel ve teknik konuların çalışılması istenir.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 İç mimarlık alanı ile ilişkili olacak şekilde sanat kültürü ve estetik konularında üretime yön verebilecek bilgiye sahip olabilme.
2 İç mimarlık alanı ile ilişkili olan disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme.
3 İç mimarlık alanında lisans yeterliliklerine dayalı olarak sahip olduğu bilgi, yöntem ve teknik geliştirme ve derinleştirme becerisine sahip olabilme.
4 İç mimarlık alanındaki bilgi,yöntem ve teknikleri diğer disiplinlerle ilişkilendirme becerisine sahip olabilme

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Proje konularının duyurulması. Problemin tanımlanması. Gereksinimlerin belirlenmesi. Mevcut (tarihi vb. önemli) binanın belirlenmesi ve 1/50 ölçekli çizimlerin hazırlanması. Teorik anlatım, şemalar ve balon diagram kullanımı
2 Tasarıma ait kavram tanımının açıklanması ve ödev olarak verilmesi, eskiz problemi 1. Araştırma ve anket yöntemleri kullanımı, alternatif çalışmaların sunumu
3 Öğrenci ödevlerinin sunumu. Sunumların tartışılması. Eskiz ve çalışma maketi kullanımı
4 Ölçekli tasarım çalışmaları, mekân kurgulanmasında kavramın yerinin tartışılması, stüdyo kritikleri. Eskiz ve çalışma maketi kullanımı
5 Alternatif tasarımların irdelenmesi. Çalışma maketleri ve projelerin kritikleri. Eskiz ve çalışma maketi kullanımı
6 Tasarım önerilerinin 1/50 ölçekte sunumu ile araştırma sonuçlarının tartışılması. Final problemin verilmesi, stüdyo kritikleri. Uygulamalar
7 Ara sınav Veri grafiklerinin hazırlanması
8 Eskiz probleminin sınıfta tartışılması, 1/20 ölçekte tasarlanan birimlerin biçim, strüktür, anlam, oran, estetik, sistem, vb. değerlendirilmesi. Bütüne varma süreci. Stüdyo kritikleri. Teorik anlatım, görsel malzeme sunumu
9 Proje Değerlendirmesi: Stüdyo kritikleri. Uygulamalar
10 1/50 ve 1/20 ölçeklerde stüdyo kritikleri, stüdyo kritikleri ve kontrol listelerinin oluşturulması. Uygulamalar
11 Stüdyo kritikleri, işlev-hacim-dolaşım-ölçek, vb. tanımlarla mobilya mekân ilişkilerinin tanımlanması. Uygulamalar
12 Uygulamaya yönelik tasarım problemleri ile detayların stüdyo kritikleri, stüdyo kritikleri. Uygulamalar
13 Stüdyo kritikleri. Uygulamalar
14 Sunuş tekniklerinin ve proje bütününün sunuş raporu haline getirilmesi. Uygulamalar
15 Final Proje Değerlendirmesi Uygulamalar
16 Son Sınav Veri grafiklerinin hazırlanması

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Uğurlu, F.Y. Mimari Projeye Giriş, KDMMA, Konya, 1979.Uğurlu, F.Y. Mimari Tasarım Sorunlarında Kılgı-Kuram İlişkisi, Kozan Ofset, Ankara, 2001.Tanalı, M.Z, Onur, A.Z., Modern Sonrası Mimarlık Üzerine Notlar, Mimarlar Odası, Ankara, 2004.Tanalı, M.Z, Sevgili Düşünceler, Mimarlar Derneği, Ankara, 2002.Tanalı, M.Z, Sadeleştirmeler, Alp Yayınevi, Ankara, 1998.

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 %40 Ara Sınav Ara Sınav
2 %60 Son Sınav Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 İç mimarlık alanı ile ilişkili olacak şekilde sanat kültürü ve estetik konularında üretime yön verebilecek bilgiye sahip olabilme. 10͵11͵12͵13͵14͵15 1͵2
2 İç mimarlık alanı ile ilişkili olan disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. 10͵11͵12͵13͵14͵15 1͵2
3 İç mimarlık alanında lisans yeterliliklerine dayalı olarak sahip olduğu bilgi, yöntem ve teknik geliştirme ve derinleştirme becerisine sahip olabilme. 10͵11͵12͵13͵14͵15 1͵2
4 İç mimarlık alanındaki bilgi,yöntem ve teknikleri diğer disiplinlerle ilişkilendirme becerisine sahip olabilme 10͵11͵12͵13͵14͵15 1͵2
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
1 Ders Süresi 14 10 140
2 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 10 140
3 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
4 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
5 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
6 Atölye 0 0 0
7 Ara Sınav için Hazırlık 1 9 9
8 Ara Sınav 1 1 1
9 Kısa Sınav 0 0 0
10 Ödev 0 0 0
11 Ara Proje 0 0 0
12 Ara Uygulama 0 0 0
13 Son Proje 0 0 0
14 Son Uygulama 0 0 0
15 Son Sınav için Hazırlık 1 9 9
16 Son Sınav 1 1 1
  300