Güzel Sanatlar, Tasarım Ve Mimarlık Fakültesi
İç Mimarlık
Ders Bilgileri
TEMEL TASARIM II | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi |
Saat / Hafta | |||||
ICM102 | Bahar | 4 | 6 | 7 | 10 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | ICM 101 Temel Tasarım I |
---|---|
Dili | Türkçe |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Öğr. Gör. Tuğçe Kemer Öğr. Gör. Filiz Taşkın Öğr. Gör. N. Ceren Kaplan |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | İç mimari ve tasarım problemlerini çözebilmek için zihinsel ve el becerilerini geliştirecek çalışmaların yapılması; iki ve üç boyutlu mekân kompozisyonlarının farklı ortamlarda yapılandırılıp ifade edilebilmesi için görsel değer ve bilincin geliştirilmesi. Giriş, tasarım esaslarına bir problem tanımlama, bir sorunun çözümünü, 2 ve 3 boyutlu uzay kompozisyon tasarımları ve kendi modelleri ile bulmak için amaçlanmıştır. |
İçeriği | Temel tasarım ilkeleri ve mimari tasarım arasındaki uyum için beceri geliştirmeye yönelik mimari tasarıma öğrenci hazırlamak için bir ara derstir.Dönem sonunda öğrencilerin iç mimari tasarım stüdyolarında çalışmaya hazır olmalarını sağlamak üzerine çalışılır. Klasik ve özgün tasarımlar ortaya çıkarılarak her türlü mimari ve iç mimari tasarımı algılamak ve anlamak üzerine çalışılır. Nesnel karşılaştırma ve bireşim, özgün bir bakış açısına sahip olma, araştırma çalışmaları yapılır. İlke ve tasarım ile kompozisyonlar oluşturmak, soyut ve somut kavramlarla iki ve üç boyutlu kompozisyon dönüştürme yeteneği kazanmak üzere çalışılmalar gerçekleştirilir. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Mimari tasarımın farklı yönlerini temel ilkeler doğrultusunda algılamak ve tasarıma adapte etmek; iki boyutlu yüzeyleri analiz etmek |
2 | Değişik malzeme ve teknikler kullanılarak üç boyutlu yüzeyler ve özgün tasarımlar oluşturmak |
3 | Her türlü mimari tasarımı analiz etme ve ifadelendirme |
4 | Objektif karşılaştırmak ve sentez yapabilmek |
5 | Özgün bir perspektife sahip olma |
6 | Tasarım ilkeleri ve bileşenleriyle kompozisyon oluşturmak |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | KÜTLESEL-HACİMSEL TASARIM: Uzay Geometrinin Asal Formları: Küp-Prizmalar-Piramitler-Silindir-Koni-Küre. Asal Formların İşlenmesi “Boşaltma ve Eksiltme | Teorik Anlatım |
2 | Asal Formların İşlenmesi “Eklemeler” | Teorik Anlatım ve Uygulama |
3 | Asal Formların İşlenmesi “Ekleme ve Boşaltmalı”. | Teorik Anlatım ve Uygulama |
4 | Asal Formun “Parçalanması”. | Teorik Anlatım ve Uygulama |
5 | Asal Formların “Bütünleşmesi”. | Teorik Anlatım ve Uygulama |
6 | Transformasyon: İşlev-Biçim-Malzeme. | Teorik Anlatım ve Uygulama |
7 | MEKÂNSAL TASARIM: Oluşturucu Elemanlar: Noktasal-Çizgisel-Yüzeysel-Hacimsel Yüzeylerin “Biçimlemesi”: I-L-T-U Yüzeyler. Yatay-Dikey Elemanlar. | Teorik Anlatım ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Proje Teslimi |
9 | İç Mekân Oluşturmada “Düzenleme İlkeleri: Eksen-Simetri-Hiyerarşi-Ritim-Tekrar-Transformasyon, İç Mekân “Nitelikler”: Biçim-Oranlama-Ölçek-Doku-Işık-S | Teorik Anlatım ve Uygulama |
10 | İç Mekân “Tipoloji”: Mekan-Tanımlayıcı Elemanlar. İç Mekân “Açıklıklar”: Düzlemler Üzerinde-Arasında-Köşelerdeki Açıklıklar. Boşluk ve Doluluklar. | Teorik Anlatım ve Uygulama |
11 | İç Mekân “İlişkiler”: İç İçe Mekanlar- Kenetlenen Mekanlar-Yan Yana Mekanlar. İç Mekân “Organizasyon”: Merkezi-Çizgisel-Işınsal-Kümeli-Gridal | Teorik Anlatım ve Uygulama |
12 | İç Mekânda Hareket “Dolaşım Kavramları”: Giriş-Karşılama-İlerleme-Varış. Mekânsal Tanımlar-Mekânsal Akış: Doğrudan İletişim-Dolaylı İletişim | Teorik Anlatım ve Uygulama |
13 | İç Mekân “Tasarım Öğeleri”: Strüktürel ve Mekân Hacmine Ait Mimari Öğeler. Tavanlar-Duvarlar-Döşemeler-Pencere ve Kapılar-Merdivenler. | Teorik Anlatım ve Uygulama |
14 | İç Mekân “Tasarım Öğeleri”: Strüktürel ve Mekân Hacmine Ait Mimari Öğeler. Tavanlar-Duvarlar-Döşemeler-Pencere ve Kapılar-Merdivenler. | Teorik Anlatım ve Uygulama |
15 | İç Mekân “Tasarım Öğeleri”: Strüktürel ve Mekân Hacmine Ait Mimari Öğeler. Tavanlar-Duvarlar-Döşemeler-Pencere ve Kapılar-Merdivenler. | Teorik Anlatım ve Uygulama |
16 | Final sınavı |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Demir Divanlıoğlu, "Temel Tasar" Birsen Yayın Evi, İst. 1997 | ||
2 | Latife Gürer, "Temel Tasarım", Birsen Yayın Evi, ISBN 975-511-386-X | ||
3 | İ. Hulüsi Güngör, "Temel Tasar", Esen Ofset, ISBN : 975 000504 01 | ||
4 | Seylan A., "Temel Tasarım " M Kitap Yayınları ISBN 9750015800 2005 | ||
5 | Francis D.K. CHING, "Mimarlık, Biçim, Mekan ve Düzen" YEM, ISBN 975-8599-20-8 | ||
6 | Germain Bazin, Sanat Tarihi, Sosyal Yayınları. | ||
7 | Heinrich Wolflin, Sanat Tarihinin Temel Kavramları, Remzi Yayınları. | ||
8 | Sanatı Tanıyalım Dizisi (Roman Gotik, Rönesans, Barok), İnkilap Kitabevi. Anadolu Uygarlıkları Ansiklopedisi, Görsel Yayınları. Engin AKYÜREK, Ortaçağ'dan Yeniçağ'a Felsefe Sanat, İştar Yayınevi | ||
9 | Afşar TİMUÇİN, Düşünce Tarihi. | ||
10 | web |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | %30 | Ara Sınav | Ara Sınav |
2 | %70 | Son Sınav | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Mimari tasarımın farklı yönlerini temel ilkeler doğrultusunda algılamak ve tasarıma adapte etmek; iki boyutlu yüzeyleri analiz etmek | 2 | 1͵2͵3 |
2 | Değişik malzeme ve teknikler kullanılarak üç boyutlu yüzeyler ve özgün tasarımlar oluşturmak | 11 | 1͵2͵3 |
3 | Her türlü mimari tasarımı analiz etme ve ifadelendirme | 11 | 1͵2͵3 |
4 | Objektif karşılaştırmak ve sentez yapabilmek | 12 | 1͵2͵3 |
5 | Özgün bir perspektife sahip olma | 12 | 1͵2͵3 |
6 | Tasarım ilkeleri ve bileşenleriyle kompozisyon oluşturmak | 9 | 1͵2͵3 |
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
1 | Ders Süresi | 14 | 10 | 140 |
2 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
3 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 1 | 1 | 1 |
4 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
5 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
6 | Atölye | 10 | 4 | 40 |
7 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 1 | 1 |
8 | Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
9 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
10 | Ödev | 14 | 3 | 42 |
11 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
12 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Proje | 1 | 10 | 10 |
14 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 1 | 1 |
16 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
300 |