Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Hemşirelik Ve Sağlık Hizmetleri
Ders Bilgileri
SAĞLIĞI TANIMLAMA VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi |
Saat / Hafta | |||||
HEM218 | Bahar | 2 | 0 | 2 | 2 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | yok |
---|---|
Dili | Türkçe |
Türü | Seçmeli |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Prof. Dr. Fügen Özcanarslan |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Sağlık ve sağlığın geliştirilmesi ile ilgili temel kavramları öğrenerek birey, aile ve toplumun sağlığının geliştirilmesi için gerekli bilgi ve becerileri kazandırmak. |
İçeriği | Bu ders öğrencileri bireylerin koruma ve geliştirme ile ilgili gereksinimleri için seçilmiş sağlık stratejilerini uygulamak için hazırlar. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Sağlığı geliştirme konusundaki temel kavramları açıklar |
2 | Sağlığı etkileyen risk faktörlerini açıklar |
3 | Sigara, alkol ve madde bağımlılığının risklerini tartışır |
4 | Kaza ve şiddeti önlemek için gerekli tedbirleri alır |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Sağlık ve Hastalık | Anlatım, soru-cevap, tartışma, vaka analizi |
2 | Sağlık Riskleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma, vaka analizi |
3 | Kişisel hijyenin geliştirilmesi | Anlatım, soru-cevap, tartışma, vaka analizi |
4 | Fiziksel aktvite ve sağlığı geliştirme | Anlatım, soru-cevap, tartışma, vaka analizi |
5 | Beslenme ve Kilo yönetimi | Anlatım, soru-cevap, tartışma, vaka analizi |
6 | Ruh sağlığının geliştirilmesi ve stres yönetimi | Anlatım, soru-cevap, tartışma, vaka analizi |
7 | Sosyal destek ve sağlığı geliştirme | Anlatım, soru-cevap, tartışma, vaka analizi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Sigara, alkol ve madde bağımlılığı; önleme, koruma ve bıraktırma. | Anlatım, soru-cevap, tartışma, vaka analizi |
10 | Kaza ve şiddetin önlenmesi | Anlatım, soru-cevap, tartışma, vaka analizi |
11 | Çevre sağlığı; sağlıklı ve güvenli çevrenin oluşturulması | Anlatım, soru-cevap, tartışma, vaka analizi |
12 | Cinsel Sağlık ve Sağlığının Geliştirilmesi | Anlatım, soru-cevap, tartışma, vaka analizi |
13 | Sağlığın geliştirilmesinde hemşirenin rolü ( birey, aile, okul) | Anlatım, soru-cevap, tartışma, vaka analizi |
14 | Sağlığın geliştirilmesinde hemşirenin rolü (işyeri, huzurevi ve diğer toplumsal alanlarda) | Anlatım, soru-cevap, tartışma, vaka analizi |
15 | Sınava Hazırlık | Anlatım, soru-cevap, tartışma, vaka analizi |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Clark CC: Health Promotion In Communities, Holistic and Wellness Approaches, Spinger Publishing Company, 2002. | ||
2 | Edelman CL, Mandle DL: Health Promotions Throughout The Lifespan, Fifth Edition, Mosby, 2002. |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | %40 | Ara Sınav | Ara Sınav |
2 | %60 | Son Sınav | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Sağlığı geliştirme konusundaki temel kavramları açıklar | 1͵3 | 1͵2 |
2 | Sağlığı etkileyen risk faktörlerini açıklar | 6͵7͵9 | 1͵2 |
3 | Sigara, alkol ve madde bağımlılığının risklerini tartışır | 10 | 1͵2 |
4 | Kaza ve şiddeti önlemek için gerekli tedbirleri alır | 9 | 1͵2 |
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
1 | Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
2 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
3 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
4 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
5 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
6 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav için Hazırlık | 0 | 0 | 0 |
8 | Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
10 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
12 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 2 | 2 |
16 | Son Sınav | 1 | 2 | 2 |
60 |