Güzel Sanatlar, Tasarım Ve Mimarlık Fakültesi
İç Mimarlık

Ders Bilgileri

ÖLÇEK VE İNSAN
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
ICM345 Güz 3 0 3 3

Ön Koşulu Olan Ders( ler ) YOK
Dili Türkçe
Türü Seçmeli
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Öğr. Gör. Tuğçe KEMER
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Yok
Amacı Kamusal ve özel iç mekanların insan ölçüleri ile ilişkilendirilerek incelenmesi.
İçeriği Ergonomi ve antropometri kavramları. Engellilere yönelik tasarım standartlarının incelenmesi. Kamusal mekanların ergonomik standartları: Ofisler, hastaneler, çocuk bakım merkezleri, huzurevleri. Eğitim yapıları, yurtlar.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 İç Mekanlarda ölçek kavramının algılanması
2 Kamusal yapıların antropometrik ve ergonomik standartlarının farkındalığı
3 İç mekanlarda kullanılan sabit ve taşınabilir ünitelerin herkes( engelliler, yaşlılar, çocuklar) tarafından kullanılabilirliğin farkındalığı
4 Farklı yaş gruplarına ait çocuk mobilyalarının ölçülerinin incelenmesi
5 Engellilere özel tasarımların ölçülerinin standartların farkındalığı

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Ergonomi nedir? Ergonomik standartlar hakkında genel bilgi.
2 Antropometri nedir? Antropometrik verilerin incelenmesi. Standart ölçülerin incelenmesi.
3 Engellilere yönelik standart ölçüler.
4 Engellilere yönelik tasarımların incelenmesi.
5 Çocuk bakım merkezleri ile ilgili standart ölçüler. Çocuklara yönelik tasarlanan mobilyaların ölçülerinin incelenmesi.
6 Yaşlılara yönelik standart ölçülerin incelenmesi. Yaşlı bakım merkezlerinin tasarımları hakkında bilgilendirme.
7 Ofis tasarımlarının ergonomik verilerinin incelenmesi.
8 Ara Sınav (Proje Teslimi)
9 Hastaneler ve sağlık yapılarının ergonomik yönden incelenmesi.
10
11
12
13
14
15
16 Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Yapı Tasarımı,Ernst Neufert,Beta Yayınları,DE,2017

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 %20 Ara Proje Ara Proje
2 %30 Son Proje Son Proje
3 %50 Son Sınav Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 İç Mekanlarda ölçek kavramının algılanması 6
2 Kamusal yapıların antropometrik ve ergonomik standartlarının farkındalığı 9
3 İç mekanlarda kullanılan sabit ve taşınabilir ünitelerin herkes( engelliler, yaşlılar, çocuklar) tarafından kullanılabilirliğin farkındalığı 3
4 Farklı yaş gruplarına ait çocuk mobilyalarının ölçülerinin incelenmesi 8
5 Engellilere özel tasarımların ölçülerinin standartların farkındalığı 9
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
1 Ders Süresi 14 3 42
2 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
3 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
4 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
5 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
6 Atölye 0 0 0
7 Ara Sınav için Hazırlık 1 5 5
8 Ara Sınav 1 1 1
9 Kısa Sınav 0 0 0
10 Ödev 0 0 0
11 Ara Proje 1 3 3
12 Ara Uygulama 0 0 0
13 Son Proje 1 1 1
14 Son Uygulama 0 0 0
15 Son Sınav için Hazırlık 1 9 9
16 Son Sınav 1 1 1
  90