Güzel Sanatlar, Tasarım Ve Mimarlık Fakültesi
İç Mimarlık
Ders Bilgileri
RÖLÖVE VE ÇİZİM | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi |
Saat / Hafta | |||||
ICM292 | Bahar | 2 | 2 | 3 | 3 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | ICM 223 |
---|---|
Dili | Türkçe |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Prof.Dr. Erkin ERTEN |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Rölöve ölçüsü alma tekniklerini öğrenerek, uygulama yaparak pekiştirme. |
İçeriği | Rölövenin tanımı, farklı ölçeklerdeki çalışmaların amacı, rölöve ve ölçek teknikleri, fotoğraf ve kroki hazırlama, yatay uzaklıkların ölçülmesi, alınan ölçülerin kâğıda aktarılması, rölöve çizim tekniği, rölöve uygulaması, konunun ya da yerin fotoğraflar yardımıyla belirlenmesi, yatay ölçüsünü alma ve kâğıda geçirme aşamaları kritikleri, kesit ve cephe krokilerinin hazırlanması ve yükseklik ölçüsü alma teknikleri bu dersin kapsamında işlenmektedir. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Korumanın ne olduğu konusunda bilinç sahibi olma |
2 | Özgünlük ve koruma bağlantısının nasıl sağlanacağı konusunda bilgi sahibi olma |
3 | Ülkemizde koruma restorasyon konusu ile ilgili kanun, yönetmelik ve teknik şartnamelerin tanınması ve ilgili kuruluşların keşfedilmesi |
4 | Ulusal ve uluslar arası tüzük ve ilke kararlarının algılanması |
5 | Rölöve çizimi için ölçü alma tekniklerinin algılanması |
6 | Rölöve çizimi yapılmasının algılanması |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Koruma ve özgünlük ne demektir. | Teorik Anlatım |
2 | 1964 Venedik tüzüğü- 1975 Amsterdam Bildirgesi ve ikisi arasındaki farklar-benzerlikler. | Teorik Anlatım |
3 | Koruma kuramının tarihsel süreç içerisinde gelişimi | Teorik Anlatım |
4 | Tarihi çevrenin tanımı, tarihi çevrenin bozulma nedenleri ve koruma yöntemleri | Teorik Anlatım |
5 | Koruma Amaçlı İmar Planı Teknik Şartnamesinin incelenmesi | Teorik Anlatım |
6 | Koruma Amaçlı İmar Planı Teknik Şartnamesinin incelenmesi | Teorik Anlatım |
7 | Alan Yönetiminin İncelenmesi | Teorik Anlatım |
8 | Ara Sınav | |
9 | Çalışma Alanının Belirlenmesi ve Çalışma Konusunda Bilgilendirme | Teorik Anlatım |
10 | Çalışma Alanı İle İlgili Sayısal Verilerin Elde Edilmesi ve Değerlendirilmesi | Teorik Anlatım |
11 | Çalışma Alanının Analizi Envanter Fişlerinin Oluşturulması | Teorik Anlatım |
12 | Çalışma Alanının Analizi Envanter Fişlerinin Doldurulması | Uygulama |
13 | Saha Analiz Paftalarının Yapılması | Uygulama |
14 | Saha Analiz Paftalarının Yapılması | Kritik-Uygulama |
15 | Teslim Çizimlerinin İncelenmesi | Kritik-Uygulama |
16 | Final sınavı |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | CEVAT ERDER-TARİHİ ÇEVRE BİLİNCİ- ODTÜ MİMARLIK FAK. YAYIN NO:24 | ||
2 | ZEYNEP AHUNBAY- TARİHİ ÇEVRE KORUMA VE RESTORASYON- YEM YAYINLARI- 4.BASKI | ||
3 | CAN BİNAN- Mimari Koruma Alanında Venedik Tüzüğü’nden Günümüze Düşünsel Gelişmenin Uluslararası Evrim Süreci, Yıldız Teknik Üniversitesi Mimarlık Fakültesi Yayınları, Istanbul, 1999 | ||
4 | ICOMOS ULUSLAR ARASI TÜZÜK METİNLERİ | ||
5 | Internet bazlı kaynaklar |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | %40 | Ara Sınav | Ara Sınav |
2 | %60 | Son Sınav | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Korumanın ne olduğu konusunda bilinç sahibi olma | 1͵3 | 1͵2 |
2 | Özgünlük ve koruma bağlantısının nasıl sağlanacağı konusunda bilgi sahibi olma | 3 | 1͵2 |
3 | Ülkemizde koruma restorasyon konusu ile ilgili kanun, yönetmelik ve teknik şartnamelerin tanınması ve ilgili kuruluşların keşfedilmesi | 2͵3͵10 | 1͵2 |
4 | Ulusal ve uluslar arası tüzük ve ilke kararlarının algılanması | 2͵3 | 1͵2 |
5 | Rölöve çizimi için ölçü alma tekniklerinin algılanması | 2͵9 | 1͵2 |
6 | Rölöve çizimi yapılmasının algılanması | 2͵9 | 1͵2 |
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
1 | Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
2 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
3 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
4 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
5 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
6 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav için Hazırlık | 0 | 0 | 0 |
8 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
9 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
10 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
12 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Proje | 1 | 2 | 2 |
14 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 2 | 2 |
16 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
90 |