Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Hemşirelik Ve Sağlık Hizmetleri
Ders Bilgileri
YENİDOĞAN VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi |
Saat / Hafta | |||||
HEM310 | Bahar | 2 | 0 | 2 | 2 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | |
---|---|
Dili | Türkçe |
Türü | Seçmeli |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Öğrenciye normal yenidoğanın gereksinimleri ve bakımı hakkında bilgi kazandırmaktır Yenidoğanın; özelliklerini, normalden sapma durumlarını, sağlık problemlerini, ve hemşirelik bakımı |
İçeriği | Dünyada ve Türkiye’de Yenidoğan Sağlığı Göstergeleri Yenidoğanla ilgili kavramları Yenidoğanın hastanedeki gereksinimleri ve bakımı Yenidoğanın genel değerlendirilmesi Yenidoğanın özelliklerini Yenidoğana yönelik özel uygulamalar Yenidoğanın evdeki gereksinimleri ve bakımı Yenidoğan dönemindeki sorunlar ve bakımı Özel gereksinim olan yenidoğan ve bakımı |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Neonatoloji ile ilgili temel kavramları tanımlayabilme |
2 | Yenidoğan hemşireliği uygulamaları için gerekli güncel bilgi ve becerileri kullanarak ebeveyn destekli yaklaşımla |
3 | Yenidoğanın gelişimini destekleyici bakım verebilme |
4 | Yenidoğan ünitelerinde riskli-kritik bebekleri kapsamlı olarak değerlendirip klinik belirti-bulgularını yorumlayabilme ve gerekli bakım uygulamalarını yapabilme |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Yenidoğan hakları ve etik | |
2 | Dünyada ve ülkemizde yenidoğan sağlığının durumu | |
3 | Yenidoğan bakım düzeyleri ve standartları | |
4 | Yenidoğan doğduğunda gerçekleşen fizyolojik olaylar ve yaşama adaptasyonu | |
5 | Yenidoğan doğduğunda ilk bakım ve değerlendirilmesi | |
6 | Yenidoğanda ısı kontrolü | |
7 | Yenidoğanın dolaşım fonksiyonlarını sürdürmesini sağlama | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Yenidoğanın solunum fonksiyonlarını sürdürmesini sağlama | |
10 | Sıvı elektrolit dengesi | |
11 | Yenidoğanın beslenmesi | |
12 | Yenidoğan enfeksiyon kontrolü | |
13 | Yenidoğanda ağrının önlenmesi | |
14 | Büyüme-gelişmesini destekleme | |
15 | Yenidoğanın transportu-taburcu edilmesi- evde bakım ve izlemi | |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Çavuşoğlu H.: Çocuk Sağlığı Hemşireliği, Cilt 1-2, 3. Baskı, Bizim Büro Basımevi Tesisleri, Ankara, 1997. | ||
2 | Dworkin P.H.: NMS Pediatri. Çev. Ed.: Acarsoy M., Mir S., Kültürsay, N., Özkınay F., Akısü M., 3.Basım, Nobel Kitabevleri, İstanbul, 2000. | ||
3 | Temel Neonatoloji ve Hemşirelik İlkeleri (2008), Editörler: T. Dağoğlu, G. Görak, Yenilenmiş 2. Baskı, Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul. | ||
4 | Handbook Of Early Childhood Intervention. Ed.:Shonkoff P. J., Meisels J.S., Second Edition, Cambridge University Pres, 2000 |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | %40 | Ara Sınav | Ara Sınav |
2 | %60 | Son Sınav | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Neonatoloji ile ilgili temel kavramları tanımlayabilme | 2͵3͵4͵7͵10 | 1͵2 |
2 | Yenidoğan hemşireliği uygulamaları için gerekli güncel bilgi ve becerileri kullanarak ebeveyn destekli yaklaşımla | 1͵3͵4͵5͵7͵8͵9͵10͵13 | 1͵2 |
3 | Yenidoğanın gelişimini destekleyici bakım verebilme | 2͵3͵4͵5͵9͵10͵13 | 1͵2 |
4 | Yenidoğan ünitelerinde riskli-kritik bebekleri kapsamlı olarak değerlendirip klinik belirti-bulgularını yorumlayabilme ve gerekli bakım uygulamalarını yapabilme | 1͵3͵4͵5͵7͵9͵10 | 1͵2 |
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
1 | Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
2 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
3 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
4 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
5 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
6 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 6 | 6 |
8 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
9 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
10 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
12 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 10 | 10 |
16 | Son Sınav | 1 | 2 | 2 |
75 |