Güzel Sanatlar, Tasarım Ve Mimarlık Fakültesi
İç Mimarlık
Ders Bilgileri
YAPI MALZEMELERİ II | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi |
Saat / Hafta | |||||
ICM222 | Bahar | 2 | 0 | 2 | 2 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | ICM 221 Yapı Malzemeleri I |
---|---|
Dili | Türkçe |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Öğr. Gör. Tuğçe KEMER |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Öğrenciler iç meka ve mobilya tasarımlarında malzemeleri tanımlamayı, ve kullanmayı öğrenmektedir.Öğrencileri iç mimarlık ve tasarım alanında kullanılan güncel malzemelerle ve uygulamalarıyla tanıştırmak ve ilgili alanında kullanılan güncel malzemelerle ve uygulamalarıyla tanıştırmak ve ilgili alanda bilinç oluşturmak amaçlanır. |
İçeriği | Bu dersin içeriğinde iç mimaride ve mobilyalarda kullanılan malzemelerin uygulama ve performansları değerlendirilmektedir. Öğrenciler verilen konularda araştırma ve tasarımlar yaparak malzeme bilgilerini geliştirecek ve güncel uygulama örneklerini araştırmayı öğreneceklerdir. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Malzeme bilgilerini geliştirme ve tasarımlarında malzemeleri kullanmayı öğrenerek, görsel düzen tekniklerini anlama |
2 | Limitli sayıda değişkenlerle tasarım problemlerini çözebilme yeteneğini arttırma,biçim işlev mekân strüktür ilişkisini anlama ve öğrenme gibi hususlarda kendilerini geliştirmiş olacaklardır.Çizim araçlarını kullanarak detay çizimlerini yapmayı öğrenmek |
3 | İki ve üç boyutlu görsel sunum teknikleri ve temsiliyetlerinin yorumlanması |
4 | Yapı malzemelerinin birbirleri ile olan bağlantıları ve farklılıklarını fark edebilmek. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | 1.Ders içeriğinin açıklanması, 2.Malzeme bilgisi ve ürün tasarımı ilişkisi kriterlerinin anlatılması. | Teorik anlatım ve görsel sunumlar |
2 | Ahşap | Teorik anlatım ve görsel sunumlar |
3 | Ahşap malzemelerin iç mekanda kullanım detayları | Teorik anlatım ve görsel sunumlar |
4 | Cam | Teorik anlatım ve görsel sunumlar |
5 | Cam malzemelerin iç mekanda kullanım detayları. | Teorik anlatım ve görsel sunumlar |
6 | Doğal taşlar | Teorik anlatım ve görsel sunumlar |
7 | Doğal ve yapay taşların iç ve dış mekan tasarımlarında kullanımı. | Teorik anlatım ve görsel sunumlar |
8 | Ara sınav | Teorik anlatım ve görsel sunumlar |
9 | Plastikler | |
10 | Plastik esaslı malzemeler | Teorik anlatım ve görsel sunumlar |
11 | Seramik yapı malzemeleri- tuğlalar ve kiremitler | Teorik anlatım ve görsel sunumlar |
12 | Kompozit malzemeler | Teorik anlatım ve görsel sunumlar |
13 | Metaller | Teorik anlatım ve görsel sunumlar |
14 | Kompozit yapı malzemeleri | Teorik anlatım ve görsel sunumlar |
15 | Kompozit yapı malzemeleri | Teorik anlatım ve görsel sunumlar |
16 | Final sınavı |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Ching F.D.K., 'Çizimlerle Bina Yapım Rehberi' | ||
2 | Gerçek C., 'Yapıda Taşıyıcı Sistemler' | ||
3 | Yapı Malzemeleri II, Osman Şimşek, Seçkin Yayıncılık |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | %30 | Ara Sınav | Ara Sınav |
2 | %40 | Son Sınav | Son Sınav |
3 | %30 | Ödev | Ödev |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Malzeme bilgilerini geliştirme ve tasarımlarında malzemeleri kullanmayı öğrenerek, görsel düzen tekniklerini anlama | 10͵11͵14 | 1͵2 |
2 | Limitli sayıda değişkenlerle tasarım problemlerini çözebilme yeteneğini arttırma,biçim işlev mekân strüktür ilişkisini anlama ve öğrenme gibi hususlarda kendilerini geliştirmiş olacaklardır.Çizim araçlarını kullanarak detay çizimlerini yapmayı öğrenmek | 10͵11͵14 | 1͵2 |
3 | İki ve üç boyutlu görsel sunum teknikleri ve temsiliyetlerinin yorumlanması | 10͵11͵13͵14 | 1͵2 |
4 | Yapı malzemelerinin birbirleri ile olan bağlantıları ve farklılıklarını fark edebilmek. | 10͵11͵12͵13͵14 | 1͵2 |
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
1 | Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
2 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
3 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
4 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
5 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
6 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav için Hazırlık | 0 | 0 | 0 |
8 | Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
10 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
12 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 3 | 3 |
16 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
60 |