Güzel Sanatlar, Tasarım Ve Mimarlık Fakültesi
İç Mimarlık

Ders Bilgileri

TASARIM STÜDYOSU I
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
ICM201 Güz 4 6 7 10

Ön Koşulu Olan Ders( ler ) ICM 102 Temel Tasarım II
Dili Türkçe
Türü Zorunlu
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Öğr. Gör. Aysun KAYADELEN, Öğr. Gör. Süreyya BOLAT
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar None
Staj Durumu Yok
Amacı Bu dersin amacı, öğrencilere mekan ile insan boyutu ilişkisini, işlev çözümleri ve biçim-işlev, mekan strüktür ilişkisini algılatıp, iç mimari tasarımının önemini öğrencilere gösterip öğretmektir. Bunları yaparken bir dönem önceki dönemde öğretilen tüm verileri öğrencilere anımsatıcı nitelikte yineletip, yeni projelerinde kullanılması amaçlanmaktadır.
İçeriği Bir yapı adası içindeki az metrekareli ve az yoğunlukta, basit bir yapının tasarlanması istenir, bu küçük bir konut olabildiği gibi, örneğin bu çalışma küçük bir kreş tasarımı olabilir. Önceki yıl bilgilerine dayanarak orta ölçekli (konut, kreş, dişçi ofisi, küçük dükkân vs. gibi) iç mekân tasarımı çalışmalarına giriş.İç mimari, mimari ve işlevsel çözümleme, kullanıcı gereksinimleri konularında ana bilgiler ve uygulama çalışmaları. Doku, renk, iç mekân malzemeleri, tekstil ve mobilya gibi iç mekân elemanlarının vurgulanması. Mekân üzerine teknik bilgi ve yazılı bilgilerin taranması.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Tasarım elemanları ve ilkelerini anlama, görsel düzen tekniklerini anlama, sınırlı sayıda değişkenle tasarım sorunlarını çözebilme yeteneğini arttırma
2 Biçim- işlev mekân- strüktür ilişkisini anlama ve öğrenme gibi yönlerden kendilerini geliştirmiş olmak
3 Soyutlama ve kavramlarla yorumlama, yaratıcı biçimlerle sorun çözme yöntemleri geliştirme, çizim ve maket yapımı ile tasarım çalışmalarının görsel sunumu, iki ve üç boyutlu görsel sunum teknikleri ve sunumlarının yorumlanması.
4 Diğer tasarım alanları ile olan ilişkiyi, tasarımcının insan üzerindeki rolü, grup çalışmasının nasıl olması gerektiğini öğrenip bu yönlerden kendilerini geliştirme imkanı

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 DERS 1: Derse giriş. Mimari Tasarıma giriş/tanıtma : İçerik, gereksinimler ve beklentilerin anlatılması. DERS 2: Isınma Projesi tasarlanması - I 'in sunumlarının yapılması. Isınma Projesinin anlatılması, konuyla ilgili kritiklerin verilmesi
2 DERS 3: Tasarımın verilmesi, İhtiyaç programı, insan gereksinimleri ve Şema (Bubble Diagram) üzerine tartışma yapılması. DERS 4-Örnekler üzerinden POSTER hazırlanması.
3 DERS 5: ARAZİ Görme, Çevre Analizi Çalışması DERS 6 : ARAZİ Rölevesi çıkarılması
4 Ders 7 : Bubble Diagram ve Siluet Çalışmaları
5 DERS 8: Bubble Diagram ve siluet çalışmaları DERS 9: 3 Boyutlu ilk Taslaklar, Eleştiriler
6 DERS 10: Ana Proje Konusu için İçerik, Gereksinimler ve Beklentilerin Anlatılması DERS-11: İlk Taslak Çalışmaları ve Sunumları
7 DERS 12: İlk Taslak Çalışmaları ve Eleştiriler DERS-13 : İlk Taslak Çalışmaları ve Eleştiriler
8 DERS-14 : ARA JÜRİ (Vize-Midterm) DERS-15 : İlk Taslak Çalışmaları ve Eleştiriler
9 DERS-16 : İlk Taslak Çalışmaları ve Eleştiriler DERS-17 : İlk Taslak Çalışmaları ve Eleştiriler
10 DERS-18 : İlk Taslak Çalışmaları ve Eleştiriler DERS-19 : İlk Taslak Çalışmaları ve Eleştiriler
11 DERS-20 : İlk Taslak Çalışmaları ve Eleştiriler DERS-21 : İlk Taslak Çalışmaları ve Eleştiriler
12 DERS-22 : Jüri için hazırlık çalışmalarının başlaması ve eleştiriler. DERS-23 : Jüri için hazırlık çalışmaları ve eleştiriler.
13 DERS-24 : Jüri için hazırlık çalışmaları ve eleştiriler. DERS-25 : Jüri için hazırlık çalışmaları ve eleştiriler.
14 DERS-26 : Jüri için hazırlık çalışmaları ve eleştiriler. DERS 27- : Jüri için hazırlık çalışmaları ve eleştiriler.
15 Final Jürilerine Hazırlık Haftası Final için hazırlık
16 Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Neufert,E., Neufert.
2 Building Additions Design, David R. Dibner, Amy Dibner-Dunlap, McGraw-Hill Book Company, New York, 1985
3 The Phaidon Atlas of Contemporary Architecture (2004) Phaidon Press, London, New York.
4 Brolin, B.C. (1980) Architecture in Context: Fitting New Buildings with Old, Van Nostrand Reinhold Company, New York.
5 Dibner D. R. and Dibner, D. A., (1985), Building Additions Design, McGraw-Hill Book Company, New York.
6 Coles J. and House, N. (2007) Fundamentals of Interior Architecture (İç Mimarlığın temelleri * YEM Yayınları).
7 Fairchild Book AVA, New York.
8 Dodsworld, S., (2009) Fundamentals of Interior Design (İç Mekan Tasarımının Temelleri AVA Academia Series,Canada.
9 P., Baiche,B.,Walliman,N., (2000) Architects' Data, Blackwell Science, Oxford, Cambridge(721.021NEU, 1995 C.1).
10 Pearman,H.,(2005) Contemporary World Architecture, Phaidon Press Ltd., London.Pople.
11 Fairchild Book AVA, New York.
12 Dodsworld, S., (2009) Fundamentals of Interior Design (İç Mekan Tasarımının Temelleri AVA Academia Series,Canada.
13 www.arkitera.com,www.mimdap.com,www.desixner.com,www.architectsjournal.co.uk,www.domusweb.it,www.in.com.tr,www.xxi.com.tr
14 www.framedergisi.com,www.arredamentodergisi.com,www.mimarlarodasi.org.tr,www.icmimarlarodasi.org.tr

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 %15 Ara Sınav Ara Sınav
2 %15 Ara Proje Ara Proje
3 %70 Son Sınav Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Tasarım elemanları ve ilkelerini anlama, görsel düzen tekniklerini anlama, sınırlı sayıda değişkenle tasarım sorunlarını çözebilme yeteneğini arttırma 2͵5͵11͵12 1͵2
2 Biçim- işlev mekân- strüktür ilişkisini anlama ve öğrenme gibi yönlerden kendilerini geliştirmiş olmak 11͵12͵13͵14 1͵2
3 Soyutlama ve kavramlarla yorumlama, yaratıcı biçimlerle sorun çözme yöntemleri geliştirme, çizim ve maket yapımı ile tasarım çalışmalarının görsel sunumu, iki ve üç boyutlu görsel sunum teknikleri ve sunumlarının yorumlanması. 2͵11͵12 1͵2
4 Diğer tasarım alanları ile olan ilişkiyi, tasarımcının insan üzerindeki rolü, grup çalışmasının nasıl olması gerektiğini öğrenip bu yönlerden kendilerini geliştirme imkanı 1͵2͵11͵12͵13 1͵2
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
1 Ders Süresi 14 10 140
2 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
3 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
4 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
5 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
6 Atölye 0 0 0
7 Ara Sınav için Hazırlık 1 78 78
8 Ara Sınav 1 1 1
9 Kısa Sınav 0 0 0
10 Ödev 0 0 0
11 Ara Proje 0 0 0
12 Ara Uygulama 0 0 0
13 Son Proje 0 0 0
14 Son Uygulama 0 0 0
15 Son Sınav için Hazırlık 1 80 80
16 Son Sınav 1 1 1
  300