Güzel Sanatlar, Tasarım Ve Mimarlık Fakültesi
İç Mimarlık

Ders Bilgileri

İÇ MEKAN TARİHİ I
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
ICM225 Güz 3 0 3 3

Ön Koşulu Olan Ders( ler ) Yok
Dili Türkçe
Türü Zorunlu
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Okt. Hülya Solmaz
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Yok
Amacı Farklı dönemlere ait mimari yapıların,iç mekan bezemesi ve düzenlenmesi öğretilerek öğrencilerin tasarım becerilerinin gelişmesine katkıda bulunmak; ayrıca her ölçekte üslup,dönem,yapım teknikleri ve toplumsal içerikler bağlamında analiz,inceleme ve yorum becerisi kazandırmak.Eski mobilyalarla yeni mobilyaları sentezleyerek iç mekan kurgusu hakkında bilgi sahibi edindirmek. Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme becerisi ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi
İçeriği Tarih öncesi çağlardan başlayarak Mezopotamya, Anadolu uygarlıkları, Mezopotamya, ege uygarlıkları, Mısır, Yunan, Helenistik İtalyan, Erken İslamiyet, Erken Hristiyanlık, Romanesk, Gotik dönemlerde, kültürlerdeki çevre, iç mekânlar, bitirmeler, mobilyalar, tekstil, el işleri, resimler, heykeller ve süslemeler ile iç mekân ve mobilyanın geçirdiği evrelerin konu alındığı derste; mekân, mobilya ve tamamlayıcı öğelerde biçimsel özellikler üzerine üretim teknolojisinin gelişimi anlatılmaktadır.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Tarihsel süreç içerisinde Ortaçağ ve Yeniçağ´da oluşturulan plastik sanatların toplumsal, düşünsel, siyasal ve ekonomik boyutlardaki oluşumunu ve değişimini algılatmak
2 Elde edilen sonuçları yorumlayabilme becerisi
3 Mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi
4 Mimari anlayışları örneklendirebilme
5 Sanat kültürü ve estetik konularında üretime yön verebilecek bilgiye sahip olabilme
6 Farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Ders konuları hakkında genel bilgi Teorik Anlatım
2 Tarih Öncesi Dönem Teorik Anlatım ve Görseller
3 Anadolu Uygarlığı Teorik Anlatım ve Görseller
4 Mezopotamya ve Ege Uygarlığı Teorik Anlatım ve Görseller
5 Mısır Uygarlığı Teorik Anlatım ve Görseller
6 Yunan Uygarlığı Teorik Anlatım ve Görseller
7 Yunan Uygarlığı Teorik Anlatım ve Görseller
8 Ara Sınav Klasik Sınav
9 Hellenistlik Dönem Teorik Anlatım ve Görseller
10 Roma Uygarlığı Teorik Anlatım ve Görseller
11 Erken Hıristiyanlık Dönemi Teorik Anlatım ve Görseller
12 Karolyn Dönemi Teorik Anlatım ve Görseller
13 Romaneks Dönem Teorik Anlatım ve Görseller
14 Gotik Dönem Teorik Anlatım ve Görseller
15 Sınava Yönelik Çalışma Teorik Anlatım ve Görseller
16 Son Sınav Klasik Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Deniz DEMİRARSLAN,Tasarım Tarihi
2 E.H. GOMBRICH, Sanatın Öyküsü, Remzi Yayınları.
3 Adnan TURANİ, Dünya Sanat Tarihi, Remzi Yayınları
4 Gina PISCHEL, Sanat Tarihi Ansiklopedisi, C.2, Görsel Yayınları.
5 Germain BAZİN, Sanat Tarihi, Sosyal Yayınları.
6 Heinrich WÖLFLIN, Sanat Tarihinin Temel Kavramları, Remzi Yayınları.
7 Sanatı Tanıyalım Dizisi (Roman Gotik, Rönesans, Barok), İnkilap Kitabevi.
8 Anadolu Uygarlıkları Ansiklopedisi, Görsel Yayınları.
9 Engin AKYÜREK, Ortaçağ´dan Yeniçağ´a Felsefe ve Sanat, İştar Yayınevi.
10 Afşar TİMUÇİN, Düşünce Tarihi,NTV Yayınları,
11 Yem Yayınları,Doğan KUBAN,

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 %40 Ara Sınav Ara Sınav
2 %60 Son Sınav Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Tarihsel süreç içerisinde Ortaçağ ve Yeniçağ´da oluşturulan plastik sanatların toplumsal, düşünsel, siyasal ve ekonomik boyutlardaki oluşumunu ve değişimini algılatmak 7 1͵2
2 Elde edilen sonuçları yorumlayabilme becerisi 5 1͵2
3 Mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi 12 1͵2
4 Mimari anlayışları örneklendirebilme 12 1͵2
5 Sanat kültürü ve estetik konularında üretime yön verebilecek bilgiye sahip olabilme 6 1͵2
6 Farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme 11 1͵2
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
1 Ders Süresi 14 3 42
2 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
3 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
4 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
5 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
6 Atölye 0 0 0
7 Ara Sınav için Hazırlık 0 0 0
8 Ara Sınav 1 3 3
9 Kısa Sınav 0 0 0
10 Ödev 0 0 0
11 Ara Proje 0 0 0
12 Ara Uygulama 0 0 0
13 Son Proje 0 0 0
14 Son Uygulama 0 0 0
15 Son Sınav için Hazırlık 0 0 0
16 Son Sınav 1 3 3
  90